tacomodo Skrevet 20. oktober 2008 Del Skrevet 20. oktober 2008 Jeg lurer på.. på et litt generelt grunnlag - Hvis jeg spiller WoW, tar opp film med fraps, har torrent på i bakgrunnen, firefox oppe, og kanskje også kjører MP3 - Vil jeg da ha bedre ytelse med en quadcore eller dual core? Om et spill er lagd for dual core, vil Windows være lur nok til å bruke andre kjerner på andre oppgaver enn det f.eks spillet bruker? Lenke til kommentar
007CD Skrevet 20. oktober 2008 Del Skrevet 20. oktober 2008 Vell du kan prioritere og overstyre Windows hvis ønskelig ved å forandre affiniteten i oppgavebehandling. Personlig har jeg mest tro på Quad core'n i dette tilfellet, ikke at MP3 drar såpass mye og FireFox er vell mest interesert i RAM enn CPU kraft. Lenke til kommentar
Nator Skrevet 20. oktober 2008 Del Skrevet 20. oktober 2008 Bare slenger på at FF bruker en god del CPU hvis flash er involvert. Lenke til kommentar
Duckhunter Skrevet 20. oktober 2008 Del Skrevet 20. oktober 2008 FireFox kan jeg skrive under på bruker mye CPUkraft til tider... faktisk sett den oppe i 40-50%. Lenke til kommentar
tacomodo Skrevet 21. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2008 Spørs om ikke jeg skal titte på quad core neste gang i så fall da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå