CypheroN Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Nettet mitt har vært nede, så det er greit Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Javel... Men når forumet har blitt såpass som det har burde dere vel kanskje investere i en kraftigere server som kan håndtere den store trafikken?! Tjah, da får vel hver bruker/ de som ønsker donert noen kroner for å få opp en skikkelig server.. er vel ikke akkurat billig med ny heller. Ehh, hæ? Forumet tjener penger på reklame. Når de har reklame på sidene siden, blir det feil å starte innsamlingsaksjoner. Enten må de kutte reklamen helt og satse på å være brukerfinansiert (det tviler jeg sterkt på at ville funke), eller så får de få forumet til å funke ordentlig med den delen av inntektene eierne tildeler dem. Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Er originalserveren tilbake nå eller er det fortsatt på reserveløsning (følger ikke med)? Forresten så er wiki.diskusjon.no nede. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Javel... Men når forumet har blitt såpass som det har burde dere vel kanskje investere i en kraftigere server som kan håndtere den store trafikken?! Tjah, da får vel hver bruker/ de som ønsker donert noen kroner for å få opp en skikkelig server.. er vel ikke akkurat billig med ny heller. Trenger ikke de store beløpene. Tenk hvis hver bruker ga feks. 10,- kroner? Det hadde blitt noen hundretusen. Er villig til og si fra meg en tier for forumet Lenke til kommentar
AiKi Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Så spørs det vel om de mer usynlige brukerne hadde donert noe. (Jeg er forresten ganske sikker på at Diskusjon.no kjører på en server i klassen "skikkelig", i det minste er bråket i toppklasse i følge en skrytevideo med Ueland i hovedrollen.) Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Ehh, hæ? Forumet tjener penger på reklame. Når de har reklame på sidene siden, blir det feil å starte innsamlingsaksjoner. Enten må de kutte reklamen helt og satse på å være brukerfinansiert (det tviler jeg sterkt på at ville funke), eller så får de få forumet til å funke ordentlig med den delen av inntektene eierne tildeler dem. Synes du det er feil med reklame kan du installere Adblock Plus. Dermed slipper du å se det. Jeg ser heller ikke at det er galt å tjene penger på to fronter. Hvis noen vil donere, så greit, men de kan ikke kreve at reklamen skal bort. Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Kan vi laste opp bilder nå? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Ehh, hæ? Forumet tjener penger på reklame. Når de har reklame på sidene siden, blir det feil å starte innsamlingsaksjoner. Enten må de kutte reklamen helt og satse på å være brukerfinansiert (det tviler jeg sterkt på at ville funke), eller så får de få forumet til å funke ordentlig med den delen av inntektene eierne tildeler dem. Synes du det er feil med reklame kan du installere Adblock Plus. Dermed slipper du å se det. Jeg ser heller ikke at det er galt å tjene penger på to fronter. Hvis noen vil donere, så greit, men de kan ikke kreve at reklamen skal bort. Folk må gjerne donere i vei, jeg mener bare det blir galt å starte innsamlingsaksjoner à la wikipedia når siden er reklamefinansiert. Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Jeg sier ikke nei til en PayPal-knapp nederst på forumet så lenge pengene går til bedre ytelse av alle sidene. Lenke til kommentar
Kexxy er sexxy! Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Om man kan donere med mobil, så regn med en tier ifra meg. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Så lenge eierne av forumet tar ut overskudd så kommer i alle fall ikke jeg til å donere. Med mindre "fondet" gikk til belønning av all den frivillige innsatsen som moderatorene på forumet legger ned. Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Så spørs det vel om de mer usynlige brukerne hadde donert noe. (Jeg er forresten ganske sikker på at Diskusjon.no kjører på en server i klassen "skikkelig", i det minste er bråket i toppklasse i følge en skrytevideo med Ueland i hovedrollen.) Hva slags skrytevideo? Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 Edda Media er en stor mediebedrift og de vil nok klare å sørge for god nok ytelse uten at brukerne skal begynne å donere. Lenke til kommentar
tc47 Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 Som noen spurte oppe, kan vi laste opp bilder nå? Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 Som noen spurte oppe, kan vi laste opp bilder nå? Tc47 er Desp Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 Leit at hovedkortet takket for seg. Hvor dro det? Men jeg tror diskusjon.no lever fint videre uten det. Befriende å slippe alle avatarene forresten. La det være sånn. Du kan selv slå av å vise avatarer på forumet i Kontrollpanelet. Fint å se at forumet er oppe igjen. Ingenting ble vel mistet? Lenke til kommentar
Kverulantus Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 Jeg logger ut iblant >< irriterende.. Logger inn, starter å svare på et emne og plutselig logger den meg ut da jeg trykker "post"..>< Lenke til kommentar
b-real Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 Litt problemer med det nye Haloween skinnet...masse av bilder til selve skinnet som ikke dukker opp Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 Endelig er jeg inne igjen! Vært borte i nesten to dager for meg. Ikke fått kontakt Lenke til kommentar
Iguil Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 En slik feil er litt av en tankevekker for hvor mye tid jeg egentlig bruker på diskusjon.no per dag. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå