Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 (endret) Hva er status på hovedkortet? Endret 22. oktober 2008 av Slettet-XHLacM Lenke til kommentar
Gjest medlem-77217 Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 endelig, ble faen meg gærn Lenke til kommentar
tc47 Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 Som noen spurte oppe, kan vi laste opp bilder nå? Tc47 er Desp stygg på bursdagen min? Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 22. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2008 Hva er status på hovedkortet? Ukjent, maskinen nektet å samarbeide å ble i dag hentet av produsentens ingeniører for videre undersøkelser. Så det vil nok desverre ta et par dager til. Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 Var leit å høre angående serverkrasjen. Ville bare informere om at sitat ikke fungerer som den skal. Når jeg prøver å sitere et innlegg, for så å trykke på ''Svar nå'', så er svarvinduet blankt. Har dog ikke prøvd med direkte svar - med ''Svar''-knappen. Lenke til kommentar
Daily-Drifter Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 (endret) forumet fungerer ikke skikkelig i FF: fungerer som vanlig i IE kjedelig å bruke denne søplebrowsern Endret 23. oktober 2008 av Daily-Drifter Lenke til kommentar
Essem Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 Øverst til høyre: Valg>visningsalternativer>standard Lenke til kommentar
Daily-Drifter Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 NICE, ingenting er bedre enn å finne brukerfeil Lenke til kommentar
hernil Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 Hva er egentlig det verste som kan skje forumet med en kræsj? Altså hvor mange poster kan mistes på det meste, hvor lang tid kan forumet være nede før dere får satt i gang backupserveren og hvordan vil en brann i lokalene påvirke, sørger dere for å ta med backupen hjem hver dag? Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 1. Alle poster kan vel mistes, alltho mesteparten ligger på backup. 2. Såvidt jeg vet så sitter det en og følger med på serverparken døgnet rundt. Så det skal ikke ta så lang tid før Ueland AS har fått opp forumet igjen Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 Har fått med meg at de leier plass på en serverpark. Hva er "vanlig" sikring på slike serverparker? Ser for meg automatiske gass-slukkere osv., men det er mulig jeg har sett for mye på TV. Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 Det skal en del til for at forumet ramler ned over 6 timer vil jeg tro. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 Hva er egentlig det verste som kan skje forumet med en kræsj? Altså hvor mange poster kan mistes på det meste, hvor lang tid kan forumet være nede før dere får satt i gang backupserveren og hvordan vil en brann i lokalene påvirke, sørger dere for å ta med backupen hjem hver dag? Worst case scenario er vel at at hovedserveren dør 23 timer etter siste backup, og off-site-backupen er korrupt, eller noe slikt. Det går vel an å miste alt, men redundansen er ganske bra her. Lenke til kommentar
hernil Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 Var optimistisk nok til at backupen funker i scenarioet mitt , tenkte mer på hvor galt det kan gå når det ikke er menneskelige feil ute og går. Det må vel altså bli noe sånt som 23 timers tapte poster og ca. 6 timers nedetid før man kommer opp noen lunde normalt, altså backupserver med gårsdagens tape gjenopprettet oppe og kjører. Hvor mange poster blir det på 23 timer? Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 24. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2008 I verste fall mister man en 6-10 000 innlegg, men det hører til skjeldenhentene. Hovedserveren har forøvrig blitt reparert av kirurgene og vil komme i produksjon igjen i kveld / morgen, så da bør man slippe de voldsomme treghetene som vi har opplevd de siste par kveldene her. L4r5 er forøvirg inne på noe, brannsikkerheten er ganske høy uten at jeg kan gå så mye mer inn på det. Lenke til kommentar
Daily-Drifter Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 Har fått med meg at de leier plass på en serverpark. Hva er "vanlig" sikring på slike serverparker? Ser for meg automatiske gass-slukkere osv., men det er mulig jeg har sett for mye på TV. Der jeg jobber har vi sprinkel-annlegg. Dog er det deaktivert da den har gått to ganger uten at det var skikkelig fare, litt av en jobb å rense utstyr når støv har blanda seg med vann ja Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 Jeg må si at det har vært raskere de kveldene her enn tidligere kvelder. Det har heller ikke vært noen "sudden deaths" heller (at forumet ikke svarer i 30 sek), noe som var vanlig opptil flere ganger i timen. Lenke til kommentar
Fløffy Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 Har fått med meg at de leier plass på en serverpark. Hva er "vanlig" sikring på slike serverparker? Ser for meg automatiske gass-slukkere osv., men det er mulig jeg har sett for mye på TV. Dei fleste mindre serverrom eg har vore innpå med viktigt utstyr på har automatisk gass-slukking. Lenke til kommentar
Tosha0007 Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 Har fått med meg at de leier plass på en serverpark. Hva er "vanlig" sikring på slike serverparker? Ser for meg automatiske gass-slukkere osv., men det er mulig jeg har sett for mye på TV. e vell noko sånt eg og såg for meg Kanskje heller med sprinkelanlegg då(ja eg veit det ikkje kan ver særleg bra for elektronikk, men kva trur ein ikkje etter å ha sett for mykje tv ), og sjølvsagt ein våt teknikkar som stod der og banna Søkkvåt Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 Har fått med meg at de leier plass på en serverpark. Hva er "vanlig" sikring på slike serverparker? Ser for meg automatiske gass-slukkere osv., men det er mulig jeg har sett for mye på TV. Du ser ikke for mye på TV. Vanlig i dag er automatisk hi-fog anlegg (som faktisk er høytrykk vanntåke) eller halon (gass). I tillegg mye annet snask for å sikre strøm etc. Redundans på mye rart. Har et par servere i en serverpark selv, egentlig ikke så dyrt når man tenker på linje, sikkerhet etc. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå