Gå til innhold

for varmt?

Anbefalte innlegg

skrev tidligere en tread om høy temperatur på cpu hos en venn av meg. han har en xp2200 med en vifte beregnet for opp til xp2400. i utgangspunktet var temperaturen 67 C, etter å ha smurt på kjølepasta ble den ca. 65. er dette så høyt at cpuen vil ta skade av det over lengre tids bruk?powersupplyet er plassert rett over cpu så det går ikke an å sette inn veldig store vifter, temp på hovedkort er vel ca. 45 C. om cpu-temp er alt for høy, har dere noen små vifter å anbefale?og hvor fåes de kjøpt?jeg kikket på en vulcano termaltake 7+ vifte som så bra ut hos www.overklokking.no, men jeg finner den ikke i noen webshopper...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du kabinettvifter?

Prøv på å ta av dekslene på kabinettet og se hva som skjer med temperaturen. Dersom den synker bør du skaffe deg et par kabinettvifter!

Men, CPU vil ikke ta skade av denne temeraturen. Den tåler ca 85grader. Så lenge maskinen er stabil er det egentlig greit.

Lenke til kommentar

Hvis du har 45 grader på chippset så bør du nok skaffe deg kabinettvifter. Det kan tyde på at temperaturen i kabinettet er i høyeste laget. Min temp ligger på 31 grader. Har to 120mm vifter styrt av Sunbeam Rehobus.

Når det gjelder vifter har www.microplex.no godt utvalg. Papst er et godt merke.

Lenke til kommentar

Høres litt varmt ut ja, men så lenge det er stabilt, har jeg ikke villet bekymre meg.

Hadde nogenlunde samme temperaturer selv en stund, i tillegg var det fryktelig ustabilt. Løsningen for meg var å sette inn en 120mm kabinettvifte i sidedøra. Dette førte til at temperaturen sank med ca 12-14 grader både på system og cpu :-)

Så kabinettvifte® er nok løsningen for deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...