Gå til innhold

NVIDIA NV35 rykter

Anbefalte innlegg

Vi får håpe at det blir bra da, vi trenger nVidia. Så kan jeg jo selge mitt FX5800Ultra når NV35 kommer og leve lykkelig videre uten ati i min maskin :lol: (er egentlig ikke så fanatiker som det virker som, men gleder meg til å "leke" litt med fx :D )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vi får håpe at det blir bra da, vi trenger nVidia. Så kan jeg jo selge mitt FX5800Ultra når NV35 kommer og leve lykkelig videre uten ati i min maskin :lol: (er egentlig ikke så fanatiker som det virker som, men gleder meg til å "leke" litt med fx :D )

Stakkars de som må sitte ved siden av folk som har FX8500 på LAN .D

Lenke til kommentar
Regner med at jeg skal kjøpe NV35 :D

Har GeForce4 ti4200 nå, og er sugen etter nyy kort, får begyne å spare nå, kommer sikkert til å koste et par høvdinger :p

Men merker dere noe stor forskjell når dere spiller da? Regner med at resten av datamaskinen er tilfredsstillende...

Og så klart merker dere forskjell i testene (f.eks. 3dmark), men er det verd pengene?

Lenke til kommentar

Ati kommer til å gjøre som de har gjort før. Ligge lavt i kulissene og lansere et kort som er like bra eller bedre med en gang eller etterpå.

Ati har en veldig bevisst taktikk og utnytter testene til det fulle for å skape blest, gratis reklame får de nok av. Geforce FX er enda ikke blitt testa med ordentlige drivere og en ordentlig versjon av directX 9

Doofus

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM
Første prioritet må være å få redusert støynivået til et akseptabelt nivå. Hva er et akseptabelt nivå?

Jeg har et GF4 kort, og det bør ikke bråke noe særlig mer enn det.

det er vel opp til produsentene av kortene? (abit, gainward, asus, gigabyte osv) Selv om nVidia har ansvaret for at ikke brikken blir FOR varm.

Ellers bør det nevnes at jeg har større tro på dette enn på FX. Det var Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSMC) som hadde problemer med overgangen til 0.13u - akkurat som AMD hadde. nVidia har nå inngått avtale med IBM som det sto en artikkel om på hw.no slik at dette ikke skal skje igjen.

Likevel var det latterlig at nVidia lovte opptil 2x mer ytelse med sin FX enn ATI's 9700PRO....

vi får vente å se :o

vel, fakta er vel heller at nvidia lovte at det skulle være x ganger raskere enn geforce 4 :)

jeg har ikke sett noen offesielle kommentarer fra personer i nvidia som vet hva de snakker om der de nevner 2x ytelse i forhold til 9700 pro.

Lenke til kommentar

NV35 vil ha en liten minnebåndbredde fordel og en enda mindre fillrate fordel over R9800Pro, men enda vil den kjøre i ring rundt R9800Pro? Jeg har mine tvil.

Hvis ikke støy nivået er redusert og FSAA kvaliteten er kraftig forbedret så vil jeg uansett ikke engang vurdere å kjøpe meg NV35.

Lenke til kommentar

Voodoo6 var jo på forsøksstadiet rundt år 2000 og hadde 256MB ram og 4 GPU'er i "SLI-modus" på et gigantisk full-lengde AGP-kort.

Voodoo5 6000 hadde 128MB minne, 32MB til hver chip.

Vet de laget noen få av Voodoo 5 6000.  

Men det var ikke noen form for Voodoo 6 tror jeg.

Rampage ville nok ikke hatt så mye å stille opp med mot R9800 eller GFFX, men det ville nok ha vært en sterk konkurrent til GF3 og R8500.

Lenke til kommentar

Jeg synes nVidia må slutte å selge specs og heller selge ytelse.

Altså, her får vi servert ett sett med specs som er bra, det ser ut som et kort som virkelig vil sparke fra seg, men kan vi stole på at "bare fordi det er bra specs" så vil dette bli en suksess?

Personlig vil jeg i allefall vente med å si at NV35 vil bli bra til benchmarkene kommer, og når man sammenligner det med de nye ATI kortene.

Lenke til kommentar
Hva med 640*480^16 0xAA 0xAF folk som meg da? Et 4200/4600 kort blir nok det neste jeg investerer i. Tror ikke jeg vil merke forskjell på det og et R9999 med slike instillinger.

Hvis jeg var deg ville jeg nok heller ha brukt pengene på skjerm som takler høyere oppløsning...

Ellers så er det riktig det du sier. 640x480 er barnemat for et hvert skjermkort og det hele ville blitt CPU-begrenset. Sansynligvis til 2-300 FPS, men siden man ikke kan se forskjell på 200 og 300 FPS så er det bortkastet med raskere prosessor vs. en tregere.

Men som sagt: Sats på høyere oppløsning enn 640x480 !

Lenke til kommentar
Hva med 640*480^16 0xAA 0xAF folk som meg da? Et 4200/4600 kort blir nok det neste jeg investerer i. Tror ikke jeg vil merke forskjell på det og et R9999 med slike instillinger.

Hvis jeg var deg ville jeg nok heller ha brukt pengene på skjerm som takler høyere oppløsning...

Ellers så er det riktig det du sier. 640x480 er barnemat for et hvert skjermkort og det hele ville blitt CPU-begrenset. Sansynligvis til 2-300 FPS, men siden man ikke kan se forskjell på 200 og 300 FPS så er det bortkastet med raskere prosessor vs. en tregere.

Men som sagt: Sats på høyere oppløsning enn 640x480 !

Han spiller sikkert bare CS og er en av de som tror de blir skikkelig l337 og får l337 skillz0r av å kjøre 640*480. :D:D

Lenke til kommentar
Regner med at jeg skal kjøpe NV35  :D

Har GeForce4 ti4200 nå, og er sugen etter nyy kort, får begyne å spare nå, kommer sikkert til å koste et par høvdinger :p

Men merker dere noe stor forskjell når dere spiller da? Regner med at resten av datamaskinen er tilfredsstillende...

Og så klart merker dere forskjell i testene (f.eks. 3dmark), men er det verd pengene?

du trur virkelig at 3dmarks er den einaste plassen man ville merke forskjell på NV35 og NV25 du!, da bør du legge om tankegangen din litt, man merker STOR forskjell fra 9700pro/geforceFX og et geforce4-kort.

det veit eg masse om, har en respektabel PC med ti4200, det begynner å bli litt treigt i spel, hadde eg fått et 9700pro eller geforceFX ville eg merka de ganske godt i spel :yes:

Lenke til kommentar

Jeg har nå fått FX-kortet, men på grunn av at jeg var så dum at jeg glømte og bestille power-kabler til S-ATA diskene på den nye maskinen min har jeg ikke fått testa det enda :(

Men jeg har jo starta opp maskinen da, og jeg kan si at når den er idle kan jeg ikke høre noe til den vifta på FX'n :) (kan ha noe med at jeg har denne på cpuen :lol: )

Men skal bli morro å teste under load når jeg får de power-kablene ;)

Var forresten nice bundle med spill som følgte med terratec kortet; Warcraft3, Splinter Cell og GunMetal :woot:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...