olechr1 Skrevet 30. mars 2003 Del Skrevet 30. mars 2003 jeg har null datapeiling, har en gammel pentium II 233mHz som jeg tenkte oppgradere. Jeg trenger vel isåfall nytt hovedkort,prosessor og RAM Har sett litt på komplett.no og kommet fram til følgende: Hovedkort: Abit NF7-M Hovedkort for Socket A nForce2-IGP/MCP, ATX,VGA, USB2.0, LAN 1.182,- CPU: AMD Athlon XP2400+ 2.0 GHz 266 MHz bus 1.178,- Vifte: GlacialTech CPU-Vifte Socket A/370/FCPGA 227,- RAM: DDR-DIMM PC2100 ECC/REG 512MB DDR CL2.5 860,- Totalt: 3.447,- Ser dette greit ut, har som sagt null peiling, og jeg vil helst ikke få det noe dyrere. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 30. mars 2003 Del Skrevet 30. mars 2003 Du kan komme til å få litt problemer med for lite strøm da det er litt slappt power i den gamle kassa di.Mulig du får for dårlig plass også, avhengig av hvor poweret sitter.Ville gått for ny kasse. Ca.700kr. Chieftech eller Suntech er bra. Kjappere minne er også tingen. PC2700 eller PC3200 minst cl2, koster ikke mer en den du har valgt. Har ingen erfaring med det hovedkortet men du kan lese tester på Toms hardware.Har selv Asus A7N8X Deluxe og er meget godt fornøyd med det. Det finnes og i en billigere utgave. Mulig du vil ha med onboard vga, da kan jeg ikke anbefale noe. Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 30. mars 2003 Del Skrevet 30. mars 2003 nForce2 har dobble minne kanaler, så kjøp heller 2* 256mb f.eks Twinmos (756,-kr), du trenger heller ikke REG/ECC Ram. Lenke til kommentar
Kamerat Skrevet 30. mars 2003 Del Skrevet 30. mars 2003 Hvis du har planer om å bruke den integrerte grafikken til spill burde du absolutt gå for 2x 256MB PC3200, slik at du får mye minnebåndbredde til grafikken. En enda bedre løsning hadde vært å kjøpt et billigere hovedkort uten grafikk og litt svakere prosessor og brukt pengene på et "skikklig" skjermkort, som Radeon 9100. Lenke til kommentar
martin_meling Skrevet 30. mars 2003 Del Skrevet 30. mars 2003 minst cl2 Egentlig ikke vits i å bruke penger på cl2, de fleste cl 2,5 brikker kan kjøres på cl 2 uten problemer. Styr unna noname brikker. TwinMos gir gode brikker i forhold til pris. Men, jeg tror nok også at det gamle kabinettet ditt må byttes ut. Om du skal ha dette så billig som mulig, kjøp f.eks Q-tec el. til 400-500kr. Feks: http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...13&GrpID=6&s=pl Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå