Gå til innhold

Dårlig ytelse med Radeon 9700pro

Anbefalte innlegg

Mitt Hercules Radeon 9700pro hikker/lagger under noen spill (f.eks GTA3), uten at jeg helt forstår hvorfor.

Verken kort eller prosessor er overklokket. Jeg har Win2000 / AthlonXP2400 / DirectX9.0a / 512MB / MSI K4 Ultra. Jeg har prøvd meg gjennom flere feilkilder:

1) For varmt grafikkort?

Fjernet kort som lå inntil, åpnet kassa. Ingen forskjell. Kortet kjennes ikke varmt ut engang.

2) For heftige instillinger?

I GTA3: 800x600, trails off, kort viewing distance. I display opts: AA/AS off, Performance. Fremdeles hikking.

3) Generelt dårlig ytelse?

Kjørte 3Dmark03, fikk 4450 poeng. Det ser ut til å være ganske rett.

Så: noen ideer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den ser ut til å være for Windows XP, jeg har 2000. (Den pekte forresten til feil lenke, rett er http://www.ausgamers.com/files/download/html/2385, hvis noen var interessert)

Åssen drivere bruker du?

Prøv de siste driveren fra www.rage3d.com

Catalyst 3.2 & controlpanel

Prøv også Omega driverne: www.omegacorner.com

Kortet oppfører seg helt likt etter jeg installerte 3.2. Scheisse!

Nå satte jeg tilogmed en bordvifte på full blæst inn mot kabinettet -- fremdeles problemer. Triste greier.

Lenke til kommentar
Hva med å skifte OS? Windows 2000 er som kjent ikke noe spill/multimedia OS!

Neivel, hvor har du denne infoen fra da? Windows 2000 er cirka like bra til multimedia/spill som xp.

Et OS som er fire år gammelt Direkte basert på NT-Plattform er like bra som XP? Er du full?

Lenke til kommentar
Mr Anderson: Du vet at XP er basert helt og holdent på 2000? Og har du faktisk testet 2000 mot xp? Jeg har nemmlig det jeg, så jeg kan uttale meg!

Stort sett funker spill like bra på 2000 som på XP, men XP har nå fått noen tilpassninger som gjør at noen eldre spill kan fungere bedre enn de vil under 2000. (Og ja, jeg har selv kjørt både 2000 og XP over lengre tid).

Andy

Lenke til kommentar
Mr Anderson: Du vet at XP er basert helt og holdent på 2000? Og har du faktisk testet 2000 mot xp? Jeg har nemmlig det jeg, så jeg kan uttale meg!

Jepp, har testet dette selv. Det man kan se fra sammenligniger som f.eks nevnt på tomshardware. Når det gjelder Benchmarks så er dette direkte Ytelse. Dette har desverre ingen sammenheng med "Flyt" i spill. Og jeg har erfaringen med at diverse spill "lagger" i Windows 2000 men jeg antar at utviklingen til microsoft er i bedringens vei (selv om XP er et OS som er så brukervennelig at det tar evigheter å fjerne uønskede innstillinger)

Rekkefølgen er:

Først kom NT 4 deretter W2k og nå XP.

Lenke til kommentar

Det er vist nok problem med enkelte versjoner at GTA3, f.eks at lyden forsvinner og at spillet hakker. Det finnes en patch for å fikse disse problemene men jeg er ikke sikker på hvor du kan laste den ned. Prøv å søk etter "GTA3 Repack Patch" eller "GTA3 W2K Fix" husker ikke helt hva det var den het.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...