2107 Skrevet 20. oktober 2008 Del Skrevet 20. oktober 2008 Etter jeg har lastet ned det jeg skal laste ned så stopper uTorrent å seede, eller så blir seedingen veldig dårlig. Noen som vet hva jeg kan gjøre for å seede bedre? Lenke til kommentar
kanonkent Skrevet 20. oktober 2008 Del Skrevet 20. oktober 2008 Er du connectable ? Lenke til kommentar
2107 Skrevet 21. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2008 Er du connectable ? Nei, ikke når jeg seeder ihvertfall. Men hvorfor er det sånn da? Går jo veldig fort når jeg laster ned; ligger på 1mb Lenke til kommentar
kanonkent Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 Du ser om du er connectable helt nede, omtrent midt på skjermen. Der ligger det et ikon som indikerer om du er: Connectable - En grønn runding Ikke connectable - en gul trekant Om du ikke er connectable er det mest sannsynlig fordi ruteren din sperrer for innkommende connections, altså folk som vil koble til deg for å laste ned. Da må du åpne porter i ruteren Lenke til kommentar
2107 Skrevet 23. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2008 Du ser om du er connectable helt nede, omtrent midt på skjermen. Der ligger det et ikon som indikerer om du er: Connectable - En grønn runding Ikke connectable - en gul trekant Om du ikke er connectable er det mest sannsynlig fordi ruteren din sperrer for innkommende connections, altså folk som vil koble til deg for å laste ned. Da må du åpne porter i ruteren Har desverre en gul trekant. Men jeg har ikke tilgang til routeren da. Er det en annen måte å åpne porter på? Lenke til kommentar
Überadri Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 Nei, det er routeren som blokkerer portene. Men hva mener du med at du ikke har tilgang til den? Du trenger ikke ha fysisk tilgang, hvis det er det du mener. Sjekk hvordan du åpner porter her: Portforward.com Lenke til kommentar
kanonkent Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 Han må jo vite IP'en til ruteren, og evt. adminpassord. Men instruksjoner om det pleier å følge med i en manual til ruteren eller noe sånnt. Men om du har ruter fra BKK så må du kjøpe en egen sak for å kunne åpne porter, de er nemlig så teit at de ikke gir deg tilgang til å konfigurere ruteren din. Lenke til kommentar
Cotul Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 Det er en del (blant annet meg) som ikke har tilgang til ruteren fordi de leier og får internet inkludert i leien. Og mange er sikkert koblet til et eller annet form for skolenet ? Lenke til kommentar
Überadri Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 Det er sant, men hvis ingen har endret passordet på routern, finner du default passord til de fleste routere på den siden. Lenke til kommentar
2107 Skrevet 26. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2008 Har verken IP eller passord til routeren, så er vel bare stuck med crappy upload speed da:/ Lenke til kommentar
Überadri Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 Hvis du ikke skjønte det så kan du altså finne IP og default passord på Portforward.com, om du kan finne ut modellnavnet på routeren. Hvis du ikke kan det er du nok stuck med not connectable. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå