Malevolence Skrevet 20. oktober 2008 Del Skrevet 20. oktober 2008 Selvom fildeling er feil, og "alle" gjør det, er det bra at ihvertfall noen avsnitt av politiet prioriterer riktig. Lenke til kommentar
Pysj Skrevet 20. oktober 2008 Del Skrevet 20. oktober 2008 Kripos har ikke ressurser til å behandle saker mot fildelere. Les mer Lenke til kommentar
Christofferaa Skrevet 20. oktober 2008 Del Skrevet 20. oktober 2008 Kripos har ikke ressurser til å behandle saker mot fildelere. Les mer Huff så leit da... Lenke til kommentar
theDurkan Skrevet 20. oktober 2008 Del Skrevet 20. oktober 2008 Av 182 anmeldelser er 50 henlagt og 1 løst i konfliktrådet? Hva skjedde med resten? Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 20. oktober 2008 Del Skrevet 20. oktober 2008 Synes det viser fornuftig prioritering jeg. Resten ligger vel bare der, det tar nemlig en viss tid før de blir eventuelt henlagt, avhengig av sakens størrelse. Noen kan faktisk være såpass omfattende at de blir etterforsket med tiltale som resultat. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 20. oktober 2008 Del Skrevet 20. oktober 2008 Av 182 anmeldelser er 50 henlagt og 1 løst i konfliktrådet? Hva skjedde med resten? Moren min har en sånn skuff på jobben som det står "i morgen" på... Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 20. oktober 2008 Del Skrevet 20. oktober 2008 Dette er vel ikke noe overaskelse for noen. Tror egentlig ikke kripos har så veldig lyst til å bruke resusser på noe så trivielt heller, men det blir jo spekulasjon. Lenke til kommentar
eucalor Skrevet 20. oktober 2008 Del Skrevet 20. oktober 2008 "saker å ta tak i om noen kjeder seg" "lyst til å droppe lunsj, ta en sak fra denne bunken" Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6 Skrevet 20. oktober 2008 Del Skrevet 20. oktober 2008 Ikke så rart. Nå til dags må man jo minst være seriemorder for at de skal kunne se på saken. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 20. oktober 2008 Del Skrevet 20. oktober 2008 Ligger forsåvidt ikke så mye nyhetsverdi i dette. Nyhet i samme kategori: Politiet prioriterer volds- og drapssaker fremfor å bruke ressurser på rågjengere i trafikken... Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 20. oktober 2008 Del Skrevet 20. oktober 2008 Dette er bra. Det viser at de er fornuftige og prioriterer rett. Lenke til kommentar
O.J Skrevet 20. oktober 2008 Del Skrevet 20. oktober 2008 Absolutt en fornuftig prioritering av tid og ressurer. + at om dem skulle prioritert det måtte dem gå etter store deler av norges befolkning. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 20. oktober 2008 Del Skrevet 20. oktober 2008 Har ikke politiet ressurser nok til at de kan få straffet hundretusener av av barn, unge, voksne og pensjonister som piratkopierer? Kanskje vi bør øke skatten, donere halve lønna slik at de kan få tatt oss! Lenke til kommentar
Suppekatten Skrevet 20. oktober 2008 Del Skrevet 20. oktober 2008 (endret) Hvis Kripos skulle tatt alle de som er såkalt Pirater, kunne dem like så godt arrestert nesten hele norges befolkning! Tror dem også har kjønt dette, og prioriterer derfor ting som virkelig betyr noe, og ikke om en eller annen amerikansk pop stjerne som ikke får "nokk" penger for det ny-sluppete albumet sitt!!!! Open the eyes guys!!!! Dei så e rike, må iche bli rikare!!! Synes Kripos prioriterer 100% rett når det gjelder denne saken. Blir som å bite seg selv i halen, vis man skal ta de som laster deler filer/laster ned, 99% av alle folka gjør det jo! (gjelder heldigvis ikke absolutt alle folka) STÅ PÅ Kripos!!!!!!! Men plis ikke ta så alt for mange fildelere Endret 20. oktober 2008 av Heigren Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 20. oktober 2008 Del Skrevet 20. oktober 2008 Som nevnt av andre, kanskje ikke så overraksende at de velger å ikke prioritere den ype småkriminalitet. AtW Lenke til kommentar
sannheten_666 Skrevet 20. oktober 2008 Del Skrevet 20. oktober 2008 kripos bruker heller tiden på "krigsforbrytelser og internettrelaterte overgrep mot barn." Rar prioritering synes jeg. Det burde være viktigere at amerikanske plateselskaper får pengene sine ved å kreve erstatning i en størrelse en 18-åring kommer til å slite resten av livet for å betale. Lenke til kommentar
PacAnimal Skrevet 20. oktober 2008 Del Skrevet 20. oktober 2008 Rågjenger antastet av fildeler med trimmet moped == prioritet Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 20. oktober 2008 Del Skrevet 20. oktober 2008 Det er jo ikke noen direkte overraskelse, men jeg synes det er fint å få det bekreftet ved en uttalelse. Dette er jo noe "alle" gjør, men de få som de eventuelt burde gå etter er de som driver profitt basert aktivitet på dette, alså tjener penger på å selge piratkopiert materiale. Da mener jeg ikke tenåringer som tar 10-20 kr for cd plate + bryet for å lage til venner og bekjente, men folk som driver organisert i stor skala. Jeg synes det er fint at minst èn instans i det norske byråkratiet viser at de har noe mellom øra (ikke at jeg tror de andre ikke har det, venter bare på bevis ), hvis de skal ta skattepenger fra oss får de bruke det til nyttige ting. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 20. oktober 2008 Del Skrevet 20. oktober 2008 (endret) Selv om jeg ikke er en tilhenger av piratkopiering så synes jeg det er godt man klarer å prioritere ressursene sine på det som oppfattes som viktig for et rettsamfunn av de fleste. Det burde andre etater lære av også. Endret 20. oktober 2008 av Theo343 Lenke til kommentar
OlaStandal Skrevet 20. oktober 2008 Del Skrevet 20. oktober 2008 Jeg syns kripos prioriterer rett her. Etter dei få ressursene di har, tatt i betrakning. Fildeling ftw (just kidding ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå