Gå til innhold

Overvekt av metall-fans på diskusjon.no?


Alinoe

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja har lagt merke til dette fenomenet ja. Synes det er litt tragisk å bare grave seg dypt ned i en sjanger..da går du glipp av mye. men etterhvert blir man lei og finner andre ting å høre på. Hadde en metal periode selv for noen år siden, men fant fort ut at å bare høre på tunge el-gitarer og bangene trommer ble for ensformig.

 

edit: synes forresten at mye av svart og død metallen er latterlig. Veldig lite inspirerende musikk. Growling ler jeg av, uforstålig apebrøling appelerer ikke til meg.

Endret av The Zapper
Lenke til kommentar
Om du hadde fortsatt å hørt på metal kan jeg garantere deg at du hadde sett hva som er så veldig interessant med iskald og ulver (hører ikke så mye på dimmu, så jeg kan ikke uttale meg her). Det tar tid å like black metal, men det har du sikkert hørt 100 ganger før. ;)

tja, har vel hørt en del på det. er ikke det at jeg direkte misliker det, men synes det er tåpelig å binde seg helt til en sjanger. da får man et snevert syn på musikk.

Lenke til kommentar

Syntes det er overraskende få musikkinteresserte i ordets rette forstand. Slik jeg ser det er det stort sett "sett-inn-sjangeren-du-liker"-interesserte. Synd at det ikke er bredere interesse rundt musikk som et helhetlig begrep.

Et annet mysterium slik jeg ser det, er at det ikke er flere techno/electronica hoder blandt de datainteresserte og engasjerte. Musikk og teknologi har alltid appelert til meg av nettopp min interesse for data. Ser gjennomgående på diverse norske forum at metall er overrepresentert, noe som for all del ikke er noe negativt isolert sett, men blir ofte få kollektive debatter rundt musikk (annet enn slike debatter som nå da...).

Lenke til kommentar
Om du vil være "hardcore-internatsjonal-anglifisert-språk-nazi" så er det greit, men å påstå at man ikke liker en sjanger om man velger å bruke språket korrekt er latterlig.

 

Det påsto jeg aldri. Men du kan jo velge å misforstå. Det jeg sier er at mange, EN DEL, som omtaler det på den måten ikke er ordentlig inni det - og det ser man utifra kunnskap og smak som de det da gjelder, blottlegger.

Men metallere generelt (legg merke til dobbel konsonant der

er ikke så kjent for å være spesielt tolerante for andres mening. Jamfør uuuuuuh, "elektronisk musikk er ikke musikk fordi det er ikke spilt på intrumenter" (et generelt sitat funnet overalt på metallforum (legg merke til dobbel konsonant).

 

Selvsagt skrives metaller med dobbel konsonant, da "metaler" ikke ville blitt riktig.

Selve sjangeren heter metal, og igjen kan du se på eksempelet med den norske(!) siden jeg nevnte. Det er få (norske) musikkomtaler på seriøst nivå som lar det kalles metaLL.

Lenke til kommentar
Av ungdom så er det nok sandt det. De fleste musikkinteresserte ungdom hører desverre på metall, og de er det skikkelig mange av. men for dem kan alt som ikke er metall gå og legge seg. Alt som ikke er inn, i metallgjengen. resten av ungdom hører nok på hiphop og krokodillen chnappi.

På min skole ligger Rockerne langt etter alle som hører på Hip-Hop osv..

 

Jeg er en av de få stolte rocke dudene :w00t:

Lenke til kommentar

Den heter forresten Schnappi.

 

Hehe, tenker på sånn det var på 70-tallet, når discofolk og rockere var helt i tottene på hverandre konstant. Da snakket vi gateslag.

Discofolka var stort sett litt rikmannsgutter med fine biler, og rockerne mere arbeiderklassefolk med slitne volvoer.

 

Bilstereo-battles med Boney M vs Led Zeppelin. Ojoj.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
de fleste nørder hører på metall. og det er mange av de her siden det er et forum. Jeg sier ikke at jeg ikke liker metall, det er mye fet musikk. men de fleste bandene som ungdom hører på suger. som f.eks metallica. også kommer jo alle de blackmetal eller deathmetal bandene i tillegg

Jeg gadd ikke lese alle seks sidene her, men våger meg på å slenge på min mening her, grunnen til at jeg quoter et innlegg var et av de første som stod mange ting jeg egentlig er veldig uenig i.

 

Tror ikke det er så enkelt som at "nørder" hører på metal. Men hvem tror du søker til et sted å diskutere musikk? Jo, de mest musikkinteresserte, gjerne også de mest bevandrede innen musikk. Blant disse liker flertallet metal. Det ser man tydelig, link til god indikator. Hvis du tror at alle du diskuterer med er folk i dårlig fysisk fatning, med lite sosiale kontakter, helst med et par briller og monster-PC, så tar du nok grundig feil. Hvis man tar et snitt fra HELE diskusjon.no, og ikke bare de musikkinteresserte som henger her på musikkdelen, så tror jeg faktisk det vil bli stor forskjell. Skal jeg velge å si det så vulgært enkelt som at alle som hører på metal rett og slett er opplyst i forhold til andre?^^

 

En annen ting er generaliseringen av metal-fans. Jeg hører glatt litt mørk og skummel metal. In Flames er et av mine store favorittband. Så vil regne meg som en metal-fan. MEN, har heller ikke noe imot å høre på The Beatles, The Who etc. The Who er faktisk et av mine favorittband, sammen med andre band i en salig blanding av progrock, metal og generelt rock. Når du sier at Metallica suger - deg om det. Metallica er vel kanskje et lite bindeledd som gjør at man får høye utslag på metal i den pollen jeg linket til over. Musikken til Metallica er ikke for mørk til at personer blir skremt vekk, selv om det er relativt heavy. Når man snakker om metal så føler jeg nesten man bør skille mellom death/black metal (og alle andre av de mørkeste sjangrene) og metal a la den Metallica spiller. Er såpass store sprik mellom dem.

Lenke til kommentar
de fleste nørder hører på metall. og det er mange av de her siden det er et forum. Jeg sier ikke at jeg ikke liker metall, det er mye fet musikk. men de fleste bandene som ungdom hører på suger. som f.eks metallica. også kommer jo alle de blackmetal eller deathmetal bandene i tillegg

Jeg gadd ikke lese alle seks sidene her, men våger meg på å slenge på min mening her, grunnen til at jeg quoter et innlegg var et av de første som stod mange ting jeg egentlig er veldig uenig i.

 

Tror ikke det er så enkelt som at "nørder" hører på metal. Men hvem tror du søker til et sted å diskutere musikk? Jo, de mest musikkinteresserte, gjerne også de mest bevandrede innen musikk. Blant disse liker flertallet metal. Det ser man tydelig, link til god indikator. Hvis du tror at alle du diskuterer med er folk i dårlig fysisk fatning, med lite sosiale kontakter, helst med et par briller og monster-PC, så tar du nok grundig feil. Hvis man tar et snitt fra HELE diskusjon.no, og ikke bare de musikkinteresserte som henger her på musikkdelen, så tror jeg faktisk det vil bli stor forskjell. Skal jeg velge å si det så vulgært enkelt som at alle som hører på metal rett og slett er opplyst i forhold til andre?^^

 

 

 

Oj den synes jeg var rimelig drøy, metal folk mer opplyste enn andre :dontgetit: Hvor i alle dager kan du komme med en slik uttalelese, selv om du nevnte at det kanskje var vulgært. Du sier at de som holder til på et musikkdiskusjonsforum er de meste bevandrende innen musikk.. sant nok, men nå får jeg ofte en følelse av at de som hører på Metal, hvertfall de mest harde metal fansa, kan virke som de minst bevandrende innen musikk og har en tendens til å høre ene og alene på metal... selv om dette ikke altid stemmer selvfølgelig.

Endret av kakesjef
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...