bvlgari Skrevet 20. oktober 2008 Del Skrevet 20. oktober 2008 Eg googler en del firma til vanlig for å se om det ligger noe omtale om selskapene ute på nettet. Det dreier seg om noen hundre selskap eg følger med på. Men når eg googler selskapsnavnene, er de første 3-4 sidene bare fulle av resultater fra 1881.no, summa.no, nettkatalogen.no, purehelp.no osv.. Disse gir meg ingen info eg ikke har fra før av, og derfor ønsker eg å blokke disse sidene permanent fra søkeresultatet. Men hvordan kan eg hindre disse sidene fra å komme frem i søkeresultatet? Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 20. oktober 2008 Del Skrevet 20. oktober 2008 Skriv -1881 for å hindre 1881 å komme frem i søk. Lenke til kommentar
bvlgari Skrevet 21. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2008 joa, men det blir litt omfattende å skrive -(alle de eg ikke vil ha) hver gang eg skal sjekke ett selskap. Leter etter en mer permanent blokking av disse Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 *hengepå* Skulle hatt noe som blokkerer permanent jeg og så jeg ikke bare får "fellessider" når jeg gjør et bestemt programvaresøk. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 (endret) Om du bruker Firefox med iMacros kan du lage en snarvei som åpner søkemotoren og blokkerer de strengene du på forhånd har valgt. Deretter skriver du inn ønsket søkeord. Ganske enkel makro :-) URL GOTO=http://www.google.no/ TAG POS=1 TYPE=INPUT:TEXT FORM=NAME:f ATTR=NAME:q CONTENT=-1881.no<SP>-purehelp.no<SP><SP> Forøvrig er iMacros et glimrende verktøy som kan automatisere innlogging. Bruker det til å forenkle innlogging på nettbank og til å automatisk logge inn på og hente ned data fra noen websider. Alt som er rutinepreget kan erstattes med et dobbelklikk. Endret 21. oktober 2008 av la7dfa.com Lenke til kommentar
bvlgari Skrevet 27. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2008 (endret) iMacro fungerte fint Takker og bukker. Eneste ulempen er at google ikke takler flere enn 32 ord i søkestrengen, så eg klarer ikke å blokke alle de eg ønsker, men på langt nær de fleste La inn denne: RL GOTO=http://www.google.no/ TAG POS=1 TYPE=INPUT:TEXT FORM=NAME:f ATTR=NAME:q CONTENT=-1881.no<SP>-purehelp.no<SP>-summa.no<SP>-katalog.nol.no<SP>-firmaveiviseren.no<SP>-freshnews.no<SP>-opplysningen1890.no<SP>-abc.no<SP>-bedriftsdatabasen.no<SP>-koders.no<SP>-nettkatalogen.no<SP>-onlineguiden.no<SP>-180.no<SP>-finnalle.no<SP>-fast2web.no<SP> Endret 27. oktober 2008 av bvlgari Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 Har Google alltid vært et sånt samlesidehelvete, eller har det bare blitt sånn i det siste? Kan ikke huske å ha ergret meg over det så mye tidligere. Ubrukelig når du søker på noe og motoren faktisk finner det du er ute etter, men plasserer det litt over halvveis nede på side 3. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 Det virker på meg som at det har blitt mye verre i det siste. Det er alltid noen smartinger som skal tjene gratis penger selv om det medfører jævla mye bryderi for resten av verden. Man kan vel bare krysse fingrene for at Google finner en løsning som gjør at man finner det man ønsker å finne og ikke fullt av 'spam'. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå