Gå til innhold

Tekniske problemer grunnet serverkrasj

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Var leit å høre angående serverkrasjen. Ville bare informere om at sitat ikke fungerer som den skal.

Når jeg prøver å sitere et innlegg, for så å trykke på ''Svar nå'', så er svarvinduet blankt. Har dog ikke prøvd med direkte svar - med ''Svar''-knappen.

Lenke til kommentar

Hva er egentlig det verste som kan skje forumet med en kræsj? Altså hvor mange poster kan mistes på det meste, hvor lang tid kan forumet være nede før dere får satt i gang backupserveren og hvordan vil en brann i lokalene påvirke, sørger dere for å ta med backupen hjem hver dag? :hmm:

Lenke til kommentar
Hva er egentlig det verste som kan skje forumet med en kræsj? Altså hvor mange poster kan mistes på det meste, hvor lang tid kan forumet være nede før dere får satt i gang backupserveren og hvordan vil en brann i lokalene påvirke, sørger dere for å ta med backupen hjem hver dag? :hmm:

Worst case scenario er vel at at hovedserveren dør 23 timer etter siste backup, og off-site-backupen er korrupt, eller noe slikt.

Det går vel an å miste alt, men redundansen er ganske bra her. :)

Lenke til kommentar

Var optimistisk nok til at backupen funker i scenarioet mitt :p, tenkte mer på hvor galt det kan gå når det ikke er menneskelige feil ute og går.

Det må vel altså bli noe sånt som 23 timers tapte poster og ca. 6 timers nedetid før man kommer opp noen lunde normalt, altså backupserver med gårsdagens tape gjenopprettet oppe og kjører.

Hvor mange poster blir det på 23 timer? :)

Lenke til kommentar

I verste fall mister man en 6-10 000 innlegg, men det hører til skjeldenhentene.

Hovedserveren har forøvrig blitt reparert av kirurgene og vil komme i produksjon igjen i kveld / morgen, så da bør man slippe de voldsomme treghetene som vi har opplevd de siste par kveldene her.

L4r5 er forøvirg inne på noe, brannsikkerheten er ganske høy uten at jeg kan gå så mye mer inn på det.

Lenke til kommentar
Har fått med meg at de leier plass på en serverpark. Hva er "vanlig" sikring på slike serverparker? Ser for meg automatiske gass-slukkere osv., men det er mulig jeg har sett for mye på TV. :p

Der jeg jobber har vi sprinkel-annlegg. Dog er det deaktivert da den har gått to ganger uten at det var skikkelig fare, litt av en jobb å rense utstyr når støv har blanda seg med vann ja ;)

Lenke til kommentar
Har fått med meg at de leier plass på en serverpark. Hva er "vanlig" sikring på slike serverparker? Ser for meg automatiske gass-slukkere osv., men det er mulig jeg har sett for mye på TV. :p

Dei fleste mindre serverrom eg har vore innpå med viktigt utstyr på har automatisk gass-slukking.

Lenke til kommentar

e vell noko sånt eg og såg for meg :p

Kanskje heller med sprinkelanlegg då(ja eg veit det ikkje kan ver særleg bra for elektronikk, men kva trur ein ikkje etter å ha sett for mykje tv :tease: ), og sjølvsagt ein våt teknikkar som stod der og banna :love: Søkkvåt

Lenke til kommentar

Du ser ikke for mye på TV. Vanlig i dag er automatisk hi-fog anlegg (som faktisk er høytrykk vanntåke) eller halon (gass). I tillegg mye annet snask for å sikre strøm etc. Redundans på mye rart. Har et par servere i en serverpark selv, egentlig ikke så dyrt når man tenker på linje, sikkerhet etc.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...