Gå til innhold

Ny 37-42" for TV, film og PS3

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg skal kjøpe en ny TV med følgende bruksområder:

• TV (bare SD, har ingen HD-kanaler)
  • Filmer (DVD og Blu-ray)
  • PS3

Jeg har sett på Panasonic 42PX80 og det virker som en veldig god TV for vanlige SD-TV-sendinger og film, men jeg lurer på dette med oppløsningen. 42PX80 har jo kun 1024 piksler i bredden, mens 720p skal egentlig ha 1280. Hvordan blir tekst (i menyer o.l.) da? Blir den "krympet" (presset sammen) eller blir den helt klar (slik det ville vært med en 1280x720 px LCD-TV)?

Dessuten lurer jeg på dette med innbrenning. Er det et reelt problem? Mange TV-kanaler har ugjennomsiktige logoer i hjørnet, og mange spill har et grensesnitt som alltid vises mens man spiller. Hva må til for at slikt fører til en permanent innbrenning?

Endret av Mathias-S
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Ser nå at 42pz8e selges ganske rimelig. Hva er forskjellen på 42pz8e og 42pz80? Hvordan er denne i forhold til 42px80? Noen anbefalinger (bruksområdene mine er i forrige post).

Svar gjerne på bare ett av spørsmålene mine. Litt info er bedre enn ingen info. ;)

Lenke til kommentar
Ser nå at 42pz8e selges ganske rimelig. Hva er forskjellen på 42pz8e og 42pz80? Hvordan er denne i forhold til 42px80? Noen anbefalinger (bruksområdene mine er i forrige post).

Svar gjerne på bare ett av spørsmålene mine. Litt info er bedre enn ingen info. ;)

Hvis du skal kjøpe Panasonic så er PX80 det beste valget fordi HD modellene leverer ganske dårlige og ikke minst uskarpe SD bilder. Oppløsningen skal du ikke bry deg så mye om siden de fleste ikke kan se forskjell på full hd og hd ready ved vanlig sitteavstand. Til pc bruk er ikke plasma det beste systemet, men det funker bra. Når det gjelder innbrenning så er ikke dette noe stort problem lenger da de fleste nye apparater har billedbehandling som reduserer faren og ikke minst har fosforet blitt langt bedre enn det var tideligere. Til Ps3 er PX80 helt super og du kommer neppe til å bli skuffet over plasmaens evne til å levere flotte farger, bra sortnivå og høy kontrast som skaper god dybdefølelse. Sjekk også ut LG PG6000 som også er en utmerket plasmaskjerm! LG har også laget noen av de peneste tv-ene som er på markedet nå. Den ser rett og slett "NICE" ut på veggen. PG6000 finnes faktisk i en 32" versjon...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...