Gå til innhold

Amentio.no - En av norges beste nettbutikker

Anbefalte innlegg

Jeg vil bare bruke noen ord for å fortelle hvor fornøyd jeg er med Amentio.no

Jeg har handlet der 13 ganger siden september i fjor, og her er mine erfarnger:

1 Bra priser

2 Sinnsykt utvalg

3 Raske returer

4 Kort ventetid på telefon

5 God service

6 Interessante måter å sende ut varer på (posten servicepakke, bedriftspakke, DB Schenker)

Jeg er så utrolig lei av folk som rakker ned på denne nettbutikken. De gjør sitt beste for å gjøre kundene tilfretse, men noen kunder går jo ikke an å gjøre tilfrets. Det er de som skriver her på forumet.

Synd egentlig, de er jo en god butikk.

Vær så snill, tenk gjennom hva du egentlig klager over før du skriver inn en sint post her på forumet, da folk tenker at du er en liten fjortissdritt som handler pc-deler med pappas mastercard.

Kalg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
De gjør sitt beste for å gjøre kundene tilfretse

Tja, det er ikke mitt inntrykk. jeg har klaget dem inn for Forbrukerombudet tre ganger, fordi de ikke klarer å la være å sende meg spam, og i alle fall de to første gangene har de gitt faen i Forbrukerombudets pålegg, for ikke å snakke om utallige brev og telefoner fra meg over flere år. Selv om Amentio er billige er jeg ikke lenger i stand til å stole på dem, og det blir vedvarende snøstorm i helvete før jeg kjøper noe fra dem igjen, samme hva det er og samme hva det koster.

Lenke til kommentar

Billig er det eneste positive med Amentio.

Varen tar lang tid før den blir levert.

Har du spørsmål tar det lang tid for å få svar. Meget vanskelig å komme igjennom på telefon hvis du lurer på noe.

Er det noe som har gått galt, må man henvende seg direkte til produsent, da Amentio ikke er behjelpelige med å løse problemet.

Når man får svar per epost så er svaret kort og upresist som gjør at man må kontakte dem igjen og igjen.

Handler heller fra andre butikker som er bitte litt dyrere, for å faktisk få kundeservice og hjelp.

Lenke til kommentar
1 Bra priser

2 Sinnsykt utvalg

3 Raske returer

5 God service

6 Interessante måter å sende ut varer på (posten servicepakke, bedriftspakke, DB Schenker)

Noe av problemet med Amentio er faktisk det "sinnsyke" utvalget. Den såkallte "webmerc" butikkløsninga lever til tider sitt eget liv. (noen som forresten vet hvem som har hovedansvaret for å administere systemet, eller er det "flere kokker" i sving?)

F.eks. priser som er hinsides, eller varer som gikk ut av salg for 2 år siden, dukker plutselig opp over natten. Har man fulgt sånn nogenlunde med, så skjønner man at det må være feil. Mens "uinnvidde" personer ikke "vet bedre", å legger inn bestilling/betaling. Ligger mye kime til irritasjon og misfornøyde kunder i et slikt system, det må være lov å si.

Men Amentio får jo bra med likviditet/cash-flow i kassa da. Ikke godt å si hvor mange ti-tusen som konstant står på konto'n der i gården :whistle::D

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Browsingsystemet er rotete og dårlig tilrettelagt, de bruker hundre år på å sende ut varer som er på lager, og ordrestatussystemet er under lavmål. har handlet i veldig mange nettbutikker, inkludert noen der det har vært problemer med ordren, men amentio er en av dem jeg er minst fornøyd med fordi at selv om ingenting har gått galt så er det kun mimimum som leveres i form av service etc.

Lenke til kommentar

Dette må jo være det verste fanboy innlegget på lenge.

Klarer man ikke å se gjennom fingrene at noen klager på favorittsjappa di, så anbefaler jeg at du går inn i deg selv og vurderer hva som er viktig her i livet.

Jeg har sagt det før, kritiske innlegg er fantastisk når man skal vurdere hva slags nettbutikk man skal vurdere å bruke neste gang man skal handle utstyr.

Selv om folk synes service er dårlig og skriver krasse innlegg, så kommer som regel sannheten frem eller om kritikken bare var et utbrudd av frustrasjon der og da.

Jeg synes faktisk det er mer bortkastet lesing når noen er fornøyde bare fordi det tok kun 1-3 dager fra man bestilte til man fikk korrekt vare. Men jeg klager ikke eller prøver å disse nettbutikken bare fordi jeg har en annen erfaring som ikke er fullt så positiv.

Ja til mangfold her inne.

Lenke til kommentar

Akkurat no sitter eg å lurer på kva Amentio driver med, dei har no "ukens tilbud" med kampanje på en "Kodak-Fotobundle". til 2499,-

MEN, det dei ikkje seier noko om er at du sparer 561,- ved å kjøpe desse varene kvar for seg.

Link til den aktuelle bundel-pakken: Klikk her!

En glipp, kanskje? Ka trur de? Skal iallefall sende dei en e-post å høyre..

EDIT: Har sendt en e-post til Amentio. Retta prisen på bundle til 2488,- (ikkje 2499,- som eg først skreiv). :)

Endret av Etherial-Fusion
Lenke til kommentar
Akkurat no sitter eg å lurer på kva Amentio driver med, dei har no "ukens tilbud" med kampanje på en "Kodak-Fotobundle". til 2499,-

MEN, det dei ikkje seier noko om er at du sparer 561,- ved å kjøpe desse varene kvar for seg.

Link til den aktuelle bundel-pakken: Klikk her!

En glipp, kanskje? Ka trur de? Skal iallefall sende dei en e-post å høyre..

EDIT: Har sendt en e-post til Amentio. Retta prisen på bundle til 2488,- (ikkje 2499,- som eg først skreiv). :)

Velvel, fekk svar i frå Amentio no. Og svaret dei gav meg var at dette kameraet ikkje har noko eiga produktside. Det finner eg noko rart iom. at det har det ifølge beskrivelsen på bundle-pakken dei selger!

Fotobundle bestående av:

KODAK EasyShare M863 Sort Digitalkamera 8.0 MP (8173924)

Elegant og brukervennlig kamera med hele 8,2 megapiksler. Meget kompakt med stor 2,7" skjerm. HD-opptak av stillbilder, som kan spilles av i HD ved bruk av Kodak HD dock.

I parantesen bak namnet finner vi produktnr. Og det var slik eg fann fram til prisen på kameraet hos dei, men denne sida har dei no fjærna.

Det her syns eg er utspekulert og veldig dårlig av Amentio! En kampanje er ikkje en kampanje dersom det er dyrare enn vanleg.. :thumbdown:

Lenke til kommentar
Dette må jo være det verste fanboy innlegget på lenge.

Klarer man ikke å se gjennom fingrene at noen klager på favorittsjappa di, så anbefaler jeg at du går inn i deg selv og vurderer hva som er viktig her i livet.

Jeg har sagt det før, kritiske innlegg er fantastisk når man skal vurdere hva slags nettbutikk man skal vurdere å bruke neste gang man skal handle utstyr.

Selv om folk synes service er dårlig og skriver krasse innlegg, så kommer som regel sannheten frem eller om kritikken bare var et utbrudd av frustrasjon der og da.

Jeg synes faktisk det er mer bortkastet lesing når noen er fornøyde bare fordi det tok kun 1-3 dager fra man bestilte til man fikk korrekt vare. Men jeg klager ikke eller prøver å disse nettbutikken bare fordi jeg har en annen erfaring som ikke er fullt så positiv.

Ja til mangfold her inne.

Hvis ikkje han jobber der, så jobber sikkert en venn av han der :p

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1024360&hl=

Amentio SUGER :!:

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar
Hvis ikkje han jobber der, så jobber sikkert en venn av han der :p

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1024360&hl=

Amentio SUGER :!:

Jeg lagde denne tråden som et svar på den du linket til.

Hvorfor skal ikke jeg kunne skrive en post med mine POSITIVE intrykk av en butikk, i stedet for bare drittslenging? Dette har blitt et problem i samfunnet, ikke bare her på forumet. Her prøver jeg å spre litt glede i en mørk høst-tid og dette er svarene jeg får.

Noen snakker om mangfold, det er ikke det som gjenspeiler seg her.

Jeg jobber ikke der, jeg kjenner ingen trøndere, og jeg har ikke hatt noe annet med de å gjøre enn EN mail og et par telefonsamtaler.

Jeg har opplevet bedre kundeservice hos amentio enn hos både komplett og netshop, så denne diskusjonen er egentlig meningsløs.

Dette bunner ut i HVEM du snakker med, NÅR og HVORDAN man opptrer i kontakt med butikk.

Dette til ettertanke...

Lenke til kommentar

Jeg har dog sendt et tosifret antall mail til amentio, aldri fått svar, derfor har jeg heller aldri handlet hos dem.

Du skrev ditt positive inntrykk, og så kommer 5 stykker og har negative erfaringer, da kan du, alvorlig talt, ikke ta det personlig, sier "diskusjonsforum" deg noe?

Lenke til kommentar
Jeg vil bare bruke noen ord for å fortelle hvor fornøyd jeg er med Amentio.no

Jeg har handlet der 13 ganger siden september i fjor, og her er mine erfarnger:

1 Bra priser

2 Sinnsykt utvalg

3 Raske returer

5 God service

Jeg er så utrolig lei av folk som rakker ned på denne nettbutikken. De gjør sitt beste for å gjøre kundene tilfretse, men noen kunder går jo ikke an å gjøre tilfrets. Det er de som skriver her på forumet.

Synd egentlig, de er jo en god butikk.

Vær så snill, tenk gjennom hva du egentlig klager over før du skriver inn en sint post her på forumet, da folk tenker at du er en liten fjortissdritt som handler pc-deler med pappas mastercard.

Kalg

Desverre så vil det alltids finne ufornøyde kunder pga bagateller.

Det aller viktigste er i alle fall support og kundeservice. Pris kommer på andre plass her som regel men sparer man 200 - 300 kr på en webshop så går jeg som regel for den uansett om kundeservicen ikke er helt topp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...