Gå til innhold

Bytte hovedkort i "videoredigereren"?

karebo

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt å kaste meg ut i mitt første PC selvbygg, rettere sagt en ombygging av en 3 år gammel enkjerne prosessormaskin. Jeg har tenkt å satse på "videoredigereren" fra Hardwares "anbefalinger". Så er problemet at det hovedkortet som er anbefalt, Gigabyte GA-EP45-DS3 kun har 2 PCI spor. Jeg har 3 PCI kort som jeg gjerne vil ha med meg over i den nye maskinen. Noen få nye kort har fortsatt 3 PCI, f. ex Asus P5Q, P45 socket-775 DDR2, ATX, GbLAN Firewirw, PCI-ex(2.0)16. Er ikke det kortet like godt, går det ikke like bra sammen med resten av oppsettet? (skifter ut prosessor til Intel Core 2 Quad Q9550)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Joda du kan bytte HK også, det skal gå bra.

Men cluet til at det finnes så få PCI spor er at svært få PCI spor kommer klart til bruk på selve brikkesettet, så de som legger med mye "snacks" på hovedkortene bruker ofte ett eller flere PCI spor til å montere greier, mitt ABIT IP35 bruker ett til nettverkskontrolleren mener jeg.

3 tror jeg er det meste du får nå med dagens brikkesett dessverre, det vi egentlig skulle hatt var høyere hovedkort med flere porter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...