Gå til innhold

TehKris Benker og pumper!

TehKris

Anbefalte innlegg

Onsdag:

Markløft (overhåndsgrep):

115 kg x 3

115 kg x 3

115 kg x 7 + 2 (med tommellås)

-Alle reppene lå død på bakken, tok noen korte grepspauser på siste set.

Strak-mark:

65 kg x 10

65 kg x 15-20 (ganske dype, med straps)

Roing med manual:

40 kg x 10 (hver arm)

42 kg x 12 (Alle treige og kontrollerte, med straps)

Biceps-curl, manual:

14 kg x 10 (hver arm, litt hjelp på de siste) (ARNOLD CURL)

10 kg x 10 (hver arm, vanlig sittende)

Kenelly-press:

7 kg x 6

10 kg x ca. 10

-Supersett med underarmstrening, alle håndleddsbevegelser.

10 kg x ca. 10

-supersett med biceps-curl, pronert grep, neutralt grep, supinert grep. 5+5+5

Militærpress:

40 kg x 5

40 kg x 5

40 kg x 5

-Lett og greit

Kjerne, ca. 40 reverse crunch og 6 negative flags, planken ca. 1.5 mins med pushups og varierende grep

Kommentar:

Grei økt. bla bla bla. Marken var drittung, selv om jeg kalrte en del reps...

Hvorfor gikk bøyen elendig? Jeg synes det ser jævlig bra ut, jeg. Du tok jo 5 kg mer enn forrige mandag :thumbup:

Angående benken så kan det kanskje være mer effektivt å droppe Myo-reps, og heller bare gjør en ting av gangen. Mer mengde på tung benkpress, etterfulgt av en høyrep støtteøvelse. Dog har jeg ikke prøvd Myo-reps, og du kjenner jo fort selv om det går oppover eller står stille ;)

Hadde sykt dårlig teknikk på bøyen.

Blir nok å kjøre myo-repsene til jeg stagnerer, kanskje legge til noe ekstra. vi får se.

En maskin!:)

Takk, takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mandag:

Hoftevrikking

Knebøy, teste litt styrke:

oppvarming bla bla.

120 kg x 1

130 kg x 1

140 kg 3x1

-Tungt, men ikke maksløft

100 kg x 3

Dips:

bw x 5

bw x 4 + 2 (med hold på ca. 10 sek i slutten)

bw x 3 + 2 (med hold på ca. 20 sek i slutten)

-svak i dips ja, skal trenes mer. Kanskje derfor også brystet henger litt etter.

Kjerne, mage etc.

Reverse sit-ups, flagg, planken.

Kommentar:'

Gadd ikke kjøre tungt i dag da formen ikke er perfekt ;) men testet litt på 140 kg i knebøy (3 blåe på hver side!) og gikk greit, men var tung. 4x2 på fredag skal nok gå.... Testet også en litt annen teknikk, med oppstramming av ryggen (mer nøyaktig nå), noe jeg følte var meget bra, og kommer til å fokusere enda mer på. Ellers blir det hardcore trening på onsdag, som vanlig...

Lenke til kommentar

PokerStars Game #25056681573: Tournament #141612897, $3.00+$0.25 Hold'em No Limit - Level X (400/800) - 2009/02/17 16:56:40 ET

Table '141612897 3' 9-max Seat #1 is the button

Seat 1: Retronicer (5440 in chips)

Seat 4: Brryann (9410 in chips)

Seat 5: Leike (3100 in chips)

Seat 7: Tom Wubben (6900 in chips)

Seat 8: Maikevaw (3225 in chips)

Seat 9: Eirie (6465 in chips)

Retronicer: posts the ante 50

Brryann: posts the ante 50

Leike: posts the ante 50

Tom Wubben: posts the ante 50

Maikevaw: posts the ante 50

Eirie: posts the ante 50

Brryann: posts small blind 400

Leike: posts big blind 800

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Retronicer [6c Ac]

Tom Wubben: folds

Maikevaw: folds

Eirie: folds

Retronicer: raises 999 to 1799

Brryann: raises 7561 to 9360 and is all-in

Leike: folds

Retronicer: calls 3591 and is all-in

Uncalled bet (3970) returned to Brryann

*** FLOP *** [Qd 6d 6h]

*** TURN *** [Qd 6d 6h] [7d]

*** RIVER *** [Qd 6d 6h 7d] [6s]

*** SHOW DOWN ***

Brryann: shows [Qh Qc] (a full house, Queens full of Sixes)

Retronicer: shows [6c Ac] (four of a kind, Sixes)

Retronicer collected 11880 from pot

*** SUMMARY ***

Total pot 11880 | Rake 0

Board [Qd 6d 6h 7d 6s]

Seat 1: Retronicer (button) showed [6c Ac] and won (11880) with four of a kind, Sixes

Seat 4: Brryann (small blind) showed [Qh Qc] and lost with a full house, Queens full of Sixes

Seat 5: Leike (big blind) folded before Flop

Seat 7: Tom Wubben folded before Flop (didn't bet)

Seat 8: Maikevaw folded before Flop (didn't bet)

Seat 9: Eirie folded before Flop (didn't bet)

Endret av TehKris
Lenke til kommentar

Onsdag:

Hips don't lie

Markløft (overhåndsgrep):

120 kg x 3

120 kg x 3 (grepet svikta akkurat på siste rep, lol)

120 kg x 2,5 + 5 (med tommellås)

- tok noen korte grepspauser på siste set.

Strak-mark:

70 kg x ca. 10

70 kg x ca. 15 (ganske dype, med straps)

Benkpress med stopp:

60 kg x 5

60 kg x 5

60 kg x 5

60 kg x 5

60 kg x 5 + 5 pumpereps

Lett biceps og Kenellypress:

10 kg x 10

10 kg x 10

-litt annen teknikk på kenellyen, men det funket bra og ga bedre effekt. Kan ta høyere vekter med denne teknikken også, så øker neste gang

Militærpress:

stang x 10

40 kg x 5

Kommentar:

Sliten etter å ha sovet lenge idag (virker rart, men slik det fungerer). Derfor lite krutt på treningen. Grepet var derfor svakt (det første som svikter når jeg er sliten / slapp er grepet / klemme.) Likevel klarte jeg å skli opp ca. 7 reps på siste settet i mark med tommellås, noe som var over forventning. Blir gøy neste onsdag når jeg skal perse min gamle rekord, og denne gangen skal jeg klare halvparten med overhåndsgrep, minst ;)

Oppdatert strak-mark til 70kg.... glemte dette.

Endret av TehKris
Lenke til kommentar
Deloadet på benken, Shakira? :tease: Hvordan tar du progresjonen fra nå av? Økning på 2,5 kg på alle settene?

Nja, har ikke dealodet. Vanligvis tar jeg jo ikke benk på onsdager, men siden jeg ikke tok på mandag tok jeg lett i dag. I tillegg var jeg ganske ødelagt i skuldrene etter dipsen, så tok lett. Vurderer kanskje dog å kjøre på denne vekten framover, og øke 2.5 fra økt til økt. (62,5 i morgen, 65 på mandag, 67,5 på neste fredag etc.). Om 1 måned så vil jeg da ta 5x5 (med stopp) på 80 kg, noe som anses som bra. I tillegg vil dette gi større mengden enn jeg har nå.... Virker kanskje ikke så dumt... I tillegg blir jeg kanskje å prøve litt dips på mandager, evt. Fredager...

Lenke til kommentar

Mandag:

Hoftevrikking

Knebøy, teste litt styrke:

oppvarming bla bla.

142,5 kg x 2 (måtte bruke 1.25 som anti-glidere på siden ;))

142,5 kg x 2 + 1 (litt hjelp på siste)

142,5 kg x 2+1 (litt hjelp på siste)

142,5 kg x 1 + 1 (litt hjelp på siste)

90 kg x ca. 7

-Grei bøy, ganske tungt dog... har også lettere smerter i høyre korsrygg, skal spørre i morgen da vi har om korsrygg på skolen ;);););) hadde dog dette også før jeg tok bøy... kanskje etter jogginga på lørdag (ja dere leste riktig!)

Benkpress

60 kg 5x5 (med ca. 1-2 sek stopp i bunn)

Dips:

bw x 5

bw x 4 + 2 (med hold på ca. 10 sek i slutten)

bw x 3 + 2 (med hold på ca. 10 sek i slutten)

-svak i dips ja, skal trenes mer. Kanskje derfor også brystet henger litt etter.

Kommentar:

Grei bøy. Jævlig tungt dog... på fredag blir det fylla igjen, så får ikke tatt bøy da. kanskje jeg tar en lett teknikk-økt på torsdag.

Benken blir 2.5 kg progresjon hver økt. Fikk ikke tatt roing i dag da trykket ikke var så bra.

Endret av TehKris
Lenke til kommentar
kanskje etter jogginga på lørdag (ja dere leste riktig!)

Opplevd det samme selv, men heldigvis bare av og til. Sterk knebøy på deg! :) Er du sikker på at du har lettere muskelavrivning i pectoralis, og at det ikke er noe annet? Hvis det er så alvorlig så skulle man ikke tro at du kunne trene brystøvelser uten smerter.

Lenke til kommentar
kanskje etter jogginga på lørdag (ja dere leste riktig!)

Opplevd det samme selv, men heldigvis bare av og til. Sterk knebøy på deg! :) Er du sikker på at du har lettere muskelavrivning i pectoralis, og at det ikke er noe annet? Hvis det er så alvorlig så skulle man ikke tro at du kunne trene brystøvelser uten smerter.

Hvis jeg skrev letter muskelavrivning så tok jeg nok godt i. Hadde nok bare en strekk i øvre høyre pecs.. Men det er så godt som helet nå.. Kom nok av kort muskelatur under dips, men nå når jeg er kommet igang med dette tilpasser kroppen seg..

Hvorfor er ;) så ambivalent? Skal jo være lure-smiley, ikke litt-tvilsom-smiley!

Lenke til kommentar
-Grei bøy, ganske tungt dog... har også lettere smerter i høyre korsrygg, skal spørre i morgen da vi har om korsrygg på skolen ;);););) hadde dog dette også før jeg tok bøy... kanskje etter jogginga på lørdag (ja dere leste riktig!)

PS: Ikke regn med at de er oppdatert på skolen, de visste pent lite ift endel ting der jeg gikk, eks fikk jeg aldri info om at sit-ups var en dårlig deal ift rygg, eller at det er trygt å kjøre knebøy til litt under parallel ;)

Om du er spesielt interessert så anbefaler jeg deg "Low back disorders!" av Stuart McGill, den inneholder vell alt av relevant forskning, metoder, info om skader etc ift korsrygg. Er vell referanser til minst 500 forskningsstudier i den. Desidert beste boka jeg har lest ift rygg som snudde opp ned på endel tingj eg lærte på skolen.

Endret av Delavar
Lenke til kommentar

PS: Ikke regn med at de er oppdatert på skolen, de visste pent lite ift endel ting der jeg gikk, eks fikk jeg aldri info om at sit-ups var en dårlig deal ift rygg, eller at det er trygt å kjøre knebøy til litt under parallel ;)

Om du er spesielt interessert så anbefaler jeg deg "Low back disorders!" av Stuart McGill, den inneholder vell alt av relevant forskning, metoder, info om skader etc ift korsrygg. Er vell referanser til minst 500 forskningsstudier i den. Desidert beste boka jeg har lest ift rygg som snudde opp ned på endel tingj eg lærte på skolen.

Joda er sant det, men vi holder på med ferdighetstrening (dere kalte vel det dere også?), og i morgen går vi igjennom muskelstyrketest i området, så da skal jeg svippe innom temaet. Vi har i tillegg en forholdsvis ung manuellterapeut som underviser her og som har peiling...

BTW, dere brukte vel Magee, Kendall, Gross etc.? Står mye nyttig her synes jeg, meget lærerikt (har ikke Gross selv, men må vel kjøpes). I tillegg har vi mobilisering av Kaltenborn og litt annet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...