Dynasti Skrevet 20. oktober 2008 Del Skrevet 20. oktober 2008 (endret) Hei. Har nettop kjøpt en skole PC (ja, jeg er eieren nå). Men dem har glemt å resette administrator passordet så jeg bruker en limited user account som jeg ikke får installert noen programmer i det hele tatt f.eks MSN eller winamp. Har prøvd å boote opp Ophcrack og PClogin now får å resette passordet men Ophcrack finner ikke passordet, ikke PClogin heller. Har ikke lyst og formatere Harddisken og reinstallere xp pga. det er noen brukbare programmer som denne Laptoppen har. Er det noen andre måter og komme meg inn til administrator brukeren? Er ganske erfaren med PC men likevell sliter jeg. Jeg får ikke kommet meg inn til CMD(Command.exe) uten å lage command.bat, får ikke endret på noe i registeret (regedit). Som sakt så har jeg en veldig veldig veldig limited user så jeg får ikke resettet admin passordet via CMD (net user administrator *). Har prøvd og kontakte skolen får å få passordet men dem sier dem ikke kan gjøre noe med det så dem ba meg om å formatere HD'n og reinstallere xp. Er det noe meg jeg kan prøve får og resette admin passordet? Har søkt gjennom nettet i flere flere timer men ingenting ser ut til og funke. Endret 21. oktober 2008 av Kristoffer21 Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 20. oktober 2008 Del Skrevet 20. oktober 2008 Det er jo laget så det ikke skal kunne resettes av hvilken som helst fjortis med google-skills, da. Lenke til kommentar
Dynasti Skrevet 20. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2008 Det er jo laget så det ikke skal kunne resettes av hvilken som helst fjortis med google-skills, da. Derfor spør jeg etter hjelp her? Lenke til kommentar
Leakim Skrevet 20. oktober 2008 Del Skrevet 20. oktober 2008 Ophcrack finner ikke PW altså? Hvis den i det hele tatt finner hashene, kan du jo eventuelt laste ned noen flere (og mer dekkende) rainbowtables og prøve igjen.. Lenke til kommentar
Dynasti Skrevet 20. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2008 Ophcrack finner ikke PW altså? Hvis den i det hele tatt finner hashene, kan du jo eventuelt laste ned noen flere (og mer dekkende) rainbowtables og prøve igjen.. Ok, skal prøve Lenke til kommentar
Dynasti Skrevet 21. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2008 Prøvde en liten rainbow table men vakke nokk så jeg ga opp å formate harddisken. Takk allikevel Leakim Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Det jeg lurer på er hvorfor ikke trådstarter tok kontakt med skolen slik at de kunne låse opp maskinen. Jeg får tilbake maskiner fra tullete elever som stikker av med maskinene før jeg får meldt dem ut av domenet hele tiden. Hvorfor elever ønsker å gjøre dette så vanskelig forstår jeg bare ikke. Lenke til kommentar
Leakim Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 (endret) Prøvde en liten rainbow table men vakke nokk så jeg ga opp å formate harddisken. Takk allikevel Leakim Hehe. Ophcrack tar alt som er av passord hos meg (Innkludert skolepc-passordet som er med tall, store bokstaver og små bokstaver.. Uansett, fint at det ordnet seg EDIT: Fjernet litt. Endret 21. oktober 2008 av ~Leakim~ Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Den uregistrerte versjonen tar ikke passord som inneholder spesialtegn og/eller er over 14(?) tegn. Lenke til kommentar
otis Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Om dette er Windows XP dette er snakk om, så fungerer jo UBCD. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Og ca 1000 andre verktøy. Lokale kontoer i Windows er en vits, så lenge man ikke får tingang til domenet så er man forsåvidt like langt. Lenke til kommentar
Leakim Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 (endret) Sant sant ^^ EDIT: Dette innlegget ble endret da jeg trodde det var et svar til meg. Sorry, leste ikke godt nok x) Endret 21. oktober 2008 av ~Leakim~ Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 (endret) Sant sant ^^ Hva om man ikke får lov til å boote fra CD? Red.: Dårlig gjort å redigere poster mens folk poster svar til deg. Endret 21. oktober 2008 av NikkaYoichi Lenke til kommentar
Dynasti Skrevet 22. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2008 Det jeg lurer på er hvorfor ikke trådstarter tok kontakt med skolen slik at de kunne låse opp maskinen. Jeg får tilbake maskiner fra tullete elever som stikker av med maskinene før jeg får meldt dem ut av domenet hele tiden. Hvorfor elever ønsker å gjøre dette så vanskelig forstår jeg bare ikke. Tok kontakt med Skole IT-administrasjonen men dem ba meg reinstallere XP. Står ganske tydelig der. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 Beklager, så ikke det. Fatter bare ikke hvorfor de sa at du skulle reinstallere XP, da det eneste de hadde trengt å gjøre er å melde maskinen ut av domenet. Merkelig IT-folk på skolen din må jeg si. Lenke til kommentar
wil Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 Hei. Det er noe som sier meg at noe er rart her. De hadde glemt og resette passordet. De ga de beskjed om og reinstallere Windows. Det er noe som sier meg at dette er for godt til å værra sant. For slike ting gjør ikke administratorer til vanlig. Så jeg er ikke helt sikker på jeg kjøper den med at det er noe galt med Administrator. Jeg tror det mer er noe rart som trådstarter skriver, for på den videregående skolen som jeg gikk på iallefall, så ba man ikke elevene om å formatere maskinene selv. Også en ting til: Du sa at du hadde tatt kontakt med Administrator. Javel. Så han kunne ikke administratorpassordet han heller? For jeg regner med at de fleste Administratorer vet hvordan man resetter passord i Windows XP Og hva skulle du gjøre når du hadde reinstallert da med på Programvare og greier? Nei her er det noe som ikke stemmer. Dette er nesten en slik tråd som kommer opp når elever begynner på skolen og får ulevert datamaskiner. De skal ha bort passordet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå