trynemonto Skrevet 30. mars 2003 Del Skrevet 30. mars 2003 Mitt Hercules Radeon 9700pro hikker/lagger under noen spill (f.eks GTA3), uten at jeg helt forstår hvorfor. Verken kort eller prosessor er overklokket. Jeg har Win2000 / AthlonXP2400 / DirectX9.0a / 512MB / MSI K4 Ultra. Jeg har prøvd meg gjennom flere feilkilder: 1) For varmt grafikkort? Fjernet kort som lå inntil, åpnet kassa. Ingen forskjell. Kortet kjennes ikke varmt ut engang. 2) For heftige instillinger? I GTA3: 800x600, trails off, kort viewing distance. I display opts: AA/AS off, Performance. Fremdeles hikking. 3) Generelt dårlig ytelse? Kjørte 3Dmark03, fikk 4450 poeng. Det ser ut til å være ganske rett. Så: noen ideer? Lenke til kommentar
detvarvondtdet Skrevet 30. mars 2003 Del Skrevet 30. mars 2003 http://www.ausgeek.org/html/modules/news/a....php?storyid=25 kan funke Lenke til kommentar
notarget Skrevet 30. mars 2003 Del Skrevet 30. mars 2003 Åssen drivere bruker du? Prøv de siste driveren fra www.rage3d.com Catalyst 3.2 & controlpanel Prøv også Omega driverne: www.omegacorner.com Lenke til kommentar
trynemonto Skrevet 31. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2003 http://www.ausgeek.org/html/modules/news/article.php?storyid=25 kan funke Den ser ut til å være for Windows XP, jeg har 2000. (Den pekte forresten til feil lenke, rett er http://www.ausgamers.com/files/download/html/2385, hvis noen var interessert) Åssen drivere bruker du? Prøv de siste driveren fra www.rage3d.com Catalyst 3.2 & controlpanel Prøv også Omega driverne: www.omegacorner.com Kortet oppfører seg helt likt etter jeg installerte 3.2. Scheisse! Nå satte jeg tilogmed en bordvifte på full blæst inn mot kabinettet -- fremdeles problemer. Triste greier. Lenke til kommentar
akzj0n Skrevet 31. mars 2003 Del Skrevet 31. mars 2003 Siden du fikk ganske normal score i 3dmark, vil jeg anta at det er gta3 som skurrer. Har du prøvd noen andre spill ? Lenke til kommentar
kgeel Skrevet 31. mars 2003 Del Skrevet 31. mars 2003 Last ned Rage3dTweaker3.8 fra www.rage3d.com Der får du lett tilgang til Kortets instillinger og så har du ferdige profiler for forskjellige spill. NICE! Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 31. mars 2003 Del Skrevet 31. mars 2003 Kan være harddisken din som ikke følger med når du spiller, prøv å bruke noen diskverktøy eks, norton speed disk? Lenke til kommentar
verwooks Skrevet 1. april 2003 Del Skrevet 1. april 2003 Følg denne guiden for å få vekk driverne ordentlig før du legger inn de nye. Omegadriverne anbefales da de har 9800 pro hacken i seg, funker utmerket! Lenke til kommentar
Gribuz Skrevet 1. april 2003 Del Skrevet 1. april 2003 Kanskje det er Directx 9 fra Wintendo som lager trøbbel, det ligger jo tross allt ikke noe støtte for DX 9 i GTA 3 uansett. Noen som vet om noen spill som benytter seg av DX9 forresten ? Lenke til kommentar
Lufen Skrevet 1. april 2003 Del Skrevet 1. april 2003 at du har dx 9 skal ikke ha noe å si man brukte jo dx 8 lenge før spill støttet det da Lenke til kommentar
Mr Anderson Skrevet 1. april 2003 Del Skrevet 1. april 2003 Hva med å skifte OS? Windows 2000 er som kjent ikke noe spill/multimedia OS! Lenke til kommentar
Typhon Skrevet 1. april 2003 Del Skrevet 1. april 2003 Hva med å skifte OS? Windows 2000 er som kjent ikke noe spill/multimedia OS! Neivel, hvor har du denne infoen fra da? Windows 2000 er cirka like bra til multimedia/spill som xp. Lenke til kommentar
Mr Anderson Skrevet 1. april 2003 Del Skrevet 1. april 2003 Hva med å skifte OS? Windows 2000 er som kjent ikke noe spill/multimedia OS! Neivel, hvor har du denne infoen fra da? Windows 2000 er cirka like bra til multimedia/spill som xp. Et OS som er fire år gammelt Direkte basert på NT-Plattform er like bra som XP? Er du full? Lenke til kommentar
Typhon Skrevet 1. april 2003 Del Skrevet 1. april 2003 Mr Anderson: Du vet at XP er basert helt og holdent på 2000? Og har du faktisk testet 2000 mot xp? Jeg har nemmlig det jeg, så jeg kan uttale meg! Lenke til kommentar
Mr_Dillon Skrevet 1. april 2003 Del Skrevet 1. april 2003 Mr Anderson: Du vet at XP er basert helt og holdent på 2000? Og har du faktisk testet 2000 mot xp? Jeg har nemmlig det jeg, så jeg kan uttale meg! Stort sett funker spill like bra på 2000 som på XP, men XP har nå fått noen tilpassninger som gjør at noen eldre spill kan fungere bedre enn de vil under 2000. (Og ja, jeg har selv kjørt både 2000 og XP over lengre tid). Andy Lenke til kommentar
vanedyret Skrevet 1. april 2003 Del Skrevet 1. april 2003 Windows 2000 vs Windows XP Lenke til kommentar
Gribuz Skrevet 1. april 2003 Del Skrevet 1. april 2003 Spør du meg så er XP noe skikkelig MØKK Værste Wintendo OS gjennon tidene spør du meg Lenke til kommentar
Mr Anderson Skrevet 1. april 2003 Del Skrevet 1. april 2003 Mr Anderson: Du vet at XP er basert helt og holdent på 2000? Og har du faktisk testet 2000 mot xp? Jeg har nemmlig det jeg, så jeg kan uttale meg! Jepp, har testet dette selv. Det man kan se fra sammenligniger som f.eks nevnt på tomshardware. Når det gjelder Benchmarks så er dette direkte Ytelse. Dette har desverre ingen sammenheng med "Flyt" i spill. Og jeg har erfaringen med at diverse spill "lagger" i Windows 2000 men jeg antar at utviklingen til microsoft er i bedringens vei (selv om XP er et OS som er så brukervennelig at det tar evigheter å fjerne uønskede innstillinger) Rekkefølgen er: Først kom NT 4 deretter W2k og nå XP. Lenke til kommentar
phnx85 Skrevet 1. april 2003 Del Skrevet 1. april 2003 Det er vist nok problem med enkelte versjoner at GTA3, f.eks at lyden forsvinner og at spillet hakker. Det finnes en patch for å fikse disse problemene men jeg er ikke sikker på hvor du kan laste den ned. Prøv å søk etter "GTA3 Repack Patch" eller "GTA3 W2K Fix" husker ikke helt hva det var den het. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå