kevinedomm Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 Jeg må si at det har vært raskere de kveldene her enn tidligere kvelder. Det har heller ikke vært noen "sudden deaths" heller (at forumet ikke svarer i 30 sek), noe som var vanlig opptil flere ganger i timen. Jepp, og det er bare herlig! Laster en side på forumet på ca. 1 sek nå Før så stoppet forumet ofte å svare, og var generelt MYE treigere. Lenke til kommentar
raWrz Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 er det slik hos andre også at du får ikke den nettop postet tingen på forumets hovedie .d? Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 24. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2008 Den har vi skrudd av for å begrense trafikken inntil videre. Dukker snart opp igjen. Lenke til kommentar
Pizzaen Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 Noen ETA om når den gamle serveren kommer opp ? Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 25. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2008 Jeg endret DNS i går kveld, så dere begynner etterhvert som DNS oppdaterer seg å komme mot dem gamle servern vår. Lenke til kommentar
Exentler Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 du er elsket ueland Lenke til kommentar
TSP Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 (endret) Nå som vi har hatt reserveserveren noen dager og forumet har vært raskt i den perioden, vil det bli tregere og mer ustabilt igjen nå? Seriøst forslag: Hva med en artikkel på Hardware eller Tek.no om serverkrasjet, hva problemene var, hvordan dere sikrer dere, hvilket utstyr er det snakk om etc. er jo en aktuell artikkel! (Jeg vet at dere ikke kan si så mye om sikkerheten på serveranlegget dere leier plass hos etc. men si hva dere kan. Hadde vært morsomt.) Endret 25. oktober 2008 av TSP Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 Hvor lenge har hovedkortet vært i drift da? Lenke til kommentar
Jo Are Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 Er problemet fikset nå? Ser at avatarer er tilbake, og det er mulig og laste opp bilder. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 dere har overvåking av serveren(e) deres håper jeg? dere burde sett tegn til feil på hovedkortet før det faktisk røyk, det er ekstremt skjeldent ett hovedkort ryker uten noe forvarsel i overvåkings-programmer. Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 Seriøst forslag: Hva med en artikkel på Hardware eller Tek.no om serverkrasjet, hva problemene var, hvordan dere sikrer dere, hvilket utstyr er det snakk om etc. er jo en aktuell artikkel! (Jeg vet at dere ikke kan si så mye om sikkerheten på serveranlegget dere leier plass hos etc. men si hva dere kan. Hadde vært morsomt.)Jeg støtter noe slikt. Det er alltid morsomt å få et innblikk bak kulissene, og den filmen som ble laget om nettverket for en tid tilbake ble jo meget populær. Litt bedre interaksjon mellom brukerne og menneskene i nettverket ville kunne styrke forumet og gi tilbake litt av følelsene av identitet og samhold som man hadde når forumet og hardware.no var bygget på engasjement og ildsjeler. Det vil også vise at dere bryr dere nok til å opplyse brukerne og ta dere tid til å fortelle. Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 Når kommer 'siste fra forumet' funksjonen tilbake ? Altså den som er øverst hvor du ser realtime oppdatering på nye innlegg. Lenke til kommentar
Zenit Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 dere har overvåking av serveren(e) deres håper jeg?dere burde sett tegn til feil på hovedkortet før det faktisk røyk, det er ekstremt skjeldent ett hovedkort ryker uten noe forvarsel i overvåkings-programmer. Jeg bare lurer, hva slags forvarsel skulle det være? Sist jeg var borti defekt hovedkort (sannsynligvis minnekontroller) begynte bare maskinen å omstarte konstant straks den lastet inn kjerna. Ingen forvarsel som helst, helt umulig å si hva det var, man kunne prøve andre minnebrikker etc, no go. Nytt hovedkort, problem løst. Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 Seriøst forslag: Hva med en artikkel på Hardware eller Tek.no om serverkrasjet, hva problemene var, hvordan dere sikrer dere, hvilket utstyr er det snakk om etc. er jo en aktuell artikkel! (Jeg vet at dere ikke kan si så mye om sikkerheten på serveranlegget dere leier plass hos etc. men si hva dere kan. Hadde vært morsomt.)Jeg støtter noe slikt. Det er alltid morsomt å få et innblikk bak kulissene, og den filmen som ble laget om nettverket for en tid tilbake ble jo meget populær. Litt bedre interaksjon mellom brukerne og menneskene i nettverket ville kunne styrke forumet og gi tilbake litt av følelsene av identitet og samhold som man hadde når forumet og hardware.no var bygget på engasjement og ildsjeler. Det vil også vise at dere bryr dere nok til å opplyse brukerne og ta dere tid til å fortelle. Hva slags film? Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 Hvor kan man finne den filmen? Lenke til kommentar
b-real Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 Hvor kan man finne den filmen? http://www.hardware.no/artikler/filmen_om_...ettverket/32217 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 dere har overvåking av serveren(e) deres håper jeg?dere burde sett tegn til feil på hovedkortet før det faktisk røyk, det er ekstremt skjeldent ett hovedkort ryker uten noe forvarsel i overvåkings-programmer. Jeg bare lurer, hva slags forvarsel skulle det være? Sist jeg var borti defekt hovedkort (sannsynligvis minnekontroller) begynte bare maskinen å omstarte konstant straks den lastet inn kjerna. Ingen forvarsel som helst, helt umulig å si hva det var, man kunne prøve andre minnebrikker etc, no go. Nytt hovedkort, problem løst. SMNP er en fin bil har sett mange tegn til defekte hovedkort før disse har gått. Dette gjelder servere da, ikke pc`n hjemme. jeg er borti noen defekte hovedkort i måneden da. spørs så klart hva som er feil da, men oftest klarer jeg å se at det er galt lenge før det går ned. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 27. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2008 Desverre var tidsmaskinen vår ødelagt forrige uke så vi fikk ikke med oss at det kom til å skje. Men, jo vi overvåker alle servere og ingen logger merket noe som helst, noe som heldigvis skjer veldig skjeldent hos oss. Maskinen mente alt var fint helt til en restart hvor da visstnok antallet CPU-kjerner var 0. (God gammeldags klikk mao) Forumet er nå forøvrig flyttet tilbake til gammel server igjen nå, vi har også appåtil tatt i bruk Varnish her og håper at det også vil medføre et enda kjappere forum. Siste fra forum har forøvrig også kommet tilbake igjen. Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 Merker forumet funker ypperlig nå. Godt jobbet! Lenke til kommentar
tc47 Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 Funker perfekt! Kjapt og alt er tilbake! Takk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå