PetriixAC Skrevet 20. oktober 2008 Del Skrevet 20. oktober 2008 Hei, jeg er på utkikk etter en gaming pc til ca. 10.000 kr, kan gå litt over om jeg må. Men ikke mer enn 12500. Jeg fant en data, men er usikker på om det er den jeg er på utkikk etter. Er ikke så utrolig flink med grafikk-kort osv, så trenger litt hjelp. Har funnet én, som ser ganske ålreit ut: "http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=99754" -CPU : AMD Phenom™ 8450-prosessor NVIDIA® nForce™430-brikkesett (Tripple core) -Minne : 4 GB DDR2-SDRAM 4 DIMM-sokler -Harddisk : 500 GB SATA 3G-harddisk (7200 rpm) -Grafikk : NVIDIA® GeForce™ 9500 GS TurboCache med PureVideo-teknologi (DVI/VGA-port, HDMI-port, TV-utgang) 512 MB dedikert skjermminne, opptil 2303 MB tilgjengelig grafikkminne totalt, slik det er tildelt av Windows Vista® Ser denne ålreit ut? Jeg er på utkikk etter en stasjonær som har mulighet til å kjøre Crysis på medium/high grafikk. Lenke til kommentar
PetriixAC Skrevet 20. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2008 Glemte å si at prisen må maksimalt ligge på 12500, med skjerm, tastatur og mus. Så, den jeg fant der så egentlig ganske grei ut Lenke til kommentar
Sneglen Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Jeg ser på både Komplett Gamer i25 og Komplett Gamer - Warhammer Online som mye bedre alternativer til gaming. Legg ved en passende skjerm og du er i mål. Lenke til kommentar
PetriixAC Skrevet 21. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2008 (endret) Jeg ser på både Komplett Gamer i25 og Komplett Gamer - Warhammer Online som mye bedre alternativer til gaming. Legg ved en passende skjerm og du er i mål. Takk for hjelpen. Har 4 spørsmål: 1. Vil den kunne kjøre crysis på bra grafikk? 2. Angående strøm ogsånt, holder den som er markert under? 3. Skrur Komplett.no den sammen for deg? 4. Jeg har ikke glemt noe viktig til den stasjonære nedenunder? Dataen blir: Strøm: Corsair Powersupply 550W Bulk, black, Nexus Clodius Midi tower sort, uten PSU Corsair Powersupply 550W Bulk, black, Asus P5Q PRO, P45, Socket-775, DDR2, Intel Core™ 2 Duo E8500 3.16GHz, Socket PowerColor Radeon HD 4870 "PCS" 512MB, Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 4096MB CL5, Samsung SpinPoint F1 640GB SATA2 Sony NEC Optiarc DVD±RW burner AD-5200A, USB2 multikortleser 3.5" sort for Creative SB X-Fi XtremeGamer Skjerm: BenQ 19" LCD G900HDA Endret 21. oktober 2008 av PetriixAC Lenke til kommentar
Sneglen Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 Beklager for sent svar. 1. Her er Hardware's test av HD4870x2 (modellen over 4870) hvor 4870 er med i sammenligningen. 2. Strømforsyningen vil holde til det oppsettet, men jeg ville personlig gått for noe som sparket litt mer - gjerne en PSU på 750W og opp. 3. Begge tilbudene jeg listet skrur Komplett sammen for deg. 4. Jeg ser ikke operativsystem. Anbefaler 64-bit Vista for å få utnyttet alle 4 GB RAM (og mer om du skulle ønske det). Er i omtrent samme situasjon som deg (men har noen deler fra før av) og har kommet frem til dette oppsettet. Mangler skjerm, mus og operativsystem og må bygges selv. Lenke til kommentar
PetriixAC Skrevet 25. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2008 Beklager for sent svar. 1. Her er Hardware's test av HD4870x2 (modellen over 4870) hvor 4870 er med i sammenligningen. 2. Strømforsyningen vil holde til det oppsettet, men jeg ville personlig gått for noe som sparket litt mer - gjerne en PSU på 750W og opp. 3. Begge tilbudene jeg listet skrur Komplett sammen for deg. 4. Jeg ser ikke operativsystem. Anbefaler 64-bit Vista for å få utnyttet alle 4 GB RAM (og mer om du skulle ønske det). Er i omtrent samme situasjon som deg (men har noen deler fra før av) og har kommet frem til dette oppsettet. Mangler skjerm, mus og operativsystem og må bygges selv. Det går bra, har ikke fått bestilt enda uansett Sto dessverre ikke noe om 64 bit oppsett. Ramser opp hvert og ett av dem nedenunder.. - Microsoft Windows Vista Home Premium Norsk Komplett, kun til PC produksjon. - Ja, så er det Business og Ultimate. Har ingen anelse om noen av disse er 64 bit, i og med at det ikke står. Premium er med i prisen, og jeg kommer ikke til å nedgradere det til basic om jeg fikk betalt for det Så, hva burde jeg gjøre? Lenke til kommentar
PetriixAC Skrevet 25. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2008 Jeg oppdaget når jeg så på konfigurer data, ( Komplett Gamer i25 ) at det kun var 32bit vistasystemer tilgjengelige.. Hvordan får jeg oppgradert til 64 bit uten å kjøpe et helt nytt OS til masse penger? Kunne bare velge Basic, Premium, Business og Ultimate 32bit - systemer. Hvorfor, og hvordan kan jeg få det opp til 64bit uten å tømme lommeboka helt? Lenke til kommentar
chr Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...spx?plid=106517 Denne er vel et langt bedre valg? Lenke til kommentar
PetriixAC Skrevet 26. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2008 http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...spx?plid=106517 Denne er vel et langt bedre valg? Ihvertfall et billigere valg, her får jeg ihvertfall valgt 64 bit OS. MEN, er Intel 2 Core Duo E8400 3.0GHz bedre enn Intel Core™ 2 Duo E8500 3.16GHz? Denne er jo en nyere versjon, samt så har den 0.16 mer GHz. Lenke til kommentar
chr Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 de 160mhz legger du nok lite merke til... pluss at du kan fpr 140kr oppgradere den til 3,16 på netshop. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå