Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Telenor - et hjertesukk


Anbefalte innlegg

Må bare få dette ut av systemet..

 

Har i mange år gjort det jeg kan for å unngå å bruke Telenor, da jeg tidligere ikke har vært fornøyd med deres løsninger og priser og service. Etter at jeg flyttet til Bjoa tok bestilte jeg ADSL fra Telenor i mangel på andre leverandører. Nå ser jeg igjen hvorfor jeg har førsøkt å holde meg unna dette selskapet.

 

Først:

En kamerat av meg skulle oppgradere ADSL linjen sin til den høyeste hastigheten en kan få hos Telenor. Bestillingen ble gjort gjennom telenor.no. Alt gikk greit med bestillingen og han fikk bekreftelsesmail om at bestillingen var i orden, og også en dato for når oppgraderingen ville tre i kraft. - Alt var bare fryd og gammen.

 

Så kom datoen da han skulle få en boost på linjen sin. Da kom han seg ikke på nett. Han ringte kundeservice og lurte på hva som skjedde. De kunne ikke gi noen god forklaring, men la inn en feilmelding på dette, og det skulle være fikset i løpet av en dag eller to. Det ble sjekket status på denne feilmeldingen på nett (fra min maskin som hadde nettforbindelse) med jevne mellomrom for å se hvordan det gikk med saken. For å sjekke feilmeldinger, kan en søke på meldinger registrert på sitt eget brukernavn. Etter noen dager var det fremdeles ikke skjedd noe, og jeg gikk inn for å sjekke hva status var på feilmeldingen. Da fikk jeg beskjed om at brukernavnet jeg søkte på ikke eksisterte. Kameraten min ringte kundeservice igjen, og ganske riktig - brukeren var slettet. Det gikk nok en gang flere dager, men etter en stund fikk han jo da linjen sin opp og gå, med den nye hastigheten sin. Han fikk 2 måneder gratis internett som kompensasjon. Det er vel og bra, men det burde ikke være nødvendig å rote det til så voldsomt.

 

Neste opplevelse jeg hadde var da jeg flyttet fra det huset jeg har bodd i det siste året og inn i et hus lengre ned i bygden. Samme telefonsentral brukes i begge disse husene, så jeg tenkte at dette skulle være en grei jobb. Han som vi kjøpte huset av hadde ADSL fra Telenor, så jeg hadde tro på at dette skulle gå bra - uten særlig nedetid. Jeg sendte inn flyttemelding på web der jeg oppgav navn og telefonnummer på tidligere eier og adresse. Jeg hadde ikke gårds og bruksnummer for hånden så dette ble ikke sendt inn, men jeg regnet med at de ville finne kontaktpunktet i og med at de allerede leverte ADSL til huset, og at de hadde fått tlf nummer, navn og adresse. Men nei.. Jeg fikk etter tre dager en epost der det stod at de ikke kunne finne kontaktpunktet og om jeg kunne sende gårds og bruksnummer. Jeg synes det var litt merkelig at de ikke klarte å finne dette basert på navn og telefonnummer. Men jeg fikk sendt over gårds og bruksnummer. Da vi overtok huset koblet jeg til mitt bredbåndsmodem for å se om jeg hadde linje. Joda - her hadde alt gått som smurt tenkte jeg da jeg så at jeg jo var på nett. Så gikk det to dager, og da ringte tidligere huseier og sa at nå haded han sagt opp sitt abonnement så da ville sikkert vår nett-tilgang gå ned inntil vår flytting av abonnementet var i orden. En halvtime senere var nett-tilgangen min vekk. Jeg ringte rett til kundeservice for å høre om de kunne få linjen min opp og gå snart. Jeg regnet med at det ville gå raskt siden det tross alt hadde vært signal her for en halvtime siden. Men nei. To uker måtte jeg vente. Forklaringen jeg fikk var at de måtte ha ut en montør til sentralen for å få meg koblet opp igjen. Det kan ikke jeg fatte og begripe at det skal være nødvendig og jeg spurte om Telenor jhadde så elendige systemer at de ikke kan koble opp en linje direkte fra sentralt hold. Nå skal det også sies at DSL lampen min på bredbåndsmodemet mitt lyste grønt, noe som skulle tilsi at det var kontakt med Telenor sine servere. Svaret jeg fikk var at et system der de kunne koble opp linjen fra sentralt hold ville være så dyrt at det ville føre til enorme merkostnader og mitt abonnement ville blitt MYE dyrere. Pisspreik. Hvos mye koster det ikke å leie inn en mann fra Relacom for å reise ut i sentralen og koble opp i forhold til å kunne sitte sentralt og bare godkjenne mitt brukernavn og passord for linjen som allerede var der? Dette spurte jeg montøren om også - og han sa at det ikke var nødvendig med montør ut i sentralen for denne jobben.

 

Vel uansett - jeg fikk oppkoblingsdato en mandag. Fredagen før denne mandagen sjekket jeg om jeg fikk koblet til modemet mitt. Det koblet til uten problemer og jeg var på nett. 30 sekunder ringte montøren fra Relacom meg og sa at han skulle komme og koble oss på nett førstkommende mandag mellom 8 og 10. Da jeg sa at jeg akkurat hadde testet linjen og funnet ut at den var oppe kunne han bekrefte at han ikke hadde vært i sentralen, så dette måtte være gjort fra sentralt hold.... Det stemte jo overhodet ikke utifra det kundeservice hadde fortalt meg. Vel - jeg var nå hvertfall på nett så jeg gadd ikke ringe og krangle med Telenor igjen.

 

Så, 3 dager etter at jeg hadde fått oppkoblingen min forsøkte jeg å bestille oppgradering av min linje. Skulle gå inn og bestille over nett, men fikk der beskjed om at jeg ikke kunne ha høyere hastighet da jeg bodde for langt fra sentralen. Rart tenkte jeg, da jeg bor mye nærmere sentralen enn det kameraten min som fikk oppgradert linjen sin for et halvt år siden gjør. Jeg regnet med at det var treghet i Telenor sine systemer som gjorde at de ikke hadde fått oppdatert at jeg hadde flyttet. (Dette i seg selv er for dårlig) Jeg ringte kundeservice og gav beskjed om at jeg ville oppgradere linjen. Der sa de også at jeg ikke kunne få høyere hastighet. Tullprat sa jeg da, og forklarte at boliger rundt meg hadde høyere hastighet. Personen hos kundeservice fikk mitt gårds og bruksnummer og fant ut at det stemte at jeg kunne bestille høyere hastighet, og at dette ville være på plass om 1-2 uker. (Dette er nå 4 uker siden)

 

For snart en uke siden var ikke noe skjedd i forhold til hastigheten, så jeg sendte en epost til kundeservice der jeg spurte hva som var status på oppgraderingen min. jeg fikk en autogenerert epost med "Takk for din henvendelse" og at "Vi vil svare deg innen 3 dager". Og siden har jeg ikke hørt noe - før jeg ringte kundeservice i morges.

 

Jeg forklarte problemet og fikk som svar at "Her ser det ut som at det er noen som ikke helt har fått med seg hva du har ment" jeg svarte da som sant er at det virker som ingen hos kundeservice får med seg hva en sier og mener, for det har vært trøbbel med alt jeg har hatt kontakt med dem om. Jeg sa også at jeg hadde et ferdigutfylt skjema med bestilling av adsl fra en annen leverandør som ble sendt hvis de ikke fikk fikset problemet snarest. Damen i telefonen bare lo og sa at hun nå hadde lagt inn hastighetsendringen min og at den skulle være på plass om et par dager. - Vi kan jo håpe.....

 

Denne gangen bør det gå greit hvis ikke så ryker Telenor ut av huset igjen, og da kommer jeg ALDRI ALDRI ALDRI til å benytte meg av noe abonnement fra dem igjen. Det er for dårlig at de skal rote det til så voldsomt hver gang det er snakk om endringer. Og i tillegg så må du forklare saken opptil flere ganger hver gang du ringer kundeservice. Det ser ikke ut som de fører noen logg i det hele tatt over hva de snakker med kundene om. Det er ikke rart at folk skyr Telenor som pesten når de holder på p å denne måten.

 

Så til slutt: SKJERP DERE Telenor!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har selv hatt mye problemer med Telenor. Internettet var nede en dag, så jeg ringte til Telenor og fikk en repratør hjem til meg. Han så på systemet i 5 min, før han sa at det var den trådløse ruteren som var problemet. Det viste seg jo helt feil da jeg fikk låne en router av naboen, som jeg viste virket. Jeg satt uten internett i over 1,5 månder...

Lenke til kommentar

Her var det jo forsåvidt ikke montøren (som kom fra Relacom) sin feil, men kundeservice hos telenor. Det virker som de er betalt bare for å svare på telefoner, og få lagt på så fort som mulig (da er saken løst) sånn at de kan ta seg av neste telefon. Om svaret de gir har hold i sannheten er vel egentlig ikke så viktig, og heller ikke om de har fått rettet feilen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...