victoryseieren Skrevet 14. desember 2008 Del Skrevet 14. desember 2008 for 6500kr skulle vi få heldags fotografering.1000kr for en cd med alle bildene. Totalt 7500kr, dette var et introduksjonstilbud når vi bestilte det i 07.. Inkludert i dette var da: 1cd med alle bildene, 1 dvd som mvi-fil med bilder, 2 forstørrelser 1 album. Albumet var forøvrig laget på Japanfoto, noe jeg antar forstørrelser også vil bli laget hos.. mvi-fil? sier nå jeg.... Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 14. desember 2008 Del Skrevet 14. desember 2008 En av de første postene sier kr. 7500 for hele pakka. Zatuu, nå har vel aldri TS sagt at han har betalt så lite? Riktige beløpet var vel over 10 000? Vet faktisk ikke hva det kommer fra men jeg stoler som sagt på det Simen1 fra forumstyret opplyser. Når jeg hører prisen på 2600 kr så mistenker jeg at det kan være tilfelle her. Lenke til kommentar
chris300 Skrevet 14. desember 2008 Del Skrevet 14. desember 2008 Må ikke begynne å diskutere om hva dere diskuterer om nå da... Prisen spiller vel liten rolle når så mange nå har sett hvilket arbeid som ble gjort og så godt som ingen ville betalt et rødt øre for den jobben uansett. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 14. desember 2008 Del Skrevet 14. desember 2008 Zatuu, nå har vel aldri TS sagt at han har betalt så lite? Riktige beløpet var vel over 10 000? Vet faktisk ikke hva det kommer fra men jeg stoler som sagt på det Simen1 fra forumstyret opplyser. Når jeg hører prisen på 2600 kr så mistenker jeg at det kan være tilfelle her. Det beløpet var rest-beløpet som ikke var betalt enda. Les hele tråden; så finner dere alle detaljene. Tom Lenke til kommentar
Teleskopos Skrevet 14. desember 2008 Del Skrevet 14. desember 2008 ...ment som at jeg aldri selger rettighetene til bildene... Dette er en utdøende forretningsmodell som fotografer etter hvert må gi slipp på. Det er ikke det markedet vil ha (det har vel aldri vært det), og når yngre og mer liberale fotografer puster dem i nakken kvalitetsmessig og "gir" fra seg materiale — gjerne for en høyere pris enn tradisjonelt, så vil markedet for de "gamle og konservative" fotografene forsvinne og slå bena under dem. Jeg er helt enig i dette. Når man utfører et oppdrag, skal man som profesjonell ta seg skikkelig betalt. Men å "beskytte" sine tidligere arbeider er panisk og irrasjonelt, og dessuten en kunstnerisk/intellektuell fallitterklæring. Hvis man er kompetent, vil man hele tiden være i stand til å produsere nye verk som kan generere stadig nye inntekter - ellers har man jo ingen berettigelse innen sitt fag. Det som imidlertid er viktig, er at fotografen krediteres ved navn - at ens navn blir kjent er en forutsetning for at man kan få flere oppdrag. Lenke til kommentar
Teleskopos Skrevet 14. desember 2008 Del Skrevet 14. desember 2008 Her er noen av bildene vi ikke er så fornøyd med..Er vi for sære?? Dette er, som mange allerede har poengtert, ikke godt håndverk. Det er helt utilstrekkelig. Lenke til kommentar
ford4fun Skrevet 14. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2008 (endret) Jeg mener nå fortsatt at hyrer man en brudefotograf til 2600 kr har man litt seg selv å takke. du burde lese hele tråden før du uttaler deg... Et RESTERENDE beløp er kr 2650... Vi har betalt 7500kr som de sier her... MEN: Fotograf tar nå 11500kr for samme jobben som vi fikk utført... Endret 14. desember 2008 av ford4fun Lenke til kommentar
hean Skrevet 14. desember 2008 Del Skrevet 14. desember 2008 Jeg mener nå fortsatt at hyrer man en brudefotograf til 2600 kr har man litt seg selv å takke. du burde lese hele tråden før du uttaler deg... Et RESTERENDE beløp er kr 2650... Vi har betalt 7500kr som de sier her... MEN: Fotograf tar nå 11500kr for samme jobben som vi fikk utført... OK. min feil... Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 (endret) Og jeg var bare trøtt, og stolte på Zatuu. Bad Zatuu Endret 15. desember 2008 av PMnormal Lenke til kommentar
hean Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Og jeg var bare trøtt, og stolte på Zatuu. Bad Zatuu Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå