FKL982 Skrevet 21. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2008 (endret) Vil dette si at eg som 16 årig nordmann kan kjøpe snus på købehavn flyplass?? Geh, står bare om alkohol, men regner nesten med det.. Faktumet er at det faktisk ikke er ulovlig å kjøpe og drikke enda du er under 18, men det er ulovlig å selge TIL noen som er under 18. Derfor butikker ikke kan gjøre noe med folk som kommer inn og prøver å kjøpe øl hver dag, det er ikke ulovlig å prøve seg. Er også derfor mange idioter tyr til falsk ID..noe som ER ulovlig. Her tar purken alt som er åpent, mens de flaskene/boksene som ikke er åpnet lar de være.. DOG er det lover i Norge som sier at det ikke er lov å bare være ute, uten at du skal noen plass, lenger enn til 22 når man er under 16, og det er forbudt å drikke på offentlig plass. Eneste "lovlige" måten å få tak i alkohol på, er dersom noen skulle "miste" den en plass, og du finner det. Jeg fant mitt "tilfeldig" på et offentlig toalett en gang EDIT: Gawd, sorry, kom dobbelpost.. Endret 22. oktober 2008 av cyclo Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Husk at du må være over 18/20 for å få det med deg inn i Norge da. Også selges ikke snus på vanlige butikker i Danmark, men 7 eleven og tobakkssjapper har som regel. Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 BeFs: Gjør det det? Sist jeg sjekket er snus blitt ulovliggjort i Danmark. Men du får det nok på taxfreen allikevel. Lenke til kommentar
kanonkent Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Var i Køben i sommer, så fikk med meg litt av hva som kan gjøres der nede Er 18 selv. Er du 16 så kan du kjøpe øl og "sprit" opp til 21,9 %, og tobakk/snus. Snus selger de (nesten) ikke i Danmark, mulig det er et forbud, det vet jeg ikke, men tror vi så 1 eller 2 7Eleven som hadde et eller annet merke snus. Men du får på taxfree tror jeg. Verdt å merke seg er at det er ingen 16-års utesteder selv om man har lov til å drikke når man er 16. Er du 18 kan du gjøre og kjøpe stort sett det du vil, sterksprit osv. Men, det er også en del utesteder med 20++ grense, men fremdeles er det mange flere 18års steder enn det er i Norge. Og som BeFs sier, du må selvfølgelig huske på at dette gjelder ikke når du kommer til Norge igjen, da gjelder norsk lov. så du kan si at vi hadde langt ifra lovlig kvote da vi kom tilbake fra Danmark Lenke til kommentar
TurtelWar Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Var i Køben i sommer, så fikk med meg litt av hva som kan gjøres der nede Er 18 selv. Er du 16 så kan du kjøpe øl og "sprit" opp til 21,9 %, og tobakk/snus. Snus selger de (nesten) ikke i Danmark, mulig det er et forbud, det vet jeg ikke, men tror vi så 1 eller 2 7Eleven som hadde et eller annet merke snus. Men du får på taxfree tror jeg. Verdt å merke seg er at det er ingen 16-års utesteder selv om man har lov til å drikke når man er 16. Er du 18 kan du gjøre og kjøpe stort sett det du vil, sterksprit osv. Men, det er også en del utesteder med 20++ grense, men fremdeles er det mange flere 18års steder enn det er i Norge. Og som BeFs sier, du må selvfølgelig huske på at dette gjelder ikke når du kommer til Norge igjen, da gjelder norsk lov. så du kan si at vi hadde langt ifra lovlig kvote da vi kom tilbake fra Danmark Ok.. Satser på å få kjøpt på flyplassen i København då Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Porsjonssnus er av en eller annen grunn ulovelig i Danmark. Men vanlig løs er lov. Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 Er du 16 så kan du kjøpe øl og "sprit" opp til 21,9 % Ikke mer? Må ha vært forandringer dem siste åra isåfall, for en kompis av meg, som da var 17 var på spar i danmark og kjøpte seg en flaske hot'n'sweet for 2-3år siden Lenke til kommentar
Fockorized Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 Vil dette si at eg som 16 årig nordmann kan kjøpe snus på købehavn flyplass?? jepp, men det letteste er vel å ta en tur til sverige eller noe slik og uansett. det er jo minste problem å få tak i snus i norge. bare at prisen er så høy.. Letteste sted er vel å dra til en utlending sjappe som har snus varer. der gjør de alt for å få butikken til å gå Lenke til kommentar
