Gå til innhold

Cyclos open source utfordring - også du kan bidra

cyclo

Anbefalte innlegg

• 4 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Noen som har en anbefaling til en app for å logge/forbedre kart til Android (Nexus One)? Ser kartene rundt her trenger en liten oppfrisking enkelte plasser..

Er kjekt om det er mulig å bruke appen til noe mer også, feks navigering og offline kart.

Har sett på http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Android#Free, men det er så mange å velge mellom, så en anbefaling er på plass :)

Jeg lurer også litt på dette... Av og til man havner på steder man ikke forventet og trenger vertfall en backup til den håndholde gpsn...

For logging/oppdatering av kart er http://code.google.com/p/osmtracker-android/ det beste verktøyet har jeg lest meg frem til...

Men det gjenstår å prøve det ut i praksis for meg enda...

Orker ikke ut å gå opp stiene i området i kveld...

Lenke til kommentar

Se der ja.. installert, får teste det en tur i morgen kanskje.

Angående kart har jeg blitt anbefalt mapdroyd gjennom en tweet (og en blogg, uten at jeg finner tilbake til den bloggen..)

Skulle dog gjerne hatt et program som kombinerte begge delene

Edit: Det jeg skulle si var at jeg har blitt anbefalt mapdroyd, men har ikke fått prøvd det ennå..

Endret av duckers
Lenke til kommentar

Se der ja.. installert, får teste det en tur i morgen kanskje.

Angående kart har jeg blitt anbefalt mapdroyd gjennom en tweet (og en blogg, uten at jeg finner tilbake til den bloggen..)

Skulle dog gjerne hatt et program som kombinerte begge delene

Edit: Det jeg skulle si var at jeg har blitt anbefalt mapdroyd, men har ikke fått prøvd det ennå..

Jeg har prøvd MapDroid, men den skuffet stort, den bruker OSM, men kystlinjen (vertfall i mitt område) er helt fucked, hele fjorder manger og ser ut som land, veier går flere hundre meter ut i havet osv...

Virker som det benyttes kystlinje fra første gang den ble grovtegnet, veier derimot er til stede, der de er tegnet... Så for min del skuffet MapDroid, ikke noe ved den som gjør at jeg vil bruke den videre...

Må få logget Flere veier og stier til OSM så det blir brukbart... :cool:

Men, OSM Tracker ser ut til å ha kart, rimelig oppdatert også... Så lurer på om ikke OSM Tracker gjør begge deler enkelt å greit...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...