Gå til innhold

Mobilkjøp og eventuelt abonnement

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg tenkte jeg skulle kjøpe meg ny mobil, men siden jeg har satt meg minimalt inn i dette, tenkte jeg å spørre dere. Hvis jeg kjøper fra en webshop, f.eks komplett som virker og ha greie priser (si ifra hvis det er billigere på elkjøp :) ), lurte jeg på hvordan det er med abonnement. I første rekke tenkte jeg på kontantkort, siden jeg ikke ringer så forferdelig mye. Men jeg vil ha en telefon som ser litt tøff ut..uansett, hvor mye vil det koste å få denne telefonen jeg kjøper over til et ringkontant abonnement, eller annet abonnement for den saks skyld..

? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg bestilte min Siemens S55 på mpx.no (lekker liten sak, btw :D). Jeg TROR mpx er billigere på mobiler enn komplett.. tror de er blant de billigste i hele tatt! Mobilene er ihvertfall åpne, slik at du kan sette inn gammelt simkort, om du vil det :)!

Hvor mye det koster for et nytt ringkontant-simkort vet jeg ikke, det tror jeg du må spørre om på en telebutikk elns :shrug:

Lenke til kommentar

Ok. Så hvis jeg setter inn det gamle simkortet mitt vil alt funke. Det hadde jeg telenor ringkontant med. Men har ikke mitt sim kort begrensninger iforhold til det i den nye mobilen, telefonbok og sånt, eller er jeg helt på jorde nå ?

Lenke til kommentar

Tviler litt på det ja, aldri hørt om noe sånt jeg ihvertfall :)

Eneste som kan gå galt, er om simkortet er på annen Volt enn det telefonen støtter.. men det skal funke, om ikke simkortet er ELDGAMMELT ;)

PS. Mitt simkort var litt over 2år gammelt, og funka fint :D

Lenke til kommentar

Hmm, dette virker jo nesten for godt til å være sant. Jeg kjøper ny mobil, setter inn mitt gamle sim kort fra en c35, da vil jeg få ringkontant abonnementet mitt, og samtidig mister jeg ingen funksjoner som jeg ville hatt med det nye sim kortet ?

Lenke til kommentar

Du akn jo bare ringe Telenor å spørre om å få nytt SIM-kort, det er gratis! :) Og det nye SIM-kortet vil da støtte mobilhandel og alt mulig, be dem konvertere deg fra RingKontant til OYO kontant, akkurat det samme bare billigere.........

--------------------------------

Petter'n :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...