Bjørnli Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 Ja er helt forferdelig å kreve denne prisen til det produktet, man betaler ikke for en Porche og får en Lada liksom Hvis han har vært flink tidligere men av en eller annen grunn greide å fucke opp denne shooten noe så jævlig bør han tilpasse prisen sin til hva produktet er verdt i det minste! Lenke til kommentar
chris300 Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 Den skyggelegginga der så jo helt syk ut... Ikke noe jeg ville betalt for hvertfall... Man burde ikke ta på seg bryllupsfotografering før man VET at man mestrer det og det ser det ikke ut til at fyren her har gjort. Lenke til kommentar
Moxica Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 Denne karen ser ut til å være såpass uerfaren, at dette skulle vært arrangert på en helt annen måte. Fotografen skulle spurt deg om det var greit at han fikk øve seg her, mot at du fikk bildene gratis. Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 Denne karen ser ut til å være såpass uerfaren, at dette skulle vært arrangert på en helt annen måte.Fotografen skulle spurt deg om det var greit at han fikk øve seg her, mot at du fikk bildene gratis. Nåja.. det er ikke spesielt vanlig i bryllupsbransjen =) Vet ikke hvorfor mange tror at fotografer starter med å gi vekk gratis... Det han burde gjort var først å lære seg å ta bilder, og så kunne ha begynt å ta betalt - men såklart ikke ta 10k for arbeidet med JapanFoto prints osv ;O Lenke til kommentar
Autodidact Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 Jaaa... Til og med jeg presterer bedre enn det, og jeg tar ikke på meg slike arrangement i frykt for å skrulle det til. Nå setter jeg meg heller ikke i båsen fotograf og lever ene og alene av det. Jeg har likevel tatt litt for en venninne — siden de hadde dedikert fotograf som event. tok støyten. Et tjapt et med lav lukkertid, hvor farger ikke egnet seg, altså ikke et motiv som kvalitetsmessig fortjente sort/hvitt konvertering. Og ett klassisk par-portrett som jeg mener er på høyde med hva man bør kunne forvente på en så viktig dag. Med forbehold om at de som gifter seg ikke er støgge som uvær. :!: Lenke til kommentar
Moxica Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 Nåja.. det er ikke spesielt vanlig i bryllupsbransjen =) Vet ikke hvorfor mange tror at fotografer starter med å gi vekk gratis... Det han burde gjort var først å lære seg å ta bilder, og så kunne ha begynt å ta betalt - men såklart ikke ta 10k for arbeidet med JapanFoto prints osv ;O Spiller i grunn ingen rolle, når fyren tydeligvis ikke er etablert i det du kaller "Bryllupsbransjen" Han er i grunn på et slags lærlingenivå. Man kan vel med litt pågangsmot, få en TFP i hvilken som helst sammenheng. Lenke til kommentar
ford4fun Skrevet 22. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2008 For de som er intressert, her er det jeg fant ut på detaljer.. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 Det er et 16-85, uten tvil. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 Info om Nikon 16-85 Legg merke til at fotografen bruker største blenderåpning gjennom hele registeret, samt konstant ISO 200. Det virker som fotografen har latt kameraet stå på auto hele tiden. Merk også at filene er navngitt red = redigert. Noe som tyder sterkt på at filene har fått nytt navn når de ble redigert. Med andre ord at fotografen tok en hvit løgn når det ble sagt at originalfilene er overskrevet. Lenke til kommentar
ford4fun Skrevet 22. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2008 (endret) Info om Nikon 16-85Merk også at filene er navngitt red = redigert. Noe som tyder sterkt på at filene har fått nytt navn når de ble redigert. Med andre ord at fotografen tok en hvit løgn når det ble sagt at originalfilene er overskrevet. Jeg har laget navnet ***red for å ha noe kontroll på hvem som var redigert og ikke ! Endret 22. oktober 2008 av ford4fun Lenke til kommentar
ford4fun Skrevet 22. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2008 Legg merke til at fotografen bruker største blenderåpning gjennom hele registeret, samt konstant ISO 200. Det virker som fotografen har latt kameraet stå på auto hele tiden. Merk også at filene er navngitt red = redigert. Noe som tyder sterkt på at filene har fått nytt navn når de ble redigert. Med andre ord at fotografen tok en hvit løgn når det ble sagt at originalfilene er overskrevet. Jeg lagde navnet red for å ha noe kontroll selv, men bildene er nummeret fra 1 og oppover, men b etter for s/h... Er ikke linsen noe særlig? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 Er ikke linsen noe særlig? Den er bra men jeg ville nok blendet den ned et hakk. Eller aller helst brukt fastoptikk. F.eks en 50mm f/1,4 med blender f/2,8-11 for optimal skarphet. Lenke til kommentar
Anew Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 Er ikke linsen noe særlig? Den er bra men jeg ville nok blendet den ned et hakk. Eller aller helst brukt fastoptikk. Det er en svært god mellomklassezoom, men slett ikke noe førstevalg for en proff bryllupsfotograf. Da vil man typisk ha f/2.8-zoomer og fastoptikk. EXIF viser at det er P som et brukt (det nærmeste man kommer full auto på D300), og det er jo også åpenbart at det er brukt direkte blits her - noe som i stor grad bidrar til at bildene er så grusomt stygge å se på. Forøvrig er det vel knappest skarpheten som er problemet her (sånn ref. Simens ønske om å blende ned...) Lenke til kommentar
ford4fun Skrevet 24. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2008 Vi har tatt med albumet (glemte cd) til en fotograf idag, og fikk ikke akkurat positive tilbakemeldinger... Hun sa at om fotografen vår hadde en slik stil, måtte h*n informere oss om det før bilder ble tatt.. Sa også det var veldig mange sort/hvitt, og en skyggelegging og kutting som ikke ville bli gjort hos de... Skal innom med alle (cd) bildene imorra, og få det skriftlig ang kvalitet... Lenke til kommentar
magneska Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 Fyttirakkeren, det der var triste greier Her snakker vi virkelig om en person med minimal selvinnsikt. Lenke til kommentar
Huginn Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 (endret) Er vi for sære?? Absolutt ikke! Spesielt bilde nummer 2 av forlover synes jeg grenser til makabert. Gir meg assosiasjoner til en førsteklasse på MK som har blitt sluppet løs på bildet etter en 10-minutters innføring i Photoshop (tro meg, jeg har gått førsteklasse MK). Allikevel, husk å være respektfull ovenfor fotografen. H*n har absolutt gjort en slett jobb, spesielt i forhold til pris (jeg vil beskjedent si jeg ville tatt bedre bilder for en tiendel av prisen, eller gjort det gratis som en øvelse), men det er mulig fotografen er fornøyd med arbeidet eller tror det er kvalitet h*n har levert inn. Da er det fint å ikke tråkke for hardt på tærne ihvertfall, så kommer de fleste greit ut av det. ; ) Endret 24. oktober 2008 av mrhenrik Lenke til kommentar
abraxa Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 Det der var virkelig dårlig håndtverk Hadde aldri i livet betalt full pris for slike bilder. Jeg er enig i at du bør ta saken på en profesjonell måte, ikke nødvendig å ta livsgnisten fra stakkaren. Men fotografen bør ha såpass selvinnsikt at h*n forstår at dette ikke er godt nok... det gjelder forøvrig i de fleste bransjer. Lenke til kommentar
ford4fun Skrevet 24. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2008 (endret) H*n har nok tatt bildene i god tro, og at bildene er fotografens måte å utrykke sin "stil". Jeg har ingen interesse å henge ut fotograf, men kommer nok ikke til å anbefale fotograf videre. Har fremdeles noen venner som ikke har giftet seg enda.. Det komiske er at en sønnen til en kollega brukte samme fotograf helga før, og vi kikka i albumet hans før vi skulle bestille vårt album.. Der var jo feila akkurat de samme.. Med avkappede hoder, dosete bilder, bilde av kona i undertøyet i albumet.. Kan legge ut noen til.. Fotograf skyldte på at en del bilder var øyeblikksbilder men som dere ser: Samme her, håret til forlover av kutta av, dette bildet ble arrangert.. Endret 24. oktober 2008 av ford4fun Lenke til kommentar
Amund_Blix Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 Grøss og gru sier jeg bare... Synd du måtte oppleve å få sånne bilder. Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 (endret) På hjemmesiden hennes er det jo en del bedre bilder (bedre enn de som ligger i denne tråden ihvertfall..), og man forventer jo at bildene som tas er i samme kvalitet som tidligere arbeid, og det har helt tydelig ikke skjedd her. Må nok ha vært i kraftig bakrus eller noe for å ha tatt de bildene... Edit: I bunn og grunn; ikke verdt å betale noe som helst for. Jeg (og flere andre her på forumet) ville tatt en bryllupsfotografering gratis for å få trening, og tatt bedre bilder enn dette her. Fotobok & forstørrelse via japanphoto kunne dere ha bestilt selv, og sluppet å betale mange tusen for. Endret 24. oktober 2008 av sn0dig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå