guitareirik Skrevet 20. oktober 2008 Del Skrevet 20. oktober 2008 (endret) Hei! Jeg holder på å bygge en bærbar capture-station til mitt HD-kamera, for å recorde ukomprimert video til disk. Dette byr på flere utfordringer: - skrivehastigheten på diskene (i RAID0) må være over 100 MB/s - Det må ta så lite plass som mulig (kommer til å bruke et micro-atx HK) - Strømforbruket må ned så mye som mulig, ettersom hele greia skal kjøre på batteri Til selve capturinga bruker jeg et Black magic intensity card (PCI-E), designet til å gjøre nettopp dette. Så til selve spørsmålet: Strømkilden min kommer til å ha en spenning på 12v, og derfor er det vel ganske dust å konvertere opp til 230V AC, for så å mate det inn i et vanlig powersupply? Bærbare pcer går vel på 12V ? Så kom jeg over denne: http://www.orbitmicro.com/global/200woutpu...ply-p-2024.html Dette er jo nøyaktig det jeg trenger, men etter å ha undersøkt fraktkostnadene fant jeg ut at det var uaktuelt, ettersom de ville ha 140 dollar for å frakte til Norge. Det må da finnes forhandlere som selger sånt i Norge? Eller iallefall ikke tar en formue for frakten? Håper det er noen som gidder å sette av noen minutter til å lede meg i riktig retning her, ettersom hele prosjektet er null verdt uten strøm Endret 20. oktober 2008 av guitareirik Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Dårlig med sånt i norge, stedene du må skjekke er ebay og mitxpc.com, søk etter DC-DC converter. Ingen laptoper går på 12v, de hadde nok blitt sabla tunge med flere 12v bly batterier under seg Isteden seriekobles 3.7v batterier til 7.4v, 11.1v og 14.8v, noen bruker andre volt styrker og 3.6v batterier, men er stort set rundt der det ligger Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Leita etter slik PSU i Norge selv, ser dårlig ut Lenke til kommentar
guitareirik Skrevet 21. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2008 Takker for raskt svar Fant en del på mitxpc.com! Blandt annet en 250W PSU. Tror dere det er nødvendig med den effekten? Eller vil en 200W gjøre samme jobben...? Jeg tenkte som nevnt å bruke et micro-atx hovedkort, en pentium D 2,8 GHz cpu (som jeg sikkert må klokke ned for å få ned forbruket), 2 GB PC6400 minne, og to (kanskje tre) SATA disker på 7200 rpm i raid0. Black magic intensity-kortet drar vel også en liten del. Selve capturinga krever tilnærmet ingenting av cpu-en, ettersom den ikke skal komprimere videoen. Noen tips til hvordan man får ned strømforbruket? Takker igjen for hjelpen! Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 (endret) klokke ned hjelper lite da du uansett får en peak effekt idet du skrur på første gang, men har du en annen PSU så kan du bruke den først og måle watt, evnt serie koble med et amperemeter og regne ut Watt'n så ganger du det med 0.8, da har du verdien som din DC-DC PSU trenger å tåle ... PS. Når du måler kjekk full load, enten med prime95 eller furmark om du skal ha noe serlig til 3Dkort i den Eks. den trekker 300W ut av veggen med en vanlig PSU, da blir det sånn: 300x0.8/0.94=255W, da må DC-DC PSU tåle 255W eller mer .... Endret 21. oktober 2008 av The Ghost Lenke til kommentar
guitareirik Skrevet 21. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2008 Ja, jeg tenkte å bruke en annen PSU først, for å installere OS og nødvendig software, samt klokke ned. Takker for fyldig svar! Nå har jeg noe å fortsette med! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå