Gå til innhold

Garmin Mobile XT PÅ N95 8G


fradals

Anbefalte innlegg

Sitter her med en ny 8gb N95, lurer på hvilket GPS program som kan benyttes, Ser for meg at Garmin sitt program hadde vært bra, men lar det seg gjøre å bruke dette når det mangler minne port på tlf??

Vil tro at det går ann å kopiere hele brikken inn på tlf via en pc, men det er litt dumt å kjøpe minnekortet hvis det ikke lar seg gjøre...

Er det noen som har erfaringer med hvordan dette gjøres og om det i hele tatt vil fungere..

 

Finnes det evt andre GPS programer som kan anbefales??

Takker for svar. :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Etter det jeg kan se ut fra denne side så skal den ha Garmin Mobile XT for Symbian S60 3rd Edition.

Men er veldig usikker, har trodd til nå at N95 var en windows mobile utgave :ermm:

 

Ok. Da antar vi at den bruker s60 3rd Edition. Men det som er mer interessant er om noen har installert Garmin Mobile XT på en slik mobil? Jeg gidder ikke bruke penger uten å være helt sikker på at det funker.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei folkens.

Helt ny her, så beklager om dette finnes i en annen tråd.

 

Det blir nevnt over at for å installere Garmin Mobile XT Update må du ha XT installert fra før.

Men så vidt jeg kan se står det vel kun at du må ha hjelpefilene, basekartet og stemmefilene fra før, ikke selve XT programmet?

For hjelpefilene mm. får man jo lastet ned utenom oppdateringspakken fra Garmin sine sider.

 

Sånn som det er med alle andre Garmin produkter er stort sett bare kartene låst til din enhet med en ganske god krypteringsnøkkel.

Men vegkart har jeg koder til fra før til tur GPSen min,

og med kartlisens følger ekstra lisens til å låse opp en ekstra enhet.

 

Så da kan ikke jeg skjønne annet enn at det skal fungere for folk som allerede eier kartdata fra Garmin.

 

Nå får jeg desverre ikke N85en min før til uken, men da lover jeg å teste grundig, og poste resultatet her.

Lenke til kommentar

Prøvde å laste ned fra den linken jeg viste til lenger opp, det gikk helt fint å få på min Nokia E65.

La etterpå inn Topokart fra Garmin, det gikk også fint.

Betalte ingenting for programmet, fikk heller ingen forespørsel. Dette skulle være en oppdatering, og jeg hadde ikke programmet på tlf tidligere, merkelig at det gikk da :ohmy:

 

Det som ikke gikk så bra er at en må bruke Garmin sin egen bluetooth gps. På min HTC Tytn har jeg også Garmin XT, der får jeg bruke ekstern gps....

post-85521-1226245394_thumb.jpg

Endret av asbhegge
Lenke til kommentar
Det som ikke gikk så bra er at en må bruke Garmin sin egen bluetooth gps.

 

Dette ligger, slik jeg har forstått det, i tilgangskontrollen, ikke en SW bug.

Saken er at om man kjøper et prekonfigurert minnekort med Mobile XT fungerer telefonens egen antenne.

 

Så, slik jeg har forstått det, ligger begrensningen i å låse opp "minnekortet",

dvs. du må gi programmet lisensen til minnekortet for å bruke det sammen med den interne GPSren.

 

Dette er naturligvis prekonfigurert på minnekortene man kjøper sammen med Mobile XT,

og er trolig en lisens man evt. kan få fra Garmin.

 

Merk, jeg har ikke rukket å sjekke dette ut selv ennå.

Endret av Thorminator
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hei.

 

Har nettopp lagt inn Garmin M xt... med alt som fulgte med den linken som er henvist til tidligere i tråden.

 

Funker som bare det den, man må bare følge instruksjonene etter punkt å prikke.

 

Noe jeg lurer på om det er mulig å laste over flere kart eller om man bare kan ha ett om gangen???

Lenke til kommentar
Hei.

 

 

Noe jeg lurer på om det er mulig å laste over flere kart eller om man bare kan ha ett om gangen???

 

Ja, du kan overføre flere kart, du må velge alle kart du vil ha på enhet før du overfører.

Kartene som ligger på enheten blir automatisk slettet ved overførsel av nye.

 

Kan du forklare litt mere nøyaktig hvordan? hvilket prog. må man bruke??

Lenke til kommentar

Ok, trodde du var kjent med programmet Mapsource til Garmin.

 

Først må du skaffe deg Topo kart(fjellkart), City navigator(veikart) eller Bluechart(sjøkart). Med disse programmene følger også programmet Mapsource med, det programmet bruker du for å overføre kart, mm til gps.

 

Du åpner Mapsource, merker alle kartene du vil overføre, merke gjør du med den rare firkanten(se bildet), kartene blir merket rød/rosa.

Tilslutt velger du "send til enhet"

 

Lykke til:-)

post-85521-1230069583_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Ok, trodde du var kjent med programmet Mapsource til Garmin.

 

Først må du skaffe deg Topo kart(fjellkart), City navigator(veikart) eller Bluechart(sjøkart). Med disse programmene følger også programmet Mapsource med, det programmet bruker du for å overføre kart, mm til gps.

 

Du åpner Mapsource, merker alle kartene du vil overføre, merke gjør du med den rare firkanten(se bildet), kartene blir merket rød/rosa.

Tilslutt velger du "send til enhet"

 

Lykke til:-)

 

takk takk, versjonen av veikartet jeg hadde så fulgte ikke map source med...

men leste meg frem til det :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...