Howard Skrevet 30. mars 2003 Del Skrevet 30. mars 2003 NVIDIA NV35 rykter NVIDIA er nå i ferd med å klargjøre etterfølgeren til grafikkbrikken NV30, som må kunne kategoriseres som intet annet enn en flopp. Les artikkelen her. Lenke til kommentar
akzj0n Skrevet 30. mars 2003 Del Skrevet 30. mars 2003 Jaja, mye lovnader. Så får vi se hva det betyr i praksis. Lenke til kommentar
Kenny000 Skrevet 30. mars 2003 Del Skrevet 30. mars 2003 Håper virkelig de får til noe bra denne gangen. Hadde vært kjipt om Ati får et for stort forsprang i ytelse..... Lenke til kommentar
EZAccess Skrevet 30. mars 2003 Del Skrevet 30. mars 2003 Første prioritet må være å få redusert støynivået til et akseptabelt nivå. Hva er et akseptabelt nivå? Jeg har et GF4 kort, og det bør ikke bråke noe særlig mer enn det. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 30. mars 2003 Del Skrevet 30. mars 2003 Riktig! Ryktene som HW.no henviser til, sier ingenting om støynivået. Personlig mener jeg det bør være vesentlig lavere enn Geforce-4 nivå også. Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 30. mars 2003 Del Skrevet 30. mars 2003 Første prioritet må være å få redusert støynivået til et akseptabelt nivå. Hva er et akseptabelt nivå? Jeg har et GF4 kort, og det bør ikke bråke noe særlig mer enn det. det er vel opp til produsentene av kortene? (abit, gainward, asus, gigabyte osv) Selv om nVidia har ansvaret for at ikke brikken blir FOR varm. Ellers bør det nevnes at jeg har større tro på dette enn på FX. Det var Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSMC) som hadde problemer med overgangen til 0.13u - akkurat som AMD hadde. nVidia har nå inngått avtale med IBM som det sto en artikkel om på hw.no slik at dette ikke skal skje igjen. Likevel var det latterlig at nVidia lovte opptil 2x mer ytelse med sin FX enn ATI's 9700PRO.... vi får vente å se :o Lenke til kommentar
Krishell Skrevet 30. mars 2003 Del Skrevet 30. mars 2003 Gir faen jeg bare jeg slipper ha ati særlig lenger Lenke til kommentar
andreasn Skrevet 30. mars 2003 Del Skrevet 30. mars 2003 Får håpe at nVidia har lært av FX floppen og ikke gjør samme feil igjen. Gjør de det så havner de LANGT bak ATI. Lenke til kommentar
Krishell Skrevet 30. mars 2003 Del Skrevet 30. mars 2003 Nja. lang og langt bak, for min del ligger de forann helt til de klarer mekke drivere. Lenke til kommentar
Cappo Skrevet 30. mars 2003 Del Skrevet 30. mars 2003 nVidia gjør om kjøleløsningen på NV35. Strongly revised NV30 [*]130MIO transistors [*]More effective filling rate use (without Pixelshaderinstruktionen as " genuine " 8x1 architecture on the way) [*]Use of Pixelshaderfunktionen (1.4-2.0) without the halving of the performance [*]256bit GDR memory interface [*]Max 500Mhz/500Mhz [*]New thermal Design for less waste heat [*]Approx. twice as fast with same clock as Geforce FX 5800 [*]MUCH-calibrates other Subpixelmuster with the AntiAliasing [*]TapeOut on 9 and 19 January [*]" Secret " presentation on the CeBit behind locked doors (alleged on 250/250 MHz) [*]Distribution June/July Noen av disse tingene "glemte" Hardware.no å ta med. Lenke til kommentar
antiloop Skrevet 30. mars 2003 Del Skrevet 30. mars 2003 Riktig! Ryktene som HW.no henviser til, sier ingenting om støynivået. Personlig mener jeg det bør være vesentlig lavere enn Geforce-4 nivå også. Hva slags ti 4 kort har du da? Vifta på mitt Asus 8460 GF4 ti 4600 er helt stille! Så hvis det skal bli noe stillere enn det må vifta av! :smile: Lenke til kommentar
spetter Skrevet 30. mars 2003 Del Skrevet 30. mars 2003 Vente og se hva som skjer.. Stoler ikke helt på Nvidia for tiden. Ati har jo tatt Nvidia bak sengen i det siste. Nv30 var jo en stor skuffelse, hb de får det bedre til neste gang Lenke til kommentar
Stian B. Skrevet 30. mars 2003 Del Skrevet 30. mars 2003 Om bare 3DFX Voodoo 6 kortet hadde kommet,hadde det knust alle ! Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 30. mars 2003 Del Skrevet 30. mars 2003 Om bare 3DFX Voodoo 6 kortet hadde kommet,hadde det knust alle ! Man kan da ikke si dette for bestandig. Det hadde sikkert slått alt for et par år siden, men ikke nå lengre. Voodoo6 var jo på forsøksstadiet rundt år 2000 og hadde 256MB ram og 4 GPU'er i "SLI-modus" på et gigantisk full-lengde AGP-kort. Jeg tror faktisk det fortsatt finnes 10-20 slike prototype-kort i privat eie (ett av dem ble visst solgt på ebay i fjor for en svimlende sum). Men tiden flyr og jeg tror at selv et Voodoo6 ville begynnt å dra på åra nå. Uansett ville det ikke støttet Dx8, Dx9 (muligens også Dx7?) og du ville fått store problemer med å finne drivere. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 30. mars 2003 Del Skrevet 30. mars 2003 Tror ikke de fikk laget mer enn 5-6 av de kortene. Uansett, NV35 ser lovende ut. De retter på feil fra NV30, i alle fall. Håper for deres skyld at de implenterer støtte for DDR2. Lenke til kommentar
Stian B. Skrevet 30. mars 2003 Del Skrevet 30. mars 2003 Vet de laget noen få av Voodoo 5 6000. Men det var ikke noen form for Voodoo 6 tror jeg. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 30. mars 2003 Del Skrevet 30. mars 2003 Vet de laget noen få av Voodoo 5 6000.Men det var ikke noen form for Voodoo 6 tror jeg. Hmm.. du har sikkert rett. Det var vel Voodoo 5 6000 som var de siste prototypene og ikke Voodoo 6 som jeg sa. (ikke så greit å huske sånne lite omtalte produkter i årevis) Lenke til kommentar
Slabbedasken Skrevet 30. mars 2003 Del Skrevet 30. mars 2003 hmmmm...når kommer nv35 da....er utoldmodig Lenke til kommentar
andreasn Skrevet 30. mars 2003 Del Skrevet 30. mars 2003 hmmmm...når kommer nv35 da....er utoldmodig Tidligst juni eller juli... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå