Gå til innhold

Amentio - hold deg langt unna! Kjøp fra seriøs tilbyder!

Anbefalte innlegg

Når jeg hadde en RMA med amentio sist, sendte jeg HK-et rett til Norek som tar seg av testing og slikt for Amentio. Måtte legge ut for en smartpakke, men det fik jeg jo igjen. Det trodde jeg var vanlig standard for alle nettbutikker.Tror kun det er ved angrerett jeg har sendt en vare til butikken, i stedet for til deres fikse og sjekke-samarbeidspartner.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

så vidt meg bekjent så har ikke amentio egne lagre. Når du ser noe på hjemmesiden deres, så speiler den eksterne leverandørers lager. Det betyr mindre utgifter for amentio= lavere priser for forbrukeren. Men derfor blir også servicen/retur mer komplisert.

Har hatt flere erfaringer hvor retur/tilbakebetaling har tatt uforholdsmessig lang tid. Men det er en risiko man tar når man satser billig(les shgs konkurs...).

Men amentio er ikke de eneste som bedriver samme praksis. datakjedens webshop er utskilt som egen butikk fra datakjeden, med "lagere" som speiler leverandørers. men foreløpig har jeg ikke hatt noe retur problemer med dem, så de må ha andre/bedre rutiner.

Lenke til kommentar
HAHA, satt i går og bygde pcen min... Da tenkte jeg på om jeg fikk reklamert på min PSU om 1 av 4 ledlys suttet og funke, og nå leser jeg faktisk om det... Litt morsomt for min egen del...

Har handlet litt hos Amentio, men handler kun ting jeg ikke regner med at jeg trenger og reklamere på... HK,CPU,Skjermkort og psu handler jeg andre steder som pcutstyr,netshop og komplett av den enkle grunn av at retur går enklere enn hos amentio...

Det sier seg selv at det ter litt tid hos amentio når alt går igjennom: kunde-->Amentio-->Leverandør--->Amentio-->kunde... Må jeg ha en vare fort bestiler jeg ikke fra amentio, tar som oftest 2-3dager og få varene sendt... Motsetnig til store kjedene som varen blir sendt samma dagen..

Jeg har bestilt for ganske så mange hundretusen via Amentio det siste året i jobbsammenheng og aldri hatt noe problemer med levering. Om det så skulle dukke opp noe så var det distributøren som ikke hadde det på lager. Ordrene ble som oftest sendt med 'bedrift dør-dør' og jeg kunne til tider få leveranser dagen etter jeg bestilte. Nok en gang; det er ikke Amentios feil når varen ikke blir sendt eller lignende. Det er distributørens. Feks GNT, Ingram Micro, TechData, Norek, etc..

Lenke til kommentar
det er ikke Amentios feil når varen ikke blir sendt eller lignende. Det er distributørens. Feks GNT, Ingram Micro, TechData, Norek, etc..

Slik jeg ser det er det helt uvesentlig hvem sin feil det er - det er uansett Amentio's ansvar å se til at varene blir levert til kunden til avtalt tid. Mao. må de trå til og rydde opp når en av deres kundeforbindelser feiler. Så enkelt er det egentlig.

Lenke til kommentar
det er uansett Amentio's ansvar å se til at varene blir levert til kunden til avtalt tid.
Det er helt riktig. At de ikke har egne lagre bidrar til lavere priser, men skaper også problemer mtp leveringsrutiner, og er derfor mer en forklaring enn en unnskyldning. At Amentio som trådstarter antyder er en useriøs tilbyder er jeg derimot helt uenig i - man får hva man betaler for, og hos Amentio er som slagordet sier "Billig...".

At man skal holde seg unna Amentio pga et par dårlig erfaringer er bare tullprat. Om du driver en 5-stjernes restaurant kjøper du ikke frukt på Rema, trenger du PC-deler kjapt og med hurtig bytteordning handler du ikke hos Amentio. ;)

Endret av Sigmund_Freud
Lenke til kommentar
HAHA, satt i går og bygde pcen min... Da tenkte jeg på om jeg fikk reklamert på min PSU om 1 av 4 ledlys suttet og funke, og nå leser jeg faktisk om det... Litt morsomt for min egen del...

Har handlet litt hos Amentio, men handler kun ting jeg ikke regner med at jeg trenger og reklamere på... HK,CPU,Skjermkort og psu handler jeg andre steder som pcutstyr,netshop og komplett av den enkle grunn av at retur går enklere enn hos amentio...

Det sier seg selv at det ter litt tid hos amentio når alt går igjennom: kunde-->Amentio-->Leverandør--->Amentio-->kunde... Må jeg ha en vare fort bestiler jeg ikke fra amentio, tar som oftest 2-3dager og få varene sendt... Motsetnig til store kjedene som varen blir sendt samma dagen..

Dette viser vell bare at du ikke har peiling. Webmercs butikker kjører ordrer igjennom systemet sitt opp mot grossist sitt ordresystem som sender ut varen direkte til sluttkunde. Dette systemet er like raskt som Komplett/Norek sitt, da bla. mange butikker tar varene sine nettopp fra Komplett/Norek å sender de direkte ut til sluttkunde, alt det står på er smo oftest marginen butikkene tar i fortjeneste, og der er Amentio lavest.

Lenke til kommentar
Uansett hva folk sier, mener jeg iallefall at Amentio er en drittbutikk. Dette er grunnet en retursak som jeg kunne ha vært foruten :(

"Uansett hva folk sier, mener jeg iallefall at rema 1000 er en drittbutikk. Dette er grunnet en bolle som smakte surt som jeg kunne vært foruten :("

Ser du likheten

Lenke til kommentar

Spamming, trolling eller manglende fyll i topplokket? DU bestemmer. *Peke på alle som leser tråden*

red: Den var ikke egentlig rettet mot siste poster, men han snek seg inn, og man kan jo spørre om det samme der og. Selv om alternativ tre fremstår som overveiende sannsynlig.

Endret av NgZ
Lenke til kommentar

Det virker som folk flest har hatt en god handel med denne nettbutikken, men det betyr ikke at de ikke gjør feil som burde være ganske simple å unngå eller rette opp i.

Jeg for min del har også hatt en _veldig_ dårlig opplevelse med amentio. Jeg bestillte en 32" LCD TV, og endte opp med en ventetid på 41 dager fra jeg bestillte til den faktisk kom hjem på døra. For meg stod det på amentio sin hjemmeside at orderen var behandlet. Jeg tenkte at alt var bra, bare at det tok litt tid før de fikk sendt en TV fra Tr.heim til sør-norge. Etter 7 dager rigte jeg inn og spurte hva som tok så lang tid. De fant ut at min ordre mystisk hadde blitt slettet og at de skulle fikse det, og at de skulle sende meg en mail når han hadde ryddet opp i det som hadde skjedd. Jeg ventet i 2-3 dager, men fikk aldri noen mail, så ringte tilbake igjen og fikk vite at TVen var utsolgt fra grossisten.. Den var på lager da jeg bestilte, så han ga meg da heller et "supert" tilbud på en 37" LCD TV istedenfor. Jeg måtte betale et mellomlegg på 400kr, som gjorde at jeg fikk en ~500kr avslag. Jeg syntes det hørtes ut som en fair deal og gikk med på dette. Dagen etter gikk jeg inn på nettbutikken deres og tenkte jeg skulle lese litt tester etc. av den nye TVen. Fant da ut at de hadde satt ned TVen i pris, så jeg hadde nå betalt like mye som alle andre som ville ha TVen. Jeg ringer inn og konfronterer de med dette, og får da vite at den prisen de selger TVen til nå er tilnærmet innkjøpspris, så de kan ikke gi meg noe avslag. Jeg kan ikke si noe annet en greit og slenge på røret. Det tar 5 dager og jeg får en melding om at den er hos tollpost og trolig blir kjørt ut samme dag (tok 5 dager før jeg fikk den, men er tollpost sin feil ikke amentio). Det er greit nok at når de først fikk fikset opp i tingene så gikk det som en normal bestilling, men det at de brukte så vanvittig lang tid på å få fikset problemene, og at de rundlurte meg på den måten med pris syntes jeg er helt forkastelig. Jeg for min del kommer aldri igjen til å handle på amentio på grunn av dårlig service og det at jeg følte meg lurt og snytt.

Så, hva ville du ha følt om du hadde opplevd den samme situasjonen? Andre nettbutikker har sikkert også noen lignende saker, men jeg syntes det var ekstremt at det tok 41 dager fra jeg bestillte en TV til den kom på døren, og at jeg i tilleg ble lurt med et "supert" tilbud på grunn av den lange ventetiden som viste seg å bare være tull.

bawww, måtte bare få det ut!

Endret av z1Ob
Lenke til kommentar
Har bestilt en del fra Amentio (største er vel en UPC), har ikke hatt noen problemer. Har ikke hatt behov for å snakke med kundeservice så det vil jeg ikke utale meg om.

Det er jo der ofte problemet ligger, altså kundeservicen. Man kan være heldig, og man kan være uheldig med den man snakker med. Jeg var BARE uheldig :(

Lenke til kommentar

Ok, fikk litt lyst til å skryte av Amentio nå :p

Det virker for meg som at mangen har problemer med mange nettbutikker av og til..

Jeg har brukt amentio masse, har vært heldig hver gang. Sist gang bestilte jeg bla. en skjerm.

Det kom en multifunksjon skriver istede. Dette rettet de opp i med å levere en bedre skjerm :D (Etter litt extra tid da..)

Lenke til kommentar
Shit happens. Hvordan kom du fram til 41 dager? Jeg kom fram til rundt 20 dager ifølge det du skriver.

Ja, shit happens! Som sagt, ville du følt deg bra behandlet når du får et supert tilbud på en annen Tv som plaster på såret for ventingen, og de mest sansynligvis visste at denne skulle settes ned i pris? Gikk litt fort i svingene når jeg skrev, men dato messig så er det hvertfall 41 dager fra jeg la inn ordre til jeg faktisk fikk varen! Ikke storyen som teller, men poenget..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...