Gå til innhold

Overvekt av metall-fans på diskusjon.no?

Alinoe

Anbefalte innlegg

Satt og leste på denne tråden her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...t=0&start=0

Det slo meg at det er veldig veldig mange her som trekker frem metall-band som sine favoritter, og også en god del som dropper det jeg selv ville sett på som sære sjangere (typ "melodiøs sort døds-metall). Tror dere det er flere her enn til vanlig i samfunnet som hører primært på metall av ymse varianter. Dersom det er det, hvorfor?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke godt å si, selv om metal blir sett på en form for undergrundsmusikk(har blitt det hvertfall) så er det langt mer populært en man skulle tro, ville faktisk tro det er sjanger nummer 1 i dag. :)

Når det gjelder grunnen så vet jeg ikke, men for meg så er det kraften kan man si, farta, stemningen, lyden, aggresjonen, og så mye mer. Metal fenger rett og slett noe jævlig!

Lenke til kommentar

Av ungdom så er det nok sandt det. De fleste musikkinteresserte ungdom hører desverre på metall, og de er det skikkelig mange av. men for dem kan alt som ikke er metall gå og legge seg. Alt som ikke er inn, i metallgjengen. resten av ungdom hører nok på hiphop og krokodillen chnappi.

Lenke til kommentar
Av ungdom så er det nok sandt det. De fleste musikkinteresserte ungdom hører desverre på metall, og de er det skikkelig mange av. men for dem kan alt som ikke er metall gå og legge seg. Alt som ikke er inn, i metallgjengen. resten av ungdom hører nok på hiphop og krokodillen chnappi.

Du tar litt feil, det er ikke mange ungdomer(13,14,15) som hører på Metal, går mest i Hip Hop. Men jeg hater Hip-Hop, Metal er mye bedre :)

Lenke til kommentar

Hva er galt med metal? De fleste ungdomene som hører "metal" hører jo på Metalcore og Mallcore uansett, hvor det meste er dritt. :)

Lenke til kommentar

Tror at det har noe med at de folk som hører på f.eks. pop, henger ikke på diskusjon.no. Kan ikke forestille meg det. Det avhenger ofte av folks interesser, folk som liker å henge i diskusjon.no(data) liker ofte metall?

Jeg veit ikke, det er bare en tanke.

Endret av Fox
Lenke til kommentar

Det er interesant for det er jo, det må jo være et flertall som liker metall!

Kommer kanskje ganske likt med trance folka? Men selv skulle jeg likt å vite hvorfor så utrolig mange her sverger noe så til de grader til Metall. Bare se på Death Magnet tråden...den hodler jo koken enda, og metall tråden er jo den lengste her på musikkforumet. Selv synes jeg metall kan være drit kult, men at mine top 5 band er utelukkende metall skal bli vanskelig.

Hva er det dere metall folk leter etter i musikken deres som dere finner i metall men ikke i like stor grad finner i andre sjangere? tror det er noe i det Fox sier... folk som driver med data, spill, hardware osv. (henger mer på forum enn andre)Har de en tendens til å like Metall mer enn andre?

Lenke til kommentar

Du tar litt feil, det er ikke mange ungdomer(13,14,15) som hører på Metal, går mest i Hip Hop. Men jeg hater Hip-Hop, Metal er mye bedre :)

de fleste nørder hører på metall. og det er mange av de her siden det er et forum. Jeg sier ikke at jeg ikke liker metall, det er mye fet musikk. men de fleste bandene som ungdom hører på suger. som f.eks metallica. også kommer jo alle de blackmetal eller deathmetal bandene i tillegg.

Lenke til kommentar

Av en eller annen grunn er de fleste datanerdene jeg kjenner også metal-nerder. Har vel alltid vært sånn.

Alle mine datanerde-venner i ungdomsskolen på starten av 90-tallet digga Guns'n'Roses, Motley Crue, Motorhead, Iron Maiden osv.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Denne tråden beviser i hvert fall at metal er i ledelsen når det gjelder dem som henger på musikkforumet - https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=827034

Kanskje:

-Datafolk oftere er metalfans (Interesse i metal krever ofte at man eksperimenterer litt, og mp3-er gir den muligheten).

-Metalfans liker å diskutere musikk (musikken sin) mer enn andre. De er mer lidenskaplig opptatt av sin sjanger enn andre.

-Metalfans syns ofte det er viktigere å henge med likesinnede, og flokker dermed til hverandre.

Hadde et par andre poenger, men glemte dem.

Endret av Venerable
Lenke til kommentar

snakk om generalisering, slik er det hvertfall ikke for meg.

Lenke til kommentar
de fleste nørder hører på metall. og det er mange av de her siden det er et forum. Jeg sier ikke at jeg ikke liker metall, det er mye fet musikk. men de fleste bandene som ungdom hører på suger. som f.eks metallica. også kommer jo alle de blackmetal eller deathmetal bandene i tillegg.

"de fleste bandene som ungdom hører på suger". Den var veldig generell.

Metallica? Eg skal akseptere at ikkje alle liker Metallica, men å påstå at dei ikkje lager god musikk er vrøvl.

Det er definitivt metalsjangeren som blir mest promotert her inne. Du har hip-hop og trancetråd, men om ein ser på antal trådar fordelt etter sjanger er metall suveren.

Eg trur forklaringen er ganske enkel. Fleirtalet av brukarane her inne er gutter mellom 14-18 år, i den gruppa er metal mest utbredt. Rock og metal har dessutan ein lengre og større historie enn dei andre sjangerene. Det finnes hip-hop frå 80-talet, men er på ingen måte like populært som metal frå same tid.

Lenke til kommentar

De fleste fans av band som Metallica er langt opp i 20-30 årene, så den må du jævlig langt ut på landet med.

For øvrig er vel metallmusikk mye mere "norsk" enn hip hop, som bare er en amerikansk kommers greie. Jeg har ingen planer om å bli gangsta så. Men dette blir like saklig som å diskutere LOTR vs Star Wars.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...