The Grand Vizier Skrevet 28. oktober 2008 Del Skrevet 28. oktober 2008 Jeg sa det var vulgært, og prøvde å spare litt på den for å ikke provosere for mye. Uansett, så peker du på en ting der, noen metal-fan er kanskje ganske ensporede. Jeg nevnte meg selv som eksempel på metal-fan som ikke er ensporet på metal iallefall. De fleste metal-fan som hører på band som Metallica er sjelden ensporet på metal. Det vet jeg av erfaring. At de som derimot hører på hakket mørkere er ensporet, det skal jeg ikke si mye imot. Men jeg tror ikke at metal-fans her inne er vokst opp med metal på øret. Selv om de er ensporet nå, har de sikkert vandret langt før de fant rett spor. Derav mer bevandret. Skal ikke si at jeg vet det, men har en sterk følelse av at det er slik. Lenke til kommentar
kakesjef Skrevet 28. oktober 2008 Del Skrevet 28. oktober 2008 Det er blitt nevnt før, men noe av det som kanskje gjør at vi utenifra ser på dere metal fans som ensporige er jo at dere, ofte, gjør litt mer ut av deres interesse for metal enn andre gjør i forhold til andre sjangere (all creds til dere for det, for all del!). Dere kler dere ofte litt slik, har masse metal gadgets, foreks. avatar her på forumet eller andre ting... Det er vel kanskje dere metal folk og hip-hopperne som er flinkest på det omerådet. Det betyr jo ikke at dere er mer lidenskapelig opptatt av deres musikk en vi andre er for annen musikk. Det kan bare virke slik, og da er det ofte lett å tro at dere er veldig ensspora... Lenke til kommentar
Essem Skrevet 28. oktober 2008 Del Skrevet 28. oktober 2008 Skjønner ikke helt det "kle seg metal". Når jeg møter nye mennesker sier de ofte: "Seriøst, du ser ikke ut som du hører på Metallica". Hvis du sjekker last.fm-en min, kakesjef, vet du hva jeg har på meg? Lenke til kommentar
kakesjef Skrevet 28. oktober 2008 Del Skrevet 28. oktober 2008 Jeg tror du kjønner veldig godt hva jeg mener, men selvfølgelig finnes det folk som ikke kler seg etter hva slags musikk de hører på selv om de hører på metal. Men oftekan man se på en person, ja han hører på metal!? Men kan du se på en person jepp han hører på klassisk, nei for det finnes ikke noen klesstil som kan forbindes med klassisk musikk. Med metal vil jeg alikevel si at jo det finnes. Lenke til kommentar
The Grand Vizier Skrevet 28. oktober 2008 Del Skrevet 28. oktober 2008 Du bruker "dere", igjen generalisering. Hvis du gjør som jeg nå, og sjekket last.fm-en til drugis, så var han definitivt ikke ensporet. Slik er det med de fleste du eventuelt skulle overvåke hva hørte på. Derimot ytterpunktene liker å gjøre litt av seg. Akkurat som ytterpunktene av hiphop-folk går litt spesielt kledd. Men egentlig blir det ganske far off topic i forhold til denne diskusjonen den måten du vendte det på nå. Lenke til kommentar
doedskvad Skrevet 28. oktober 2008 Del Skrevet 28. oktober 2008 Ja, metalsjangeren har også en tilhørende klesstil. Alle benytter seg ikke av den, men er man veldig close to it kler man seg gjerne også sånn. Og langt hår er et varemerke. Lenke til kommentar
Tackli Skrevet 28. oktober 2008 Del Skrevet 28. oktober 2008 Den heter forresten Schnappi. Hehe, tenker på sånn det var på 70-tallet, når discofolk og rockere var helt i tottene på hverandre konstant. Da snakket vi gateslag. Discofolka var stort sett litt rikmannsgutter med fine biler, og rockerne mere arbeiderklassefolk med slitne volvoer. Bilstereo-battles med Boney M vs Led Zeppelin. Ojoj. "Disco is a genre of dance-oriented music that originated in African American, gay and Hispanic communities in 1970s." - Wikipedia Disse rikmannsgutta og jentene som du prater om var ikke før en viss Mr. Travolta gjorde "disco" legitimt og kommersielt blandt hvite. Disco var i utgangspunktet musikk for en undertrykt gruppe mennesker, og de anti-disco demonstrasjonene som ble gjennomført seint på 70-tallet av disse noble rockefanatikerne, gjorde ikke situasjonen deres enklere. Så vet ikke om jeg har noe særlig større medlidenhet for de stakkars arbeiderklasse rockerne. Men nok om det, var ikke meningen å spore av helt her, ville bare komme med en kort presisering, og før noen driter i egen skog her så får jeg vel presisere at jeg selv hører på det meste av sjangere innen musikk. Tilogmed metal Lenke til kommentar
Bredesen20 Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 Dessverre ser det ut til at ungdommer liker nesten bare heavy metal eller hip-hop... Det er nesten umulig å finne noen som hører på gamle, klassiske rockeband som Pink Floyd o.l. Selv hører jeg på alt fra klassisk rock til heavy metal, men der går grensen. Death- og black metal blir for hardt. Ja, rett og slett stygt. Vokalen blir helt grusom når den brøler i mikrofonen med den mørke monster-stemmen. Jo, da. Det er min mening og det er sikkert mange som er uenige med meg, og da får de bare være det. Lenke til kommentar
The Grand Vizier Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 (endret) Ungdommer liker bare heavy metal eller hip hop? Hvilken verden lever du i? Veldig få gutter jeg kjenner på min alder som liker hip hop. De fleste er relativt altetende, og hører på alt fra The Beatles til In Flames. Da snakker jeg om musikkinteressert ungdom, ikke de som pøser inn noe listepop på iPoden sin. Men musikkinteresserte finnes det mange av. Jeg kjenner faktisk ikke et eneste individ som BARE hører på metal. Omtrent alle jeg kjenner som hører på metal er ganske allsidig og tolerante ovenfor andre musikktyper. Eller bevandret om du vil. Så nei, det er nok feil. Er 91-modell forresten, hvis du lurer på alderen. Men er gjerne litt lettere å dømme på den måten om man er eldre. EDIT: Mitt favorittband er faktisk Pink Floyd, men hører en del metal også. Endret 2. november 2008 av The Grand Vizier Lenke til kommentar
Bredesen20 Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 Ungdommer liker bare heavy metal eller hip hop? Hvilken verden lever du i? Svaret mitt var kanskje ikke så godt begrunnet, men av de jeg vet om liker de fleste enten tyggis-pop, heavy/death/black metal, eller hip-hop. Som sagt, jeg er nesten den eneste ungdommen jeg vet om som liker Pink Floyd... Lenke til kommentar
Shoegazer Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 Ungdommer liker bare heavy metal eller hip hop? Hvilken verden lever du i? Svaret mitt var kanskje ikke så godt begrunnet, men av de jeg vet om liker de fleste enten tyggis-pop, heavy/death/black metal, eller hip-hop. Som sagt, jeg er nesten den eneste ungdommen jeg vet om som liker Pink Floyd... Ser du har ramset opp alle standard "kule" bandene i signaturen din..vil vel heller si at ungdommene idag hører enten på pop/rock, heavy/black/death metal, hip-hop eller bandene i signaturen din. det er mye friskere vis du fanger opp det beste fra alle sjangere. Lenke til kommentar
Jethrotulling Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 Hvorfor må man sette all musikk inn i båser? God musikk er god musikk uansett om det er metall eller tango. Jeg synes folk burde søke den gode musikken, heller enn én spesiell sjanger. Hva som er god musikk bestemmer man selv, men man trenger ikke være så sjangerbundet. Lenke til kommentar
kakesjef Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 Veldig enig. Problemet er at når man blir så bundet til en sjanger, hører bare på en type musikk, blir det mer og mer vanskelig å se at annen musikk også er god. Merker det selv, hvis jeg bare hører på en sjanger/band foreks. et par dager så er det vanskelig å fjerne seg, øret har liksom vendt seg til den musikken og alt annet blir litt vanskelig å ta inn over seg. Lenke til kommentar
Bredesen20 Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 Ungdommer liker bare heavy metal eller hip hop? Hvilken verden lever du i? Svaret mitt var kanskje ikke så godt begrunnet, men av de jeg vet om liker de fleste enten tyggis-pop, heavy/death/black metal, eller hip-hop. Som sagt, jeg er nesten den eneste ungdommen jeg vet om som liker Pink Floyd... Ser du har ramset opp alle standard "kule" bandene i signaturen din..vil vel heller si at ungdommene idag hører enten på pop/rock, heavy/black/death metal, hip-hop eller bandene i signaturen din. det er mye friskere vis du fanger opp det beste fra alle sjangere. Bandene på signaturen min står der fordi det er dem jeg hører mest på. Det har absolutt ingen ting å gjøre med at de er "kule", men jeg synes de produserer mye god musikk. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 Jeg hører på alt mulig: power metal, heavy metal, thrash metal, death metal, viking metal, black metal og doom metal. Synes smaken min er riktig så variert. Jeg søker den gode musikken og det er metal. Jeg synes ikke folk burde høre på all annen crap. Metal holder for meg. Lenke til kommentar
Shoegazer Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 Hvorfor må man sette all musikk inn i båser? God musikk er god musikk uansett om det er metall eller tango. Jeg synes folk burde søke den gode musikken, heller enn én spesiell sjanger. Hva som er god musikk bestemmer man selv, men man trenger ikke være så sjangerbundet. selvfølgelig er god musikk god musikk uansett sjanger. det er gammelt nytt. synes bare det er teit at han som postet over meg kommer inn og tror han kan heve seg over metal, rap og pop lyttere fordi han hører på pink floyd. det kan godt være at det ikke var intesjonen, men sånn følte jeg det iallfall. Lenke til kommentar
Jethrotulling Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 Jeg synes ikke at man kan heve seg over en sjanger, da det kan være så mye forskjellig innen sjangeren. Det man derimot kan heve seg over, er folk som ikke tør å utforske ny musikk på egenhånd, folk som bare følger sporene etter andre - feks. ved bare å høre på det som spilles i radio eller det vennene hører på; selv om tilhørighet også er en viktig del av musikken, og å høre på det samme som vennene kan være en naturlig del av dét. Lenke til kommentar
Bredesen20 Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 Hvorfor må man sette all musikk inn i båser? God musikk er god musikk uansett om det er metall eller tango. Jeg synes folk burde søke den gode musikken, heller enn én spesiell sjanger. Hva som er god musikk bestemmer man selv, men man trenger ikke være så sjangerbundet. selvfølgelig er god musikk god musikk uansett sjanger. det er gammelt nytt. synes bare det er teit at han som postet over meg kommer inn og tror han kan heve seg over metal, rap og pop lyttere fordi han hører på pink floyd. det kan godt være at det ikke var intesjonen, men sånn følte jeg det iallfall. Om det var meg du tenkte på nå, så har du nok misforstått. Ingen er "bedre" enn andre fordi de hører på "bedre" musikk. Jeg mente bare at det er synd at de fleste jeg kjenner ikke engang har hørt om band som for eksempel Pink Floyd Lenke til kommentar
Shoegazer Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Hvorfor må man sette all musikk inn i båser? God musikk er god musikk uansett om det er metall eller tango. Jeg synes folk burde søke den gode musikken, heller enn én spesiell sjanger. Hva som er god musikk bestemmer man selv, men man trenger ikke være så sjangerbundet. selvfølgelig er god musikk god musikk uansett sjanger. det er gammelt nytt. synes bare det er teit at han som postet over meg kommer inn og tror han kan heve seg over metal, rap og pop lyttere fordi han hører på pink floyd. det kan godt være at det ikke var intesjonen, men sånn følte jeg det iallfall. Om det var meg du tenkte på nå, så har du nok misforstått. Ingen er "bedre" enn andre fordi de hører på "bedre" musikk. Jeg mente bare at det er synd at de fleste jeg kjenner ikke engang har hørt om band som for eksempel Pink Floyd da må du finne deg en ny vennegjeng:P men fra spøk til revolver, pink floyd er jo verdenskjent og burde være kjent for alle. Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Eg vil tro det er fordi dei som faktisk høyrer på metall har ofte er veldig bevisste. Dei som høyrer listepop er kanskje ikkje så bevisste? Høyrer ein del metal sjølve, men liker også godt andre sjangre. Meir klassisk, og folk foreksempel. I kombinasjon - ja takk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå