Christoffer99 Skrevet 20. oktober 2008 Del Skrevet 20. oktober 2008 (endret) Jeg har et par 2 år gamle ram brikker,de her, lurte på om det kanskje var på tide og bytte ut disse da, så litt rundt og tenkte kanskje på de her, noen som har erfaringer med de brikkene? Om det har vært noe problemer med de etc. Og hvor mye vil det hjelpe på hastigheten når jeg går fra 667mhz til 1066? Og hva er CL igjen? Det er vel noe med hastigheten trur jeg? Er de ram brikkene jeg linka til verdt penga tilfelle? Og den vifta, hvordan fungerer den egentlig, altså, hvor setter man den? Setter man den over ram brikkene? Jeg kjører xp 32 bit, så jeg vet at det mest sannsynelig ikke vil være mer enn 3,2GB ram som blir brukt til ram. Også en ting til, der ram brikkene står, så er det 2 ved siden av hverandre som er orange, og 2 som er grønne(ikke brikkene, men der du setter brikkene i), skal begge brikkene være i samme farge, eller forskjellig farge, eller har det ikke noe å si? Sånn som det er nå er det 1 i orange og 1 i grønn(ikke jeg som har satt de inn, det er komplett) Endret 21. oktober 2008 av Christoffer99 Lenke til kommentar
Christoffer99 Skrevet 21. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2008 (endret) Oppdatert førsteposten Endret 21. oktober 2008 av Christoffer99 Lenke til kommentar
Rambo82 Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 Tviler på hovedkortet ditt støtter mer enn pc6400(800mhz) brikker. Det må du sjekke. Lenke til kommentar
Christoffer99 Skrevet 25. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2008 (endret) Har det her. "Maks. databushastighet 1000 MHz" Betyr det at jeg ikke kan ha 1066 mhz da eller? Da venter jeg tilfelle med ram brikker til jeg skal oppgradere hk og prosessor :> Endret 25. oktober 2008 av Christoffer99 Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 Om du sjekker manualen vil du finne ut hvordan du skal montere brikkene dine. Om du har for lite minne kjøper du bare et tilsvarende sett til som det du har. Er da ikke sikkert at hovedkortet ditt vil like fire brikker, men da har du alltids angrefristen. Oppdater bios først! Hastighet/CL har nesten ingenting å si. Mengde er stikkordet. Sjekk hvor mye minne du bruker i taskmanager etter å ha kjørt maskinen litt tungt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå