Andyoid Skrevet 30. mars 2003 Del Skrevet 30. mars 2003 Har akkurat satt i gang med litt redigering og prøver å gjøre meg kjent med dette. Har støtt på to problemer: 1. Når jeg prøver å kjøre ferdig redigert film tilbake til kamera fra studio 8 i auto mode, så får jeg bare det første bildet før LCD skjermen på kamera blir blå og den fortsetter tilsynelatende å ta opp, men uten at noe video kommer inn på kassetten. Hvis jeg prøver å overføre med manuell betjening av kamera, så kan jeg se hele filmen i LCD displayet hvis jeg vil, men med en gang jeg trykker på record, så blir skjermen blå og den tar bare opp det første bildet. Er det noe jeg gjør galt? LCD skjermen viser "DV IN", så kamera har helt fint kontakt med maskinen. Å overføre fra kamera til PC er heller ikke noe problem. FW kortet jeg bruker et et SB Audigy kort hvis det har noe å si. Men så lenge jeg kan se hele filmen på kamera intill jeg trykker record på kamera, så skulle det vel virke..?? 2. Noen som har en oversikt over hvilke oppløsninger som fungerer å eksportere i i divx? Bilde bredde på 256 går fint, 512 går fint, men f.eks. 300 går ikke. Og hvis jeg prøver noen andre litt tilfeldige tall, så nekter den å konvertere. Håper noen kan hjelpe en nybegynner. Lenke til kommentar
Andyoid Skrevet 1. april 2003 Forfatter Del Skrevet 1. april 2003 Har hatt mulighet nå til å leke meg med Adobe Premiere som hadde samme problem i begynnelsen. Men jeg har nå funnet ut at hvis jeg kjører 32khz lyd i stedet for 48khz, så fungerer alt helt som det skal! Det er altså problemet.. Skal det ikke være mulig å kjøre 48khz lyd i Sony DCR-PC8 kamera? Noen andre som har vært borti dette eller som kan ha noen tips? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå