Liddell Skrevet 20. oktober 2008 Del Skrevet 20. oktober 2008 (endret) Skal handle salong, noen som har noen tips? Må ha kikkert også. Skal brukes til blinkskyting for det meste, men kommer det ei skjære lever den ikke lenge Kanskje ha den med på rypejakt hvis den er brukbar til det. EDIT: Helst ganske billig, fattig student + dyr hobby = sparing Endret 20. oktober 2008 av Kjetil Lenke til kommentar
varmit Skrevet 20. oktober 2008 Del Skrevet 20. oktober 2008 Vel, vil anbefale deg en CZ. Skal du ha kikkertsikte ville jeg valgt en American eller Varmint. Dette er svært presise og hendige rifler, tror Standard-versjonen er norges mest solgte. Gjør ikke noe feil i å velge en slik Lenke til kommentar
Marrochi Skrevet 20. oktober 2008 Del Skrevet 20. oktober 2008 Vill absolutt anbefale CZ/Brno. Du må nokk punge ut 4000, men da har du eit kvalitets våpen! Lenke til kommentar
Tjasdiv Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 (endret) Har selv ingen erfaring fra jakt med salongrifle, men har planer om å finne meg en enkel, brukbar og ikke altfor dyr selv. En av salongriflene jeg har sett på er Marlin Model 60. Våpenet er noe ala verdens mest solgte salongrifle og her i Norge får du kjøpt et nytt for under 2000,- (kikkertsikte selvsagt ikke medregnet). Våpenet er halvautomatisk, har en kapasitet på 15 skudd (14 i magasinet og ett i kammeret) og veier rundt 2,5 kilo. Kan som sagt ikke anbefale denne eller noen andre, men kan kanskje være interessant å ta en titt på? Legger ved noen linker så du kan se litt på det selv: http://findarticles.com/p/articles/mi_m0BQ...52/ai_n16808605 (Artikkel fra Guns Magazine) (Våpenet i bruk)http://www.youtube.com/watch?v=_DXzXuZjCDk (Liten presentasjon om våpenet) Lykke til med valget av salongrifle. Endret 21. oktober 2008 av Tjasdiv Lenke til kommentar
Cardinal Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 Skal man ha halvauto, vil jeg anbefale Ruger 10/22. Enkel og grei, og enormt utvalg av ekstrautstyr hvis man senere vil gjøre noe med den. Men halvauto krever mer vedlikehold, og man må pusse den. Så på mange måter, er ei boltrifle det greieste. Lenke til kommentar
Liddell Skrevet 22. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2008 Jeg vil ha boltrifle, det som er ekte rifle Bøylerifle kunne vært artig, men skal du ha noe brukbart blir det dyrt. Lenke til kommentar
Cardinal Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 I bolt er CZ grei. Ikke for dyr heller. Lenke til kommentar
varmit Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 Til jakt og seriøs trening er jeg ikke i tvil om at jeg ville valgt boltrifle. Du finner boltrifler i forskjellige klasser, fra billige kinesiske til under tusenlappen og oppover mot kimber/Anschutz. CZ 452 Varmint eller American, begge er svært presise og gode rifler. Jeg anbefaler deg å prøve begge og velge den du liker best. Lenke til kommentar
Liddell Skrevet 27. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2008 Skal en tur til Arendal Jakt og Friluft en dag, håper de har begge der Lenke til kommentar
Perazzi Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Har selv en CZ 452 Varmint og er svært fornøyd med den. Brukes for det meste til trening. Lenke til kommentar
fevang96 Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 (endret) kan dere noen av reglene/lovene om salongrifle til jakt? og er Remington 597 noe særlig. Endret 1. november 2008 av fevang96 Lenke til kommentar
Marrochi Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 kan dere noen av reglene/lovene om salongrifle til jakt? og er Remington 597 noe særlig. Du kan skyte opp til harens størrelse, men ikkje hare med salong. Lenke til kommentar
Arne Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Trodde dette med "opp til en hares størrelse, men ikke hare" var såpass godt innprentet hos folket at alle som har tatt jegerprøven visste det jeg...? Har trådstarter vurdert den CZen med .17hmr? Lenke til kommentar
Fotgrafen Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 Går og bruke det opp til hares størrelse men ikke hare. Bruker selv salong til rype jakt om vinteren. Lenke til kommentar
Toppjakt Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 Jeg vil si det er mye bedre og bruke salongrifle på toppjakt,nå som tiuren sitter i toppen av trærne. Du kan da ta deg en tur innom www.wingevapen.no å se der. Selv skal jeg kjøpe meg, http://www.wingevapen.no/index.php?id=3351 Det er en billig salong(2000 kr),men som er stein bra Løp og kjøp Lenke til kommentar
Arne Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 Hva gjør den salongen til steinbra, Toppjakt? Det var ikke ment som et kritisk spørsmål, men som et undersøkende... Lenke til kommentar
Toppjakt Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 Hva gjør den salongen til steinbra, Toppjakt? Det var ikke ment som et kritisk spørsmål, men som et undersøkende... Jeg leste den hadde vært gjennom en hel del tester,så den treffer de den treffer på. I hvertfall det jeg leste,husker ikke hvor jeg leste dette Lenke til kommentar
junkhouse Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 Hva gjør den salongen til steinbra, Toppjakt? Det var ikke ment som et kritisk spørsmål, men som et undersøkende... Jeg leste den hadde vært gjennom en hel del tester,så den treffer de den treffer på. I hvertfall det jeg leste,husker ikke hvor jeg leste dette Ikke lov med salong til toppjakt på tiur... er heller ikke spesiellt bra egnet til det.. Børsa har jeg heller ikke så mye tro på uten at jeg har prøvd den. Lenke til kommentar
Toppjakt Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 Hva gjør den salongen til steinbra, Toppjakt? Det var ikke ment som et kritisk spørsmål, men som et undersøkende... Jeg leste den hadde vært gjennom en hel del tester,så den treffer de den treffer på. I hvertfall det jeg leste,husker ikke hvor jeg leste dette Ikke lov med salong til toppjakt på tiur... er heller ikke spesiellt bra egnet til det.. Børsa har jeg heller ikke så mye tro på uten at jeg har prøvd den. Tiur er lov å skyte med salong. Størelsen opp mot en hare,men ikke hare selv. Størrelsen på tiuren kan diskuteres. Lenke til kommentar
junkhouse Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 Hva gjør den salongen til steinbra, Toppjakt? Det var ikke ment som et kritisk spørsmål, men som et undersøkende... Jeg leste den hadde vært gjennom en hel del tester,så den treffer de den treffer på. I hvertfall det jeg leste,husker ikke hvor jeg leste dette Ikke lov med salong til toppjakt på tiur... er heller ikke spesiellt bra egnet til det.. Børsa har jeg heller ikke så mye tro på uten at jeg har prøvd den. Tiur er lov å skyte med salong. Størelsen opp mot en hare,men ikke hare selv. Størrelsen på tiuren kan diskuteres. NEI, tiur er IKKE lov å skyte med salong. Tiur er større enn hare, og som jeg sa...salong er ikke spesiellt godt egnet heller... Men hvis du er villig til å ta den diskusjonen med onkel blå, værsågod og lykke til... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå