Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Sparket i halsen

HaterDiskus

Anbefalte innlegg

Var på fest i helgen, og som vanlig så ble det litt leven. Før jeg forteller om problemet så vil jeg bare ha sagt at dette var 100% uprovosert.

Så til problemet. Jeg var på vei ut av lokalene pga. mye bråk (like greit å komme seg unna) og jeg skubber unna en kar som sperrer for utgangen. Bare et lite dytt for å komme forbi. Han blir helt vill og sparker meg i ryggen, og slår meg i ansiktet. Så tar han fart og sparker meg midt på halsen så jeg mister pusten. Er dette farlig? Er håpløst vondt i dag (dette skjedde på lørdag) og har store problemer med å svelge. Burde jeg komme meg til en lege?

Endret av Mimir
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Blir irritert når jeg hører om uprovosert vold, skulle ønske jeg var der da det hendte :evil:

Tror du kan vente så lenge det ikke forverres. Strupen sammen med nærgående muskler har fått seg en kraftig smell og er dermed opphovne og ømme. Forsøk å konsumer varm drikke og anmeld idioten (spør mennesker som var tilstede hvem det var)

Endret av dicktator
Lenke til kommentar

Den eneste jeg klarte å kjenne igjen oppi alt oppstyret var han som holdt igjen Mr. Bananas. Og han sier at han ikke husker hvem det var. Var mye bråk den kvelden, og mye fulle folk, så er kanskje ikke så rart. Hvor lenge burde jeg se det an før jeg drar til legen?

Endret av Mimir
Lenke til kommentar

De første 48 timene bør du kjøle ned skadestedet. Dette for å hindre blodansamling, hevelse og dermed mer smerte. Ca et døgn etter det bør du begynne med varmebehandling for å øke blodsirkulasjonen og dermed frakte vekk det som skaper hevelsen (blod etter sprukne blodkar).

Pga mye bein i den regionen der burde du nok få sjekket evt brister eller brudd. Tabletter som demper hevelsen kan også være fornuftig dersom det blir trangt for luften. Legen ordner slikt.

Lenke til kommentar
Da er det bare å ringe vedkommende opp og true med anmeldelse

Eller ringe politiet og faktisk anmelde? Ser ikke hensikten med å "true" med mindre du har pengepressing på g?

Politiet og lege er mitt råd. Dersom du får problemer med dette senere så BØR du ha bevis på at du har fått det fra tilfeldig vold.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...