kanonkent Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 Er du 16 så kan du kjøpe øl og "sprit" opp til 21,9 % Ikke mer? Må ha vært forandringer dem siste åra isåfall, for en kompis av meg, som da var 17 var på spar i danmark og kjøpte seg en flaske hot'n'sweet for 2-3år siden Har ikke akkurat lest reglene, men det var sånn når vi var der. Men altså, de 7-11 butikkene der nede driter omtrent i alder og tilstand så lenge du har penger. Vi kom jo drita kanon etter en laaang kveld på discotek, og kjøpte oss nachspiel-drikke i ganske bedugget tilstand klokken 6 om morgenen Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 Ser ut som noken har vært inne og gjort endringar under norge, dette er aldersgrensene for kjøp som er listet opp: 26 (under 22% ABV), 39 (over 22% ABV)[42] Kilden går til ei ikkje eksisterande side på lovdata.no 39 for å kjøpe sprit Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 Ser ut som noken har vært inne og gjort endringar under norge, dette er aldersgrensene for kjøp som er listet opp: 26 (under 22% ABV), 39 (over 22% ABV)[42] Kilden går til ei ikkje eksisterande side på lovdata.no 39 for å kjøpe sprit Hater sånne tapere som tror dem er megakule med å skrive piss på wikipedia. Men fikset det nå Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 Er du 16 så kan du kjøpe øl og "sprit" opp til 21,9 % Ikke mer? Må ha vært forandringer dem siste åra isåfall, for en kompis av meg, som da var 17 var på spar i danmark og kjøpte seg en flaske hot'n'sweet for 2-3år siden Enkelte sterkere enn 22% sprit er merket med 18årsgrense i Norge og. Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 Faktumet er at det faktisk ikke er ulovlig å kjøpe og drikke enda du er under 18, men det er ulovlig å selge TIL noen som er under 18. Derfor butikker ikke kan gjøre noe med folk som kommer inn og prøver å kjøpe øl hver dag, det er ikke ulovlig å prøve seg. Ikke helt. Dette med falsk leg. er allerede nevnt. I tillegg er det ikke noe problem for butikken å ringe politiet, som da dukker opp, og ofte velger å kontakte barnevernet. Så nei. Det er ikke ulovlig, men det er ikke særlig hyggelig å få en barnevernsmelding på seg heller da. Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 Enkelte sterkere enn 22% sprit er merket med 18årsgrense i Norge og. Nei? Eksempler? I tillegg er det ikke noe problem for butikken å ringe politiet, som da dukker opp, og ofte velger å kontakte barnevernet. Så nei. Det er ikke ulovlig, men det er ikke særlig hyggelig å få en barnevernsmelding på seg heller da. Butikkpersonale har ikke lov til å holde igjen et menneske eller dens legitimasjon heller Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 Faktumet er at det faktisk ikke er ulovlig å kjøpe og drikke enda du er under 18, men det er ulovlig å selge TIL noen som er under 18. Derfor butikker ikke kan gjøre noe med folk som kommer inn og prøver å kjøpe øl hver dag, det er ikke ulovlig å prøve seg. Ikke helt. Dette med falsk leg. er allerede nevnt. I tillegg er det ikke noe problem for butikken å ringe politiet, som da dukker opp, og ofte velger å kontakte barnevernet. Så nei. Det er ikke ulovlig, men det er ikke særlig hyggelig å få en barnevernsmelding på seg heller da. Har liten tro på at politiet gidder det i det hele tatt. Når vi tar en tyv på butikken hvor jeg jobber gidder ikke politet å komme bortover en gang, selv om politistasjonen er rett ved siden av. Lenke til kommentar
Sameboe Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 Southwestern Norway cops are very strict, while in northern parts of Norway the police can be more forgiving. Haha, såpass Om Norge btw Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 Southwestern Norway cops are very strict, while in northern parts of Norway the police can be more forgiving. Haha, såpass Om Norge btw Hahaha made my day. Lenke til kommentar
FKL982 Skrevet 27. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2008 Southwestern Norway cops are very strict, while in northern parts of Norway the police can be more forgiving. Haha, såpass Om Norge btw Syns da ikke politiet her i vest er så altfor gærne, da.. Stemmer dette, dere som bor i nord? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå