Mr_Tiger Skrevet 20. oktober 2008 Del Skrevet 20. oktober 2008 Vet ikke om jeg har kommet i rett kategori, men jeg prøver meg her. Jeg har en perm som jeg skal scanne inn slik at jeg får innholdet på fil. Det er tekst på begge sider av arket. Det jeg har gjørt nå, er følgende. Tok å scannet inn alle forsidene og kalte de a1,a2,a3,a4 o.s.v så tok jeg å scannet alle baksidene og kalte de b1,b2,b3,b4 o.s.v. Problemet er nå at jeg skulle gjerne organisert de på følgende måte a1,b1,a2,b2,a3,b4 o.s.v. Hvordan kan jeg få til dette? Håper dere skjønte problemet Lenke til kommentar
sberg43 Skrevet 20. oktober 2008 Del Skrevet 20. oktober 2008 Jeg ville brukt et program som Total Commander eller andre filbehandlingsprogrammer som har avanserte alternativer for å gi filer nye navn i ulike batch-operasjoner.Fra din oppstilling så er det klart at a-ene representer oddetallsidene 1,3,5,7 osv, mens b-ene representere partallsidene 2,4,6,8 osv. Total Comamander gir mulighet for å bruke en teller-variabel eller counter [C], som i utgangspunktet representer 1,2,3,4 osv for de filene som man har valgt å gi et nytt navn. Man kan i tillegg sette hvor mange siffere man ønsker, hvor stort hopp (step) man skal gjøre i tellingen og på hvilket tall tellingen skal begynne. Ta filene som begynner med a først og la counteren starte på 1, med et steg på 2 og at antall siffere skal være f.eks. tre hvis du har 100 eller færre sider totalt. I neste omgang tar du filene som begynner med b, men lar telleren nå starte på 2 og de andre innstillingene urørt. Det er ganske mange bra funksjoner i Total Commander på dette området men man på bare prøve å tenke litt logisk og finne ut hvordan man kan bryte ned problemet. Anbefaler deg at du lager deg noen test filer og leker litt rundt med diverse "batch-rename" programmer for å se på mulighetene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå