manna420 Skrevet 20. oktober 2008 Del Skrevet 20. oktober 2008 Hei Har nettopp gått opp fra 10mbit til 20mbit linje. Har testet farten på speedometer blant annet på hardware.no og får bare 10mbit, men når jeg kobler direkte med kabelen (uten trådløs router) så får jeg 20mbit. Det vil da si at det er noe med router. Trådløs routeren jeg har er Liksys WRT54G og lurer på om den støtter en hasighet større enn 10mbit, i så fall hva må jeg gjøre på instillinger for å få den til å akseptere 20mbit. På forhånd takk. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Du kan ikke regne med å få 20Mbit trådløst. Anbefaler en 11n-router hvis du vil ha full hastighet. Her er en rimelig pakke med en bra router og USB-dongle. https://prisguiden.no/fritekst_sok....mp;search=S%F8k Lenke til kommentar
manna420 Skrevet 22. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2008 Du kan ikke regne med å få 20Mbit trådløst. Anbefaler en 11n-router hvis du vil ha full hastighet.Her er en rimelig pakke med en bra router og USB-dongle. https://prisguiden.no/fritekst_sok....mp;search=S%F8k så med andre ord klarer ikke min router å takle 20mbit trådløst? takk for respons. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 Omtrentlige nettohastigheter ved god forbindelse: 11b = 3Mbit, 11g = 12Mbit 11n = 80Mbit Lenke til kommentar
agvg Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 G skal da greie noen og 20, men da skal jo forholdene være bra. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 G skal da greie noen og 20, men da skal jo forholdene være bra.Det avhenger litt av fabrikat og de fleste jeg har sett tester på ligger i området 13-25Mbit.Dette er stort sett gyldig på kort avstand (under 10M med orginalantenne og 28mW) og fri sikt. Uansett så vil jo internetthastighetene bare gå opp, så 11n er veien å gå om man ikke bruker nettverkskabel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå