Coffey Skrevet 20. oktober 2008 Del Skrevet 20. oktober 2008 Topic sier sitt. Mener da konsert, ikke som en del av en festival. Lenke til kommentar
zeltex Skrevet 20. oktober 2008 Del Skrevet 20. oktober 2008 Tror dette kommer mer an på hvor konserten holdes enn bandet selv. Da jeg så Korn i spektrum for et par år siden var det flusst av 14-15 åringer rundt meg og på Dimmu @ Sentrum Scenevar de stuet opp på galleriet. Mens på Rockefeller har jeg bare sett 18 års grenser og detteer sikkert grunnet salg av alkohol. Men burde vel være mulig å ta kontakt med de og høre om du kan få komme inn hvis du har med en som kan passe på at du ikke blir servert alkohol? Regner med at det er neste fredag du sikter til Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 20. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2008 Neste fredag som et eksempel ja Kan hende jeg har glippet noe, men alle konsertene de har hatt i Norge ihvertfall de 5 siste årene har konstant vært 18 årsgrense. Jeg skjønner godt hvorfor de har det, både pga alkohol og seriøsitet, men likevel. Vi er en del seriøse under 18 som drømmer om å se de på en konsert. Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 20. oktober 2008 Del Skrevet 20. oktober 2008 Neste fredag som et eksempel ja Kan hende jeg har glippet noe, men alle konsertene de har hatt i Norge ihvertfall de 5 siste årene har konstant vært 18 årsgrense. Jeg skjønner godt hvorfor de har det, både pga alkohol og seriøsitet, men likevel. Vi er en del seriøse under 18 som drømmer om å se de på en konsert. Det er nok ikke seriøsitet det går.... øl øl øl øl øl og atter øl. Eneste jeg kan anbefale deg er å reise på en festival de skal spille på. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 20. oktober 2008 Del Skrevet 20. oktober 2008 Kunne dei ikkje hatt vakt på ølsalget? Meiner eg var på ein konsert utan aldersgrense der det vart solgt øl. Øl-salget var midt i hallen og du måtte gå gjennom nokre grinder for å kome inn, der sto det vakter og passa på. Dei som ikkje skulle ha øl kunne gå rett forbi. Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 20. oktober 2008 Del Skrevet 20. oktober 2008 Kunne dei ikkje hatt vakt på ølsalget? Meiner eg var på ein konsert utan aldersgrense der det vart solgt øl. Øl-salget var midt i hallen og du måtte gå gjennom nokre grinder for å kome inn, der sto det vakter og passa på. Dei som ikkje skulle ha øl kunne gå rett forbi. Faktumet er at folk ikke vil stå innenfor et sperra område for å drikke øl, siden ølplassene ikke akkurat er ideelt plassert. Lenke til kommentar
Soulwax Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 In Flames spilte da på folken for noen år siden i Stavanger. Da var det egne billetter for under 18. Skulle du være alene, måtte du stå på balkongen, mens hvis du ville være nede, måtte du har en verge med deg, og et kryss på hånda (til å vise hvis du prøvde deg å kjøpe øl). Lenke til kommentar
Killer_DT Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 censored grunnen til aldersforskjellen spektrum vs rockefeller er at i spektrum så stenger de av ølsalget i en egen del. Har sikkert noe med at de har masse plass på siden, eller evnt. andre organisatoriske skills hos spektrum ansatte. Akkurat det jeg skrev der var sikkert litt offtopic, men som mange sier, det kommer an på stedet som bandet spiller. Lenke til kommentar
MyKindOfSoldier Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 Som flere sier så er det stort sett opp til stedet bandet spiller på som avgjør om det er 18-årsgrense eller ikke. Bandet kan jo selvsagt si at de ikke vil ha noen 18-årsgrense, ikke så veldig mange gjør det, men det forekommer. Når Thomas Dybdahl spiller på Rockefeller har det f.eks hendt noen ganger at det har vært to konserter samme kveld. En på ettermiddagen uten aldersgrense (og uten ølsalg regner jeg med) og så en normal konsert etterpå med 18-årsgrense. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå