Gå til innhold

Metallica billettbestilling - En skandale

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om det er 10 000 billetter og 15 000 som prøver å kjøpe så forstår eg godt at det blir rot og alle ikkje får. Spesielt om per person kan kjøpe 6 billetter. Det er desverre sånn det fungerer, langt frå optimalt. Hadde det vore billettsalg i butikk kunne du stått i kø og visst at du fekk billett. På internett står alle likt, om du har stått standby på nettsida sidan 8 eller kom 1 minutt før betyr ingenting. Når det slippes er det og tilfeldig kven som får og ikkje.

Køsystemet fungerer tydelegvis dårleg, det er den delen som burde blitt forbetra.

Lenke til kommentar

Haha, ja, for et system. Jeg ramser opp:

* Det stod billettene var i salg allerede dagen før den virkelige salgsdagen, det var de ikke. Billettsalgets start blei oppgitt til kl.00.00 salgsdag. Det var det jo ikke, det var 09.00. To tastefeil allerede FØR billettsalget hadde startet.

* En som gikk inn i køen via internett 08.30 fikk billett, mens en som gikk inn i SAMME (?) køen 08.20 fikk IKKE billett... Hvordan kan de da kalle dette et køsystem? Det er ikke kø, det er bingo. Og som du ser i punktet under... jeg fikk billett kl.12.15 uten å ha satt meg i noen kø før den bestillingen. Urettferdig for de som gikk i "kø" tidlig. Jeg føler med de.

* 09.20 dukker det opp en melding i køen min at det er utsolgt. Jeg fortsetter å søke etter billetter som en gal og kl.12.15 lykkes jeg i å få opp 1 ståplassbillett og 1 sitteplassbillett ledig. Dette etter ca. 150 søk. Før den tid får jeg opp mange rare meldinger: Teknisk feil, billetter ikke lengre tilgjengelig via internett og utsolgt. Sitteplassen bestiller jeg ikke, men ståplassen bestiller og betaler jeg for så å få en bekreftelse. HVORDAN kan det da være utsolgt?

* Under hele salget får jeg opptatt på nummeret til Billettservice.

Dette system er så latterlig at jeg finner ikke ord. At det ikke i år 2008 skal kunne gå an å selge billetter på rett måte etter 93847657 år i bransjen forstår jeg ikke. Billettservice oppgir etter vært store billettsalg at de stadig har nådd nye rekorder og aldri opplevd maken. Ja, hva forventer de når det kun er godt under 10k billetter tilgjengelig i hele Norge til et band som Metallica? Eller 20k billetter til et band som AC/DC? Tror de der er Lene Alexandra eller Idol som kommer? Har de ikke evne til å se frem i tid og OVERDIMENSJONERE systemene sine? Nei ikke vet jeg, men noe er riv ruskende galt.

Endret av Ninjahamster
Lenke til kommentar

Jeg satt meg i kø fra klokken halv 9 av men kom meg aldri inn. Jeg var vel kommet litt over halvveis i det "billettene er utsolgt" kom opp. Kjæresten min som gikk innpå 10 over 9 kom innpå med en gang. TO ganger til og med. Helt sykt spør du meg :) Hadde ikke kjæresten min fått billetter hadde jeg nok saksøkt hele billettservice, hihi!

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hvordan får man egentlig tak i metallicabilletter for tiden? Jeg møtte opp 09.00 på postkontoret; fikk kølapp nummer 2, gikk bort til skranken. "Billettene må bestilles, så kan du komme tilbake med referansenummer og hente dem" fikk jeg høre. Jeg løp hjem og gikk inn på billettservice; sto i kø ca 40 minutter, så kom meldingen: UTSOLGT!

Hva faen?!

Hvordan får man kjøpt billetter for tiden?!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Ja, Metclub er vel eneste måten å være garantert billett på. Var innom litt over 8 i dag og prøvde å komme innpå for å se om jeg var heldig. Til slutt kom det bare køstrek og plutselig var det utsolgt. Hadde ikke rekna med å få noe billett uansett, satser på en tur på Wacken neste år istedet, og har sett Metallica to ganger før, så tar det ikke så tungt egentlig. Men hadde jeg fått tak i til vanlig pris hadde jeg ikke hatt noe i mot billetter til 17.06.09 til meg og kjæresten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...