Gå til innhold

Kjøpe nytt minne, Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB?

Christoffer99

Anbefalte innlegg

Jeg har et par 2 år gamle ram brikker,de her, lurte på om det kanskje var på tide og bytte ut disse da, så litt rundt og tenkte kanskje på de her, noen som har erfaringer med de brikkene? Om det har vært noe problemer med de etc.

Og hvor mye vil det hjelpe på hastigheten når jeg går fra 667mhz til 1066?

Og hva er CL igjen? Det er vel noe med hastigheten trur jeg?

Er de ram brikkene jeg linka til verdt penga tilfelle? Og den vifta, hvordan fungerer den egentlig, altså, hvor setter man den? Setter man den over ram brikkene?

Jeg kjører xp 32 bit, så jeg vet at det mest sannsynelig ikke vil være mer enn 3,2GB ram som blir brukt til ram.

Også en ting til, der ram brikkene står, så er det 2 ved siden av hverandre som er orange, og 2 som er grønne(ikke brikkene, men der du setter brikkene i), skal begge brikkene være i samme farge, eller forskjellig farge, eller har det ikke noe å si? Sånn som det er nå er det 1 i orange og 1 i grønn(ikke jeg som har satt de inn, det er komplett)

Endret av Christoffer99
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du sjekker manualen vil du finne ut hvordan du skal montere brikkene dine.

Om du har for lite minne kjøper du bare et tilsvarende sett til som det du har. Er da ikke sikkert at hovedkortet ditt vil like fire brikker, men da har du alltids angrefristen. Oppdater bios først!

Hastighet/CL har nesten ingenting å si. Mengde er stikkordet. Sjekk hvor mye minne du bruker i taskmanager etter å ha kjørt maskinen litt tungt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...