Gå til innhold

Test: MSI Geforce GTX 280 OC

Anbefalte innlegg

Jeg venter på at prisene på 9800GX2 skal synke mer i pris(2200 nå), jeg synes dette kortet sammen med HD4870 og HD4870x2 er det mest interesante om dagen.

260 og 280 versjonene er for "hverken fugl eller fisk" akkurat nå. 260-216 til 1595,- hadde dog vært greit nok. men slik USD, NOK og finansverden oppfører seg akkurat nå så vil nok alle prisfall bli slukt.

Tror nok du må vente lenge da med mindre det er demo/brukt, for det lages ikke flere gx2 lenger. Og det billigste i prisguiden er ikke å få tak i. Det er ikke vanskelig å sette lav pris når man aldri kommer til å selge noen kort. Det koster enda rundt 3000 for gx2 der man får tak i disse nye. Topp kort som gx2 som er dyre å produsere er også et reint tapsprosjekt for butikker og leverandører å selge billig. Men det kan jo hende du er heldig. Selv fikk jeg solgt mitt gamle 3870x2 for noen mnder siden for det samme som jeg fikk tak i 9800gx2 for. Er kun en virkelig negativ ting med gx2, det er at det blir uhorvelig varmt og varmer opp resten av maskina. Tror nok levetiden blir kort ved slike temperaturer, det gjorde det iallefall på mine forrige 7900gx2 kort.

Nja, både og. Mitt asus 9800GX2 blir langt fra like varmt som noe HD4870 eller HD4870X2. Det holder seg på 70-75 grader, (ja også oppe i en 80 under tung belastning).

Spruter ut store deler av lufta i kabinettet, men har jo ikke så mye å si om kabinettet er avluftet greit nok.

Et skjermkort som holder 90 grader er jo ikke så stort mye bedre. Varmer jo opp mye bare ved å ha en 90 graders metallklump i maskinen. Men det er ingen tvil om at den suger langt mer strøm enn et tilsvarende GTX 280 ved idle.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, det skal vel la seg gjøre, men ville ikke tro det hadde noen hensikt. Da er det mer effektivt å heller skaffe seg en kabinettvifte ekstra.

Å teipe over lufteutgangen ville nok ført til at luften ble presset ut bak, men det ville krevd ganske mye for å få sendt luften lengre, samt presset den ut gjennom mindre lufthul.

Og da blir jo poenget med kaldere kabinett borte. (hvis komponenten(e) blir varmere)

Lenke til kommentar

Hadde vært fint om hw.no kunne kjøre testene med 3dmark06 også, og med flere skjermkort helt ned til 8800gt. Evnt. komme med en liste over alle kortene med hva de scorer i 3dmark06 og Vantage. Og noe tilsvarende med cpu

Endret av mofopop
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...