Gå til innhold

Bruke Belkin trådløs ruter som repeater


Anbefalte innlegg

Som emnetittelen sier, er det mulig å bruke den ekstra ruteren jeg har som repeater for å få sterkere signal opp til andre etasje fra kjeller hvor trådløs ruteren som er koblet til modemet står ? Har en D-Link DIR-655 som er koblet til modem fra NGT, men har problemer med signalet i andre etasje, vanskelig å koble på og detter ut. (kun 1 strek styrke). Har en Belkin Wireless G Plus Router (# F5D7231-4), kan jeg sette opp denne i 1 etasje og bruke den som repeater ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

virker som om det kan være løsningen ja. Men har litt problemer med å få lastet opp den nye firmware'n til ruter. Har fulgt denne guiden, men når jeg endrer ip adresse til 192.168.11.2 osv, så får jeg ikke noe kontakt med ruter når jeg prøver å plinge den og da får jeg ikek lastet opp firmware heller virker det som. Noen ide på hva som kan være feil ? Står et sted at man skal la gateway være blank, mens i et script jeg fant så sto det at den skulle settes til 192.168.11.1, så litt usikker her !

Lenke til kommentar

På hvilket steg i prosessen skjer dette?

Etter at du har resatt ruteren til 'factory settings', men før du har lastet opp ny firmware?

I så fall må du bruke den IP-adressen som er default for ruteren din, f.eks. 192.168.1.1, og ikke klamre deg til en eller annen IP-adresse som er nevnt på en eller annen web-side.

 

Men når du først har flashet ruteren, da gjelder ikke noe av det gamle lenger ...

Lenke til kommentar

Ja, etter satt til default men før jeg har fått lastet opp ny firmware. får bare "tidsavbrudd oppstod" når jeg prøver å tftp'e den nye firmware'n til ruter'n. Virker som om det må times, men leste også at noen mente man burde gå gjennom en switch eller hub, ikke koble direkte til ruter, tror du det har noe å si ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...