Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Installasjonsproblemer og Bluescreens

Anbefalte innlegg

Hei.

For noen dager siden begynnte jeg å få problemer med at noen spill fikk diverse errors crashet til Bluescreen. Andre ganger crashet spillene bare og jeg fikk ulike errors når jeg prøvde å starte de på nytt, noen som førte til at de måtte repareres/reinstalleres. Når jeg da skulle reinstallere fikk jeg errors under intallen og/eller den hengte seg og av og til crashet til Bluescreen.

Uvitende om hva det var formaterte jeg PC'en og la inn alt av drivere osv på nytt.

Når jeg da igjen prøvde å installere fikk jeg det samme som før, henging, crash og bluescreens. Jeg tenkte derfor det hadde noe med harddisken å gjøre så jeg forsøkte å installere på den andre disken min, men her fikk jeg også errors. Etter et par forsøk fikk jeg derimot installert spillene.

Temperaturene ser ut til å være greie.

Jeg har en PC som er ca et halvt år gammel, med det meste som var helt nytt på den tiden, og kjører Windows Vista Ultimate.

Noen som vet hva det kan være?

Tenkte selv på harddisk problem, men siden begge harddiskene ga errors ble jeg mer usikker. Tenkte det eventuelt kunne være hoverkortet?

Specs:

Operating System: Windows Vista™ Ultimate (6.0, Build 6001) Service Pack 1 (6001.vistasp1_gdr.080917-1612)

Language: Norwegian (Bokmål) (Regional Setting: Norwegian (Bokmål))

System Manufacturer: OEM

System Model: OEM

BIOS: Phoenix - AwardBIOS v6.00PG

Processor: Intel® Core2 Quad CPU Q9300 @ 2.50GHz (4 CPUs), ~2.5GHz

Memory: 4094MB RAM

Page File: 1522MB used, 6888MB available

Windows Dir: C:\Windows

DirectX Version: DirectX 10

DX Setup Parameters: Not found

DxDiag Version: 6.00.6001.18000 32bit Unicode

Card name: NVIDIA GeForce 9800 GX2

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...