Gå til innhold

Metallica, Forum Copenhagen - 20/22/23 juli 09 + ekstrakonsert 27 juli + ekstra ekstra 28 juli


Fin Skjorte

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Jau, det spørs vel om 5 konserter var litt i det meste laget :p

Egentlig litt rart at de ikke er utsolgt enda.

Valle med 40k ble utsolgt på kort tid, og her er de i en enda større by, i et land med flere mennesker og kortere avstander og har 50-51 tusen billetter å selge.

I tillegg over flere dager, slik at man kan gå på dagen som passer best.

 

Eller kanskje bare metallica er spesielt store her til lands i forhold til folkemengde?

 

Men blir nok utsolgt til slutt, og svarebørsen i køben er nok ruinert!

Lenke til kommentar

Jeg har ikke noen statistikk på det, men Metallica har vel også vært veldig mye i Danmark i forhold til for eksempel Norge, med tanke på at Lars er derfra? Kanskje de over tid ikke er blitt like sultne som vi er? Men kan selvfølgelig ha noe å gjøre med at Metallica evt. også er større her. I dunno.

Lenke til kommentar

Prøvde å finne salgstallene for metallica i forhold til land, men det var ikke så enkelt.

Uansett så ser jeg på wiki at Black Album solgte 14 millioner i USA, mens Binge & Purge faktisk solgte 15 millioner over pytten, og at liveboksen med tre cd'er og tre vhs'er/dvd'er faktisk selger mer enn o-store album overrasker meg ihvertfall! :)

Lenke til kommentar

La oss sende dem en mail sånn at vi får sjekket opp dette, vi bare sier at vi har en diskusjon hvor de er mest populære, Norge eller Danmark, Oslo eller Kjøben, så hvis de hadde giddi å lagt ut 3 konserter til i Spektrum sånn at vi fikk sjekke hvem som ble utsolgt først så hadde det vært jævla fint :)

 

Jeg hadde kjøpt tre billetter til med en gang, ikke tenkt på det en gang...

Lenke til kommentar
Prøvde å finne salgstallene for metallica i forhold til land, men det var ikke så enkelt.

Uansett så ser jeg på wiki at Black Album solgte 14 millioner i USA,

 

De tallene stemmer ikke i det hele tatt, 14 millioner var vel det som ble solgt av plata i løpet av det første året der borte. Det er en DVD serie som heter Classic Albums (nr. 335 i DVD profileren min), som har gjort en "dokumentar" om innspillingen x-antall år etter hvor de sitter å prater om skiva.

 

Er rimelig sikker på at de sier der at de har solgt ca. 1 million eksemplarer i året helt siden den ble gitt ut i '91. Hvis man da tar med sikkert 5 millioner som ble solgt på denne siden av dammen når den ble gitt ut, sikkert mer. Så vil jeg tro at reele salgstall for den skiva ligger på et sted mellom 35-40 millioner eksemplarer siden '91.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...