Zeph Skrevet 20. oktober 2008 Del Skrevet 20. oktober 2008 Meg du banner til eller er det noko eg har gått glipp av? I så fall, kva er poenget med ditt utsagn? Lenke til kommentar
Uin Viel Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 (endret) Av ungdom så er det nok sandt det. De fleste musikkinteresserte ungdom hører desverre på metall, og de er det skikkelig mange av. men for dem kan alt som ikke er metall gå og legge seg. Alt som ikke er inn, i metallgjengen. resten av ungdom hører nok på hiphop og krokodillen chnappi. Dette var svært snevert. De fleste jeg kjenner som virkelig er musikkinteresserte, lar seg ikke sperre inne av sjangre eller andre grenser, de søker god musikk, uansett sjanger. Mange av dem høre på metal, men, ja, det er kanskje vanskelig for deg å tro, også hip hop, jazz og pop. Trangsynte sjeler finnes det alltid, men jeg har ikke samme inntrykk som deg angående dette. Og nå som jeg har lest videre hva du skriver, så blir det bare mer og mer åpenbart at du på en eller annen absurd måte prøver å heve deg over dagens ungdom. Du feiler, beklager. Endret 21. oktober 2008 av Uin Viel Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 (endret) Metall handler ofte om seriøse emner og er ikke tilfeldig radiomusikk. Om du hører en metallsang så er det som regel en mann som skriker til deg gjennom høytalerene mens resten av bandet dundrer på i full fart. Det er musikk med substans og meninger, ikke slik som man hører på P4 uten å legge merke til det engang. Dessuten er det gjerne slik at metalheads er mer konsekvente når det kommer til musikk. Om de liker et band skaffer de seg hele album eller til og med komplette diskografier, ikke kun den låta som blir spilt på mtv som gjelder for mange andre. Denne bestemtheten henger gjerne sammen med at man har sterke meninger eller at man står for sitt. Det henger sammen med musikken, Heavy Metal - It's for the strong, not for the weak. Pop-musikk er uten særlig innhold eller mening. Det har som eneste mål å tilfredsstille et størst mulig publikum. Metal gir faen i det, det står på sitt og sier fuck you til alle som ikke liker det. Endret 21. oktober 2008 av Abigor Lenke til kommentar
michael691 Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Metal er stort. Det lager mer sence enn annen sjanger (sikkert?) Det jeg har merket er at folk begynner med hip hop, som Eminem osv. Og utvikler seg videre til Rammstein, Iron Maiden og sikkert System of a Down. Hvis man liker det og vil ha mer aggressiv musikk prøver man å finne noe mer, som Slayer osv osv. Nå hører jeg på det mest ekstreme Anorexia Nervosa, Darkthrone, Goatwhore, Cannibal Corpse, 1349 etc. Det er digg, Og man elsker å snakke om hvem som er den beste gitaristen, trommisen osv. Uendlig snakk om sånt. Når det gjelder hip hop..; - hørt den nye låta til lil'nutzack? - ja den er.. bra.. (går videre) xD Metal f0r lyfe n00bs! neida det er ikke nerd musikk. Hip hop er Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Hipettihop-tråden er større enn metal-tråden, og trance-tråden er nesten like stor. De trådene er fra 2004, mens metaltråden er fra 2007. Det er mye hårreisende utsagn å ta tak i, men det følgende oppstykkede innlegget er i en liten særklasse: Metal er stort. Det lager mer sence enn annen sjanger (sikkert?) Hva mener du med dette? Det jeg har merket er at folk begynner med hip hop, som Eminem osv. Og utvikler seg videre til Rammstein, Iron Maiden og sikkert System of a Down. Hvis man liker det og vil ha mer aggressiv musikk prøver man å finne noe mer, som Slayer osv osv. Nå hører jeg på det mest ekstreme Anorexia Nervosa, Darkthrone, Goatwhore, Cannibal Corpse, 1349 etc. Det er digg, Og man elsker å snakke om hvem som er den beste gitaristen, trommisen osv. Uendlig snakk om sånt. Du trekker generelle konklusjoner ut i fra noen få eksempler? Når det gjelder hip hop..;- hørt den nye låta til lil'nutzack? - ja den er.. bra.. (går videre) xD Dette har du mye erfaring med? Siden du er så hiphopfan og greier... Metal f0r lyfe n00bs! neida det er ikke nerd musikk. Hip hop er Hva mener du med "nerd musikk"? Hvorfor er i så fall hiphop det? Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Denne tråden illustrer vel nettopp hvorfor metall er såpass mye større på forumet her. Skjerp dere, folks. Lenke til kommentar
michael691 Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 (endret) Denne tråden illustrer vel nettopp hvorfor metall er såpass mye større på forumet her. Skjerp dere, folks. Skjerpe oss? Why? Det viser jo hvor stor metall er. ---- den forrige konklusjonen min var at det ikke er så masse å snakke om når det gjelder hip hop. Fordi de sitter forran en PC med datalagde ''beats'' og leser fra arket sitt, mens band bruker instrumenter. Det er tallent som kreves. Jeg kunne jo blitt en ''rapper'' fordi det er så lett, Det er bare å gå med XXXXXL klær og hete WeedSmoker så får jeg kreditt. Metall derimot snakker man om instrumentene som blir brukt, bandmedlemmene, kles stil, vokal, osv osv. Edit: Skrivefeil Endret 21. oktober 2008 av Arild_Banankake Lenke til kommentar
michael691 Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 (endret) Metal er stort. Det lager mer sence enn annen sjanger (sikkert?)Hva mener du med dette? = Denne tråden beviser i hvert fall at metal er i ledelsen når det gjelder dem som henger på musikkforumet - https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=827034 Kanskje: -Datafolk oftere er metalfans (Interesse i metal krever ofte at man eksperimenterer litt, og mp3-er gir den muligheten). -Metalfans liker å diskutere musikk (musikken sin) mer enn andre. De er mer lidenskaplig opptatt av sin sjanger enn andre. -Metalfans syns ofte det er viktigere å henge med likesinnede, og flokker dermed til hverandre. Hadde et par andre poenger, men glemte dem. Tekstene i sangene handler mer om noe enn hip hop. Hør på sangene til 50 cent. Hva synger han om? At han liker å knulle ''bitches'' mens han kaster penger i været, tenner på de, og røyker hasj selv? Wow det skaper masse respekt. Metalheads synger om daglige problemer, kjærlighet, hat, tap, død, sivilisasjonen og natur. Sikker masse mer Edit: Sorry for dobbel posting. Glemte det. Endret 21. oktober 2008 av Arild_Banankake Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 (endret) Skjerpe oss? Why? Det viser jo hvor stor metall er. Det går faktisk an å ha et snev av saklighet og ydmykhet selv om metal er populært her i traktene. den forrige konklusjonen min var at det ikke er så masse å snakke om når det gjelder hip hop. Fordi de sitter forran en PC med datalagde ''beats'' og leser fra arket sitt, mens band bruker instrumenter. Det er tallent som kreves. Jeg kunne jo blitt en ''rapper'' fordi det er så lett, Det er bare å gå med XXXXXL klær og hete WeedSmoker så får jeg kreditt. Er du seriøs nå? Du viser at du har så å si null peiling på hiphop. En god rapper må kunne flowe, og da trengs det mye talent. Jeg syns ikke såkalt "datalagd" musikk er mindre å snakke om enn "ekte" musikk (som enkelte vil kalle det), hvorfor skulle det være det? I dag blir musikk uansett sjanger og brutalitet behandlet gjennom datamaskiner i produksjonsprosessen, så dette argumentet skyter seg selv i foten. Metall derimot snakker man om instrumentene som blir brukt, bandmedlemmene, kles stil, vokal, osv osv. Og det kan man altså ikke når det gjelder f.eks. hiphop? Det er også ulike forutsetninger. Der man i hiphop ofte snakker om god eller dårlig flow, er dette emnet fraværende i metal. Uten at det blir en mindreverdig sjanger av den grunn. Metal er stort. Det lager mer sence enn annen sjanger (sikkert?)Hva mener du med dette? = Denne tråden beviser i hvert fall at metal er i ledelsen når det gjelder dem som henger på musikkforumet - https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=827034 Kanskje: -Datafolk oftere er metalfans (Interesse i metal krever ofte at man eksperimenterer litt, og mp3-er gir den muligheten). -Metalfans liker å diskutere musikk (musikken sin) mer enn andre. De er mer lidenskaplig opptatt av sin sjanger enn andre. -Metalfans syns ofte det er viktigere å henge med likesinnede, og flokker dermed til hverandre. Hadde et par andre poenger, men glemte dem. Du forklarer fremdeles ikke hva du mener. Tekstene i sangene handler mer om noe enn hip hop. Hør på sangene til 50 cent. Hva synger han om? At han liker å knulle ''bitches'' mens han kaster penger i været, tenner på de, og røyker hasj selv? Wow det skaper masse respekt. Metalheads synger om daglige problemer, kjærlighet, hat, tap, død, sivilisasjonen og natur. Sikker masse mer Jeg gjentar spørsmålet: Er du seriøs? Du viser liten til ingen innsikt i det du snakker om. Er det i det hele tatt vits i å diskutere med noen som har såpass forutinntatte holdninger overfor noe de tydeligvis ikke vet noe særlig om? Endret 21. oktober 2008 av cun Lenke til kommentar
teletubbiekid Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Tekstene i sangene handler mer om noe enn hip hop. Hør på sangene til 50 cent. Hva synger han om? At han liker å knulle ''bitches'' mens han kaster penger i været, tenner på de, og røyker hasj selv? Wow det skaper masse respekt.Hip hop består av mye mer enn 50 Cent. 50 Cent er ikke representativ for hele sjangeren, akkurat som Metallica ikke er representativ for all metall. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Som sagt tidligere. Det er lov til å åpne øynene. Lenke til kommentar
embark Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Som sagt tidligere. Det er lov til å åpne øynene. Ikke på diskusjon.no Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Hvorfor åpne øya når de allerede er oppe? Hører kun på metal selv og trives med det! Lenke til kommentar
michael691 Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Som sagt tidligere. Det er lov til å åpne øynene. Ikke på diskusjon.no Jo Det må vi for å lese innleggene...... Det er ikke bare 50 cent nei men de fleste. Sånn som: (husker det enda fra tv =D) charmilionary (?) riding dirty wTF the game dr dre hele G(ay) Unit. LOOL Im outie Lenke til kommentar
isaac elric Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 (endret) jeg vil tørre å påstå at hardcore hip-hop folk ikke alltid er like interessert i å diskutere på nettet. og som en annen dude sa litt lenger oppe, så er det ofte at datanerder digger metal/rock. jeg tror det er flere som hører på hip-hop og pop enn folk som hører på metal ellers i verden, dog metal har blitt mye mer populært enn det var før. jenter hører mest på pop. det er ikke like mange jenter som gutter på diskusjon.no, og derfor er det nok ikke like mange som digger pop på dette forumet. Endret 21. oktober 2008 av IsaachElric Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Som sagt tidligere. Det er lov til å åpne øynene. Ikke på diskusjon.no Jo Det må vi for å lese innleggene...... Det er ikke bare 50 cent nei men de fleste. Sånn som: (husker det enda fra tv =D) charmilionary (?) riding dirty wTF the game dr dre hele G(ay) Unit. LOOL Im outie Metal zuger ass. Bare skrikemusikk, f.eks Dimu borgir Fall out boi Tokioh hotell Lenke til kommentar
Igniztion Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Som en ihugga metal fan i mange år må jeg si at det er veldig mange sneversynte folk som poster i denne tråden. Som tidligere sagt så er det endel som tar 50 Cent eller andre veldig kommersielle artister og drar alle hiphop fans over en kam etter den typen musikk. Det finnes faktisk en god del veldig bra hiphop der ute. The Roots for eksempel er noe jeg fint kan finne på å snurre en runde eller to hjemme. Det er mye mer i enhver genre enn det man hører på radioen, så å dra en hel genre over en kam basert på A-lista til P3 blir helt feil. Det finnes mye veldig dårlig metal også for den saks skyld. Lenke til kommentar
svinepelz Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 charmilionary (?) riding dirty wTF Nå må du ikke mobbe Chamillionaire for akkurat den låta der da, den er catchy og spenstig! Lenke til kommentar
GrevenLight Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Hipettihop-tråden er større enn metal-tråden, og trance-tråden er nesten like stor. Men det finnes flere tråder på forumet som har med Metal og gjøre. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Hvorfor åpne øya når de allerede er oppe? Hører kun på metal selv og trives med det! Det er greit nok, men det blir for dumt når metalfans kommer og uttaler seg om ting de ikke har peiling på. Det er på grensen til ren trolling. Alle må huske på denne regelen: 1B. Tråder/poster opprettet for å latterliggjøre andres musikksmak eller favoritter regnes som trolling og vil bli stengt/slettet. Det er ikke bare 50 cent nei men de fleste. Sånn som: (husker det enda fra tv =D) charmilionary (?) riding dirty wTF the game dr dre hele G(ay) Unit. LOOL Im outie Ser du unngår å svare på flere av spørsmålene, noe som ikke gir inntrykk av at du er ute etter en seriøs debatt. Og er du ikke ute etter en seriøs debatt, er det lov til å la være å poste i utgangspunktet. Kommersielle avarter av en sjanger du ser på TV er ikke representativt for den aktuelle type musikken! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå