Moffe247 Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 (endret) Hei! Jeg har et 9800GTX som jeg planlegger å parre med ett til 9800GTX og lurer på om jeg trenger 2 SLi broer i.o.m. at det er 2 SLi-"plugger". Går det greit med en, eller trenger jeg 2? Egentlig bare en filleting, men jeg har lurt på dette en stund... - Thomas Endret 20. oktober 2008 av Moffe247 Lenke til kommentar
SLiks Skrevet 20. oktober 2008 Del Skrevet 20. oktober 2008 Du trenger bare den ene. den/de andre kontakten(e) er for 3veis SLi. Jeg fant ut at mine 8800gt kort kjører like bra uten noen SLi bro som med. Dette kommer av at SLi broen er for å ta vekk/redusere bruken av båndbredde på pciex portene til hovedkortet. De nyeste gtx280 kortene har ganske høy mb/s hastighet og krever dermed mer båndbredde for å få optimal ytelse.. vet ikke om du forstår. men konklusjon er at du trenger bare en 2veis SLi bro:) (altså en vanlig SLi bro) Lenke til kommentar
Moffe247 Skrevet 20. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2008 Du trenger bare den ene. den/de andre kontakten(e) er for 3veis SLi. Jeg fant ut at mine 8800gt kort kjører like bra uten noen SLi bro som med. Dette kommer av at SLi broen er for å ta vekk/redusere bruken av båndbredde på pciex portene til hovedkortet. De nyeste gtx280 kortene har ganske høy mb/s hastighet og krever dermed mer båndbredde for å få optimal ytelse.. vet ikke om du forstår. men konklusjon er at du trenger bare en 2veis SLi bro:) (altså en vanlig SLi bro) Takk skal du ha! Da trenger jeg ikke å skaffe meg en til SLi bro. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå