nomore Skrevet 20. oktober 2008 Del Skrevet 20. oktober 2008 Hei, Eg prøver å jogge meg en liten tur hver dag før eg går på jobb. Og nå som det er kaldt passer eg på å ta på ullundertøy så eg slipper å bli sjuk. Men hvor ofte bør ullundertøyet vaskes? Ser for meg at det blir fort veldig slitt om det skal vaskes hver dag... Lenke til kommentar
HouseWolf Skrevet 20. oktober 2008 Del Skrevet 20. oktober 2008 Hei, Eg prøver å jogge meg en liten tur hver dag før eg går på jobb. Og nå som det er kaldt passer eg på å ta på ullundertøy så eg slipper å bli sjuk. Men hvor ofte bør ullundertøyet vaskes? Ser for meg at det blir fort veldig slitt om det skal vaskes hver dag... Nå er ikke jeg noen husmor, men har alikevel hatt "kurs" i vask av ull i militæret Vi lærte at det mest praktiske var å vaske det relativt ofte hvis du svetter mye i det. Når du har "svettet ut" plagget tas det til vask men følg vaskeinstruks etter punkt og prikke, og bruk vaskemidler som er laget for ull (Milo o.l.). Jeg vasket mitt 2-3 ganger i uken når vi hadde vakt, og det er helt fint enda (brukt ett år i tjeneste, og 6 mnd på fritid). Men i tillegg da hadde vi netting under, som absorberte mye av svetten og man slapp å vaske ullet så ofte når vi ikke hadde mulighet. Hvis du har ihjel svettet ull mister det mye effekt men kan vaskes. Hvis du vasker det feil, med for høy temperatur eller feil vaskemiddel over tid ødelegger du fiberet permanent. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 Så lenge du vasker med godt vaskemiddel på 30 grader sliter det veldig, veldig lite på tøyet. Det sliter på tøyet å bli brukt i skitten tilstand også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå