Argyros Skrevet 20. oktober 2008 Del Skrevet 20. oktober 2008 Ser Pixmania aveterer for multimedia harddisker denne helgen; - MEMUP Ekstern harddisk MediaPlayer MediaDisk LX 3.5" 500 GB USB 2.0 (1396,-) - DVICO Ekstern mediaplayer harddisk TViX M-3100U 750 Gb USB 2.0 (1937,-) - STOREX Ekstern harddisk mediaplayer mpix 357HD 1 Tb USB 2.0 (2380,-) Jeg har tydeligvis sovet i timen de siste årene, for dette har gått meg hus forbi.. Det står at de er "Kompatibel med de nyeste audio- og video-formatene". Har litt vondt for å tro at disse billige boksene kan fungere til å dekode x264 1080p tilfredsstillende f.eks... :/ Noen som har erfaring med noen slike bokser? Noe som er brukende? Jeg har lenge sett på forskjellige stue-pc-alternativer men klarer ikke helt å bestemme meg for noen fullgod løsning. Dette kunne kanskje fungert som en rimelig løsning i d minste til bedre alternativer blir tilgjengelig her på berget (f.eks. mp45-dr).. Edit: Etter å ha skrevet innlegget fant jeg denne: DVICO Ekstern mediaplayer harddisk TViX HD M-7000A 1 Tb USB 2.0 (5538,-) - som visstnok skal takle mkv-filer med full hd. Her begynner derimot prisen å bli noe stiv igjen, og utifra teksten å bedømme høres det ut som den ikke inkluderer en 1TB hdd som skal være støttet.. (Litt merkelig å skrive begrensning på hvor stor sata-disk den støtter, men men..). Hvor grensen går her mellom multimedia harddisk og SFF-barebone er jeg litt usikker på.. Uansett. Erfaringer, tanker og forslag rundt dette vil være ytterst interessant og mottas med takk Lenke til kommentar
deo4711 Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 HAr brukt 1000-vis av kroner på sånne produkter uten å bli fornøyd. Vurder nøye de forskjellige alternativer, les om de på forskjellige forum og se hva andre brukre sier om produktene. Legg særlig vekt på hvor flinke produsenten er til å komme ut med nye SW-versjoner etc. Et forum hvor jeg har funnet mye informasjon er: http://www.mpcclub.com/ Selv har jeg hoppet av det sporet og gått inn for HTPC, litt dyrere kanskje enn det dyreste alternativet, men mye mer fleksibelt. Mvh DolKbg Lenke til kommentar
Argyros Skrevet 24. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2008 Ja det var i grunn tanken min også at dette antageligvis blir en smule for begrenset og når prisen blir relativt høy om man skal ha en god nok til å kjøre 1080p fra x264 osv likevel så blir det nok HTPC på meg også. Så da får jeg heller se nærmere på hvordan jeg kan få integrert CAM for dvd-c (GET) og håpe jeg snart får tilgang på noen kjekke kort Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå