Gå til innhold

Bestiller ny gamer-laptop i morgen - HJELP!

Galexon

Anbefalte innlegg

Først og fremst: Jeg har allerede en tråd hvor jeg har tatt for meg 3 konkrete laptoper som jeg har sett litt på. Jeg beklager at jeg lager en ny tråd kort tid etter, men på grunn av at jeg skal bestille så snart som i morgen, vil jeg ha mest mulig behjelpelig informasjon som mulig.

Altså:

Jeg har aldri hatt mye erfaring med hva som er bra og ikke med bærbare maskiner. Jeg vet såpass at bærbare og stasjonære ikke kan sammenlignes når det kommer til grafikkytelse, men nå har det seg slik at jeg er blitt tjenestedyktig, og reiser kanskje i førstegangstjeneste allerede neste sommer. Derfor tenkte jeg at det er bedre å ha en brukbar gamer-laptop som jeg faktisk kan ha med meg, istedet for en stasjonær som blir stående hjemme og som er utdatert når jeg kommer hjem, altså jeg får ikke nyte den:) Da er det bedre å spare litt dagpenger og kjøpe en god stasjonær når jeg kommer hjem.

Jeg har sett mest på Acer, men også litt på Toshiba og multicom.

Personlig falt Acer best i smak, da spesielt de nyeste med 9600M GT GPU.

Bluray ser jeg ikke på som et behov, men heller en slags bonus.

Maskinen må ha god ytelse hovedsaklig til spill, men også til fotoredigering, filmvising og ellers multimedia.

Jeg vil bestille/kjøpe pc helst i morgen, i og med at jeg skal på et LAN som jeg har sett frem til lenge, som jeg og noen kamerater har som en slags tradisjon. Da trenger jeg en ny maskin, som kan spille spill som f.eks:

- Rainbow Six Vegas 1 og 2

- Assassins Creed (Ikke LAN-spill, jeg veit, men jeg vil spille det :p )

- Call of Duty 4

- Spill som bygger på Sourcemotoren (CSS, HL2, GM10 osv.)

Som dere ser ut ifra disse spillene, ønsker jeg en laptop som kan spille de nyeste spillene. (Jeg krever ikke "Ultra High", men at den kan spille dem på et akseptabelt nivå)

Den bør også kunne takle fremtidige spill som det kommende "Total War"-spillet.

Av maskiner jeg har sett på sålangt er disse kandidater jeg setter høyt:

Acer Aspire 6935G

Acer Aspire 5930G

Acer Aspire 5930G (Elprice sin utgave)

Acer Aspire 6920G

- Er det noen av disse maskinene som kan spille de nyeste spillene med pen grafikk, som ikke gir meg vondt i øynene?

- Kan jeg ha denne maskinen en stund og være med vennene mine når de spiller nye spill?

- Hvordan er ytelsen om disse maskinene generelt?

Om folk er interessert kan jeg gi en review på maskinen jeg velger, så snart jeg har mottatt den og fått testet den ut.

Håper at alle som leser dette og som faktisk har peiling, skriver litt detaljert hvilken som er best og rimeligst. Jeg vil ikke gå høyere opp i pris, og vil helst ha en til 7-9000 kr.

Håper på mange gode svar! På forhånd tusen takk for hjelpen!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Acer Aspire 6935G

Acer Aspire 5930G

Acer Aspire 5930G (Elprice sin utgave)

Acer Aspire 6920G

- Er det noen av disse maskinene som kan spille de nyeste spillene med pen grafikk, som ikke gir meg vondt i øynene?

- Kan jeg ha denne maskinen en stund og være med vennene mine når de spiller nye spill?

- Hvordan er ytelsen om disse maskinene generelt?

Om folk er interessert kan jeg gi en review på maskinen jeg velger, så snart jeg har mottatt den og fått testet den ut.

Håper at alle som leser dette og som faktisk har peiling, skriver litt detaljert hvilken som er best og rimeligst. Jeg vil ikke gå høyere opp i pris, og vil helst ha en til 7-9000 kr.

Håper på mange gode svar! På forhånd tusen takk for hjelpen!

Først om fremst, ingen av disse kvalifiserer noe i nærheten av å være en gamer maskin. 9600GT er minimum skjermkort her, så det ekskluderer jo noe. 6935G er vel kanskje den "beste maskinen". Bærbare i dag har jo stort sett kliss like komponenter i en eller annen konfigurasjon og denne har en helt grei pakke. 9600GT vil kunne gjøre det meste på medium/low dersom oppløsningen ikke blir skyhøy, ikke forvent at COD blir noen drømmeopplevelse, men medium skal gå noenlunde greit. Raibow Six skal også kunne takles greit på en moderat oppløsning. Og, medium gir ingen dårlig opplevelse så det er sagt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...