Evleos Skrevet 30. mars 2003 Del Skrevet 30. mars 2003 Skal for tiden bytte ut mine to 40gig disker med en 120gb disk. Hadde egentlig bestemt meg for å kjøpe en IBM 180GXP disk (2mb cache) for 1095 kr. Virket et temmlig godt kjøp, ettersom de fleste bare har gode ting å si om 180GXP serien til ibm. (Såg at xbitlabs hadde en test oppe av en 60gb versjon. Slo disker fra wd, maxtor og Segate som ingenting.) Men, Maxtor og WD diskene koster ikke (120gb /m 8mb cache) noe serlig mer, 200kr. Hva synes dere er det beste kjøpet? Disken bør være stille og kjølig. Samtidig yte ganske greit. Har to 60GXP disker som jeg skal selge og... Hva synes dere er den rette prisen? 350 kr? (andre specs i sig) Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 31. mars 2003 Del Skrevet 31. mars 2003 IBM 180GXP høres ut som et godt kjøp det har selv en 80 GB 120GXP. Lenke til kommentar
John Abrahamsen Skrevet 31. mars 2003 Del Skrevet 31. mars 2003 120GXP serien var vel bare skrotet vel? Seriøst så ville jeg kjøpte en WDC 120GB SE. Kongen av HDDer, tåler ALT Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 31. mars 2003 Del Skrevet 31. mars 2003 120GXP serien var vel bare skrotet vel? Seriøst så ville jeg kjøpte en WDC 120GB SE. Kongen av HDDer, tåler ALT nei 120GXP er av god kvalitet, du tenker sikkert på 75GXP og rundt der... og de var ikke av fullt så god kvalitet. Edit: det Diverse sier stemmer meget bra med mine erfaringer også Lenke til kommentar
RS2000 Skrevet 31. mars 2003 Del Skrevet 31. mars 2003 120GXP serien var vel bare skrotet vel? Har en 120 GB IBM 120GXP, og har aldri hatt problemer med den. Er online mesteparten av tiden, og disken har aldri sviktet meg. Spiller en god del, samt mye benchmarking (alle slags), og har ikke truffet på noen problemer. Lenke til kommentar
Evleos Skrevet 31. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2003 Ukai , bestilte meg en 180GXP og nå.. "pwr 2 ibm" Lenke til kommentar
CdBuRnR Skrevet 31. mars 2003 Del Skrevet 31. mars 2003 har 3 stk ibm 180 gxp 60 gig disker, fikk de til 500 kr stk uåpna forsegla fra komplett demovare, kjempefornøyd Lenke til kommentar
Lch Skrevet 31. mars 2003 Del Skrevet 31. mars 2003 Seagate er veien man går hvis man ikke vil ha idlestøy. Lenke til kommentar
CdBuRnR Skrevet 1. april 2003 Del Skrevet 1. april 2003 ibmene er og helt lydløs ved idle .. har seagate cuda v 120 gb så jeg kan sammenligne .. maxtor 160 gb diskene lager litt mer Lenke til kommentar
subaru1342 Skrevet 1. april 2003 Del Skrevet 1. april 2003 Jeg vet ikke noe om 180gxp serien men jeg hadde min 120gxp i bare 2 måneder før den bare tok kvelden uten videre og jeg mistet 80 gb data!! Nå har jeg barracuda IV, kjempedisk. Liker den særlig fordi den er helt "dekt" slikt at ikke noen deler er sårbare i forhold til andre disker. Lenke til kommentar
AMDguru1 Skrevet 1. april 2003 Del Skrevet 1. april 2003 Kjøp seagate. Stillegående og bra. Lenke til kommentar
Edorph Skrevet 1. april 2003 Del Skrevet 1. april 2003 Jeg tenker også på å kjøpe Seagate et-eller-annet 120gb. Leser at den har litt dårligere ytelse enn andre merker, men til gjengjeld er kjølig (relativt sett), og bråker lite, noe som er viktig. Er den lille forskjellen ytelse nok til å være flaskehals for resten av systemet? Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 1. april 2003 Del Skrevet 1. april 2003 Jeg tenker også på å kjøpe Seagate et-eller-annet 120gb. Leser at den har litt dårligere ytelse enn andre merker, men til gjengjeld er kjølig (relativt sett), og bråker lite, noe som er viktig. Er den lille forskjellen ytelse nok til å være flaskehals for resten av systemet? hden er vel en flaskehals uannsett hva man velger, tror jeg Lenke til kommentar
Lch Skrevet 1. april 2003 Del Skrevet 1. april 2003 Jo, men man vil nok merke forskjellen godt hvis man har boot/sys-partisjonen på en treg 5400 RPM-disk vs en kjapp 7200 RPM-disk. Lenke til kommentar
stranden Skrevet 1. april 2003 Del Skrevet 1. april 2003 enig med larsC her... men gå for en Maxtor... den er nice! Lenke til kommentar
Edorph Skrevet 1. april 2003 Del Skrevet 1. april 2003 Hmm, ok, la meg omformulere det litt: Er den lille forskjellen i ytelse nok til å være noen betydelig flaskehals for resten av systemet, i forhold til hva en f.eks. WD disk er? Jo, men man vil nok merke forskjellen godt hvis man har boot/sys-partisjonen på en treg 5400 RPM-disk vs en kjapp 7200 RPM-disk. Men en Seagate Barracuda 7200.7 eller V må vel kunne regnes for en 'kjapp 7200 RPM-disk'? Lenke til kommentar
Lch Skrevet 1. april 2003 Del Skrevet 1. april 2003 Barracuda V er en middels 7200 RPM-disk. Bedre enn IV, men ingen WD. Stille er den iallefall. Hvorvidt forskjellen mellom en 'Cuda V og f.eks en WD er merkbar er vel kanskje en diskusjon av akademisk karakter. Jeg kjøpte inn en slik til min fars maskin, og jeg kan ikke si at jeg merket noe særlig forskjell i vanlig bruk og oppstart av ting, mhp min egen maskin med to WD 80GB i RAID-0 (litt fulle riktignok). 'Cuda IV derimot, er merkbart tregere enn de andre diskene jeg har (2 WD, en 'Cuda IV og en Maxtor). Lenke til kommentar
subaru1342 Skrevet 1. april 2003 Del Skrevet 1. april 2003 spørs vel hva du skal bruke disken til og? Hvis du skal bare ha den disken som kombinert system og lagring så bør du vel gå for en wd eller maxtor , men hvis du skal bare bruke den til masselagringdownloads så er seagate mer en bra nok. særlig siden du slipper konstant støy fra lesingskriving Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå