Fjøslukt Skrevet 20. oktober 2008 Del Skrevet 20. oktober 2008 Hei.. Har laget meg et system med 7 batfiler. Jeg må kjøre alle disse 7 for at prosessen skal bli ferdig. I den forbindelse har jeg lyst å lage meg en bat som skal kjøre alle de 7 ulike batfilene. (rekkefølgen har noe å si også) jeg tenkte det skulle være så enkelt som dette: "navn bat fil 1.bat" "navn bat fil 2.bat" "navn bat fil 3.bat" "navn bat fil 4.bat" "navn bat fil 5.bat" "navn bat fil 6.bat" "navn bat fil 7.bat" Problemet er at den bare kjører den første bat-filen. Skiller de ulike filene/kommandoene med linjeskift (har prøvd semikolon) men det hjelper ikke.. Noen tips? Lenke til kommentar
emva Skrevet 20. oktober 2008 Del Skrevet 20. oktober 2008 (endret) Tips nokk for deg:) Starter.bat: @ECHO OFF ECHO hei hei pause start New1.bat start New2.bat pause exit New1.bat: @ECHO OFF title Hei på dei. pause New2.bat @ECHO OFF title Hei på du. pause Det er bare å skrive full sti etter "start" hvis de ligger på forskjellige plasser. Trenger du å vite mer om triggerene til start kommandoen skriv: start /? i cmd Endret 20. oktober 2008 av emva Lenke til kommentar
Fjøslukt Skrevet 27. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2008 (endret) Problemet med start kommandoen, er at det kjører alle bat filene samtidig, jeg skal kjøre en etter en... Endret 27. oktober 2008 av Fjøslukt Lenke til kommentar
Alexen Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 kanskje "start /wait blah" vil fungere? Lenke til kommentar
backup Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 Hvis du vil bruke vbs-script er det jo svært så enkelt! Set WshShell = WScript.CreateObject("WScript.Shell") wshshell.run """" & "C:\Documents and Settings\Eier\Skrivebord\Test\test1.bat" & """",1,true wshshell.run """" & "C:\Documents and Settings\Eier\Skrivebord\Test\test2.bat" & """",1,True wshshell.run """" & "C:\Documents and Settings\Eier\Skrivebord\Test\test3.bat"& """" ,1,true Lenke til kommentar
aklla Skrevet 28. oktober 2008 Del Skrevet 28. oktober 2008 (endret) call er det du er ute etter.. altså: call script1.bat call script2.bat det vi vente til script1 er ferdig før det kjører script2, fordi det starter ikke scriptet som en egen fil, men på en måte kjøre det selv. Endret 28. oktober 2008 av aklla Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå