Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2 Skrevet 20. oktober 2008 Del Skrevet 20. oktober 2008 Hei! Hvordan <-(er det ett ord btw?) funker benkpress? Hvordan(?) gjør jeg det?? Tar en stang og setter på øverste hakket(der jeg er har benken to hakk), setter på vekt på begge sider, så skrur jeg fast med sånne bolt eller hva det er for noe, også legger jeg meg under å løfter opp? Har prøvd den fremgangsmåten, men når jeg løfter, så er det vanskelig og holde det stabilt, den går liksom enten til venstre eller høyre litt for mye. Hva gjør jeg feil? Er den fremgangsmåten som nevnt ovenfor i det hele tatt riktig?? Lenke til kommentar
Tommy Skrevet 20. oktober 2008 Del Skrevet 20. oktober 2008 http://www.iform.no/pub/art.php?id=777 Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 20. oktober 2008 Del Skrevet 20. oktober 2008 sånn er det alltid de første gangene i fribenk, alle har vært der, pga dårlige støttemusklatur, bare tren så kommer det til å rette seg opp, Ett par småregler: -Ha håndledd mest mulig rett opp mot taket, ikke la håndflatene bli bøyd altfor mye bakover. -Skuldre, rumpe og HELE skoflaten skal i gulvet - dvs at du får en liten bue i ryggen. -Press mest mulig jevnt, og ikke dra stangen ut, for å så nærmest slippe den på brystkassa så den flyr ett par cm opp av seg selv. Lenke til kommentar
Discipline Skrevet 20. oktober 2008 Del Skrevet 20. oktober 2008 http://stronglifts.com/how-to-bench-press-...ulder-injuries/ Lenke til kommentar
hagfors Skrevet 20. oktober 2008 Del Skrevet 20. oktober 2008 Det som kanskje er viktigst i forhold til balanse og kontroll på stanga er at du holder den i et skikkelig grep. Ikke dette idiotiske opplegget folk driver med hvor tomlene ikke er rundt stanga. Hold rundt stanga med et skikkelig grep og klem alt du kan, så vil det for de fleste bli mye mer stabilt. En annen helt idiotisk ting jeg ser folk gjør er å ha føttene oppi luften mens de løfter. Hele foten skal være nedi bakken, fra hel til tå, det gir også økt stabilitet. En tredje ting som er veldig viktig er å ha skuldrene trukket bakover og sammen, slik som bildet i linken til awkward viser veldig bra. Skuldrene skal ligge flatt mot benken til enhver tid, og selve presset skal da gå via disse fastlåste skuldrene og ned i benken. Du skal aldri ha skuldrene rotert fremover og presse mot "fritthengende" skuldre. Da blir kraften nødt til å gå via masse forskjellige ledd før den går ned i selve benken, og dette er bare en oppskrift på skulderskader. I tillegg gjør det også bevegelsesbanen til stangen lengre, så man løfter også mer ved å gjøre det rett. (Bare prøv å holde armen strak foran deg og flytt den frem og tilbake kun ved hjelp av skulderen for å se hva jeg mener) Lenke til kommentar
Locrin Skrevet 20. oktober 2008 Del Skrevet 20. oktober 2008 Et viktig tips til. Begynn med lette vekter. Teknikk er det viktigste å fokusere på i begynnelsen. Styrken kommer etter at du har lært teknikken. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2 Skrevet 20. oktober 2008 Del Skrevet 20. oktober 2008 Ah,, så det er derfor ja skal prøve på teknikkene neste gang, takk for svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